הסוד של מיה – ללמוד לשחק להתפתח – אתר לימודי לילדים

2

 main

הסוד של מיה – ללמוד. לשחק. להתפתח

www.sodmaya.co.il

 

רגע לפני החופש הגדול אנחנו מזמינים אתכם להכיר את “הסוד של מיה”, אתר לימודי מבית מטח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית)  המכיל משחקים המפתחים חשיבה תוך מתן דגש על חווית ההנאה וההצלחה.

“הסוד של מיה” הוא אתר התפתחותי המיועד לילדים בגילאי 7-3 . באתר פעילויות בהתאם לתוכנית הלימודים של משרד החינוך לילדי הגנים: הכנה לקריאה ולכתיבה, מושגים בסיסיים בחשבון,  אנגלית,  מוסיקה, סיפורי תנך , מרכז יצירה ועוד  והכל תוך מתן דגש על חווית ההנאה וההצלחה של הילד.

אז מה צריך יותר בחופש הגדול?

הסוד של מיה הוא אתר חינוכי ולימודי המאפשר לילד עבודה עצמאית, האתר מותאם לילדים מבחינת תכנים, שפה ועיצוב. זהו אתר מוגן שאינו כולל פרסומות.


הסוד של מיה  מאפשר לילד להיחשף לעולם תוכן עשיר המפתח את הדמיון ומקנה לו כישורים מוטוריים ותפיסתיים שיכינו אותו למחר. הכנה דרך משחק ודרך עולמות תוכן שונים. תוך כדי משחק מכיר הילד את האותיות ואת הצלילים, מתרגל קשר עין-יד , פותר תרגילי חשבון, משתעשע באנגלית ומתקדם ברמות השונות עד לרמה של הכנה לקראת הכניסה לכיתה א.

מידע על האתר:

“הסוד של מיה” הינו אתר התפתחותי וחוויתי מבית מטח – המרכז לטכנולוגיה חינוכית. זהו אתר משחקים ולמידה לילדים בגילאי 7-3  המיועד אמנם לילדים, אבל מאפשר להורים שקט נפשי, כיוון שהילד גולש במרחב מוגן, חינוכי ולימודי, המותאם מבחינת תכנים, שפה ועיצוב, לילדים.

מדובר על אתר ידידותי  וקל להפעלה המאפשר עצמאות לילד. במקביל כאמור, מדובר באתר בטוח, ללא פרסומות או חשיפה לתכנים לא ראויים. באתר פעילויות העוסקות בהכנה לקריאה ולכתיבה, בהתאם לתוכנית הלימודים של משרד החינוך לילדי הגנים:  מושגים בסיסיים בחשבון, אנגלית, מוסיקה, סיפורי תנ”ך , מרכז יצירה ועוד.

גם את ההורים לא שכחו יוצרי הסוד של מיה ובשבילם ישנם באתר תכנים, הסברים ומאמרים הקשורים להתפתחות ילדים, גדילה ולמידה בשלבים השונים. במדור “הסוד של מיה להורים” ניתן לקבל מידע, כתבות מעשירות וטיפים שיעזרו בהתמודדות ובאתגרים היומיומיים של גידול ילדים.

בבניית התכנים לאתר ובחשיבה עליו השתתפו  מומחים ופסיכולוגים מהמובילים בארץ ובעולם. את הצוות הובילה עפרה רזאל. המחשבה שעמדה מאחורי הפיתוח הייתה שגם אם עוסקים בנושאים כבדים כמו התפתחות וחינוך חשוב מאוד לעשות את זה בכיף ובהנאה ולרתום את יתרונות עולם המחשב להתפתחות הילד.

הסוד של מיה  מאתגר את הילד תוך מתן דגש על חווית ההנאה וההצלחה שלו. תוך כדי משחק הילד לומד את מרכיבי השפה, חשבון, אנגלית, מוסיקה, יצירה, דפי צביעה, סיפורי תנ”ך נבחרים. למעשה, הילד נפתח לעולם עשיר המפתח את הדמיון ומקנה לו כישורים מוטוריים ותפיסתיים שיכינו אותו למחר.
 

info_sodmayaהיתרונות של  הסוד של מיה:

  • סביבה אינטרנטית הולמת, חכמה, מעשירה, מאתגרת וחינוכית.
  • סביבה המפתחת  את יכולותיהם של הילדים באופן המתאים להם ולרמתם.
  • סביבה המלמדת תוך כדי משחק, יצירה והנאה.
  • סביבה המבטיחה לילדים מעבר   “חלק” מהגן אל בית הספר (האתר מתאים  מאד כהכנה לכיתה א’)
  • סביבה המאפשרת לכל ילד וילדה לפתח את המיומנויות הקוגניטיביות הדרושות להם להצלחה בבית הספר.

המדורים באתר:

אי האותיות תכנית לימודים שלמה להכנה לקריאה ולכתיבה, שמטרתה להקנות  לילדים את היסודות, שיאפשרו להם לרכוש בקלות את מיומנויות הקריאה והכתיבה:

  • הכרת האותיות, פיתוח המודעות פונולוגית היכולת להבחין בין הצלילים המרכיבים את המילה.
  • פיתוח הבנה שהמילים הכתובות בנויות מאותיות, ושהאותיות מייצגות צלילים,
  • פיתוח ההבנה שכל אות מייצגת צלילים שונים , פיתוח ידע לשוני ועושר שפתי.

משחקי חשבון: מאגר משחקים החושפים את הילדים ליסודות ראשונים של המתמטיקה על  -ידי התנסויות בפעילויות שונות המתאימות לילדים צעירים, בדרך חווייתית ומהנה.  במהלך הפעילות הילדים מכירים מושגים מתמטיים ראשוניים וקונים ידע המשמש התחלה ובסיס של למידה פורמאלית. המשחקים עוסקים בנושאים הקשורים בהיבט הכמותי של המספרים )ממנייה ועד חיבור וחיסור(.

אנגלית  לשפה האנגלית חשיבות שאינה מוטלת בספק בימינו.  הפעלת הילד במרחב דובר אנגלית, בצורה משחקית, תוך שימוש בשירים ופעילויות מהנות ומשעשעות, יש בה בכדי ליצור תשתית ללימודי האנגלית בהמשך.

המדור Time English נועד לחשוף את הילדים למילים ולביטויים שכיחים ושימושיים בשפה האנגלית, באופן לא פורמאלי, תוך יצירת תחושת הצלחה ומוטיבציה לרכישת השפה. אנגלית )עם דובי( באמצעות משחקים מפגיש דובי את הילדים עם אוצר מילים באנגלית של הסביבה הקרובה  אליהם הבית.  חדרי הבית והחפצים הייחודיים לכל חדר. –

סיפורי התנך במדור ארבעה סיפורי תנ”ך: סיפור הבריאה, סיפור עץ הדעת, תיבת נוח  ומגדל בבל. הסיפורים נכתבו על ידי הסופר מאיר שליו ומוצגים בסרטי אנימציה שנעשו ע”י המאייר הידוע יוסי אבולעפיה. המטרה המרכזית של המדור היא לחבב על הילדים את התנ”ך, לקרב  אותם למורשת ישראל ולהכיר להם את סיפורי התנך.  בנוסף, סיפורי התנ”ך בלשונו העשירה של מאיר שליו, ובקריינות המקצועית של איציק ויינגרטן הם  הזדמנות נהדרת לחשיפת הילדים לעברית עשירה ותקינה.

מוסיקה במדור משחקים שבהם הילדים יוצרים צלילים או מנגינות ומשחקים בהם הילדים לומדים להכיר כלי נגינה וצליליהם ומתרגלים זיכרון  שמיעתי. מטרת המשחקים לפתח יכולות ומיומנויות מוסיקליות.

לונה פארק במדור מתקנים וביתנים שונים, בעזרת משחקים אלו ניתן לפתח סקרנות, דימוי עצמי חיובי )באמצעות חוויות ההצלחה (וגם לא שכחנו את ההכנה לכיתה א’ – תיאום עין יד ומוטוריקה עדינה.

פינת היצירה פינת היצירה מאפשרת לילדים צעירים לטפח את היצירתיות ולעשות  צעדים ראשונים בעולם הכתב,  ע”י שילוב טקסט כתוב עם איורים וגרפיקה עשירה.  הילדים יכולים לכתוב באופן חופשי או באמצעות מילים וביטויים כתובים מראש ומקוריינים. כמו כן הם יכולים לשלב איורים ורקע מספרייה גרפית עשירה.  כך יכול כל ילד ליצור יצירות מרהיבות בהתאם ליכולתו.

דפי צביעה במדור דפי הצביעה עשרות דפי צביעה הלקוחים מפעילויות שונות באתר. הילדים בוחרים את הדפים שהם רוצים לצבוע ושולחים אותם להדפסה

סרטים במדור חמישה ערוצים המציעים לילדים מגוון רחב של סרטים, ביניהם סדרת   טלוויזיה של הסוד של מיה המשודרת גם בניקולודיאון ובטלוויזיה החינוכית.

ויש גם דואר האלקטרוני הוא אחד מאמצעי התקשורת המרכזיים . המייל הבטוח מאפשר גם לילדים צעירים לחוות את החוויה של שליחת דואר אלקטרוני ולשתף אחרים רחוקים ביצירותיהם. הילדים יכולים לשלוח בדואר אלקטרוני יצירות שהם יצרו בפינת היצירה. את היצירות ניתן לשלוח רק לנמענים שהוגדרו מראש, על ידי ההורים. לכל ילד/ה יש רשימה פרטית של נמענים, וכל נמען )האדם אליו רוצים לשלוח את הדואר( מיוצג בה בשם ובתמונה. ההורים הם שמנהלים את רשימת הנמענים של ילדיהם והם יכולים לערוך אותה ולעדכנה.

והכי חשוב אתם רוצים לדעת מה הילד עושה באתר ואיך הוא מתקדם? באתר ניתן לראות מידע על התקדמות הילד וכך לדעת מה כדאי לחזק ומה הוא אוהב לעשות

הסוד של מיה www.sodmaya.co.il .  

 MAYA