הזוגיות לקראת הכניסה להריון

2

התחתנתם, אולי לא מזמן, אולי לפני כמה שנים, והחלטתם שזה הזמן המתאים עבורכם להיות הורים.

רובנו מגיעות באמונה שמפסיקים עם הגלולות ואמצעי המניעה, והופס, תוך חודש חודשיים נקבל 2 פסים יפים בבדיקה הביתית.

לצערנו לא תמיד זה קורה בצורה כזו.

 

על מנת לקבל שיתוף פעולה מירבי מבן הזוג, כדאי שתהיה זו החלטה משותפת של שניכם להביא ילד, להכנס לתהליך בידיעה ששניכם מוכנים נפשית ורגשית וכלכלית להריון ולתינוק, שאתם מודעים להשלכות של העניין, ושאתם מרגישים בשלים לקראת ההורות.

 

כיום הזמן הממוצע שלוקח לזוג להכנס להריון הוא בין 3-6 חודשים, ובמידה ואתם לא חלק מהסטטיסטיקה אז או שתקלטו להריון ממש עם הפסקת אמצעי המניעה, או שיקח קצת יותר זמן, לעיתים אפילו שנה ויותר ואולי תזדקקו לעזרים כגון תרופות או הפריות על מנת להגשים את החלום של להיות אמא.

רק אישה מסוגלת להבין את התסכול של יום קבלת המחזור במהלך הניסיונות להרות, ולא תמיד הגברים מסוגלים להבין את “הלחץ” שיש לנו על הנושא וכמה זה משפיע עלינו מבחינה רגשית. לעיתים אנו עלולות בעקבות ההורמונים להוציא את התסכול על הגברים, להיות יותר חסרות סבלנות , להתעצבן בקלות, ולרוב זה קורה בסמוך לימי הביוץ כאשר ההורמונים בשיאם, ודווקא בזמן שהכי טוב לתחזק את הזוגיות ולקיים יחסי מין, הרבה זוגות מוצאים את עצמם במריבות ובכאסחים, מה שגורם ל”פספוס” של חודש נוסף אשר גורם לתסכול.

 

חשוב דווקא בתקופה הזו, להנות יותר מהביחד, מהזוגיות, לעשות פעילויות משותפות, להחיות מחדש את הרומנטיקה, ליסוע לסופשבוע שאמור ליפול על תקופת הביוץ, לא להתעסק בזה כל הזמן, להשתדל לקיים יחסי מין בתדירות גבוהה, אם ממש בא לכן להשקיע אז למדוד חום כדי לדעת לפחות מתי הביוץ  (למאמר בנושא חום השחר לחצי כאן), ולדעת מתי אפשר לשחרר את בן הזוג ו”לנוח”.

כדאי לשמור על תקשורת טובה בין בני הזוג, לדבר, לשתף, להקשיב, לא לקחת כמובן מאליו ומצד שני לא לתת לגבר להרגיש כאילו הוא שם רק בשביל הצלחת ה”מבצע”.

 

במידה ונאלצתם להתחיל טיפולי פוריות, דעו לכם שאתם נכנסים לקראת תהליך לא פשוט, אך ככל שתיכנסו אליו מגובשים, חזקים ואופטימיים, כך גדל הסיכוי שלכם להקלט במהרה, ולצאת מחוזקים ואוהבים יותר ובהריון.

 

היה וקיבלת מחזור, אל תתבאסי. תרימי את הראש, תתיחסי לזה כאל “היום הראשון של חודש מוצלח” צאי לבית קפה עם חברה או עם בן הזוג, צ’פרי את עצמך באיזה נעל או בגד, או סתם איזה שוקולד מפנק להעלאת המצב רוח. אל תפלי לדיכאון ולתחושה של “עוד חודש הלך”.

תחייכי, הגישה האופטימית תעזור לך להגיע לשם הרבה יותר מהר,

תחשבי חיובי,

תדמייני את הפסים ,

תדמייני את עצמך עם בטן בהריון

תדמייני את עצמך אמא לתינוק חמוד

תאמיני

וזה בסוף יתגשם.