דלקת בדרכי השתן במהלך הריון – טיפול בדלקת בשתן – דלקת בשתן טיפול טבעי

2

דלקת בדרכי השתן בהריון ולא בהריון, טיפול טבעי וטיפים .

אחת התופעות השכירות ביותר במהלך ההריון היא דלקת בדרכי השתן.

תתפלאו לשמוע, אבל זיהומים בדרכי השתן שכיחים יותר במהלך ההריון במיוחד בגלל ששרירי השלפוחית רפויים יותר עקב העליה המשמעותית ברמות הפרוגסטרון.
בנוסף, הרחם לפעמים מפעילה לחץ רב על השלפוחית, דבר שגורם לשתן לזרום לאט יותר, דבר היכול לאפשר לחיידקים להצטבר.

במיוחד בשלבי ההריון המתקדמים, כשהעובר כבר מתחיל לקבל משקל משמעותי, ובמיוחד אם יש לכן עובר אקטיבי שאוהב לקפוץ, לנגוח ולהשתולל, סביר להניח שבמסגרת הפעילות שלו, הוא ינגח או יבעט לכן בשלפוחית השתן, מה שיוביל ללחץ משמעותי על השלפוחית וקושי לפעמים בהטלת שתן, מה שמגביר את הסיכוי להיווצרות של דלקת בשתן.

מאפייני דלקת בשתן בהריון – זיהום בדרכי השתן בהריון

דלקת בשתן מאופיינת בכאבים בבטן התחתונה, צריבה בעת מתן שתן ולעיתים קושי במתן שתן בין אם בהריון או לא.

לעיתים דלקת בשתן נגרמת לאחר קיום יחסי מין באופן אינטנסיבי אחרי תקופה ללא, כאשר פתאום מופעל לחץ מוגבר על השלפוחית. זו תופעה טבעית .

מה עושים כשיש דלקת בשתן?

ראשית, פונים לרופא. במיוחד בהריון מאחר ובמידה ויש זיהום חמור זה עלול לגרום לאובדן ההריון במקרים נדירים, אך במידה ויש חיידקים מומלץ לעשות בדיקות ולתת טיפול אנטיביוטי.

במידה ונתקעת עם דלקת בשתן בסופשבוע ואת צריכה טיפול מהיר וזמין, הנה כמה דברים שאת יכולה לעשות כדי להקל על הסימפטומים , אבל אין לראות בזה מידע רפואי ויש תמיד להתייעץ עם רופא, אפילו במוקד.

אני כותבת מתוך ניסיוני האישי ואין לראות במאמר זה המלצות מקצועיות.


איך אפשר למנוע דלקת בשתן בזמן הריון או להקטין את הסיכוי שהיא תתרחש?

על מנת שתוכלי להקטין את הסיכון שלך לחלות בדלקת בדרכי השתן, מומלץ לשתות לפחות 8-10 כוסות מים ביום. השתדלי להמנע משתיה ממותקת מאחר וזה עלול לגרום לחוסר איזון ברמות הסוכר. שימי לידך בקבוק מים קרים במהלך היום והשתדלי לשתות ולמלא אותו מחדש.

השתדלי לעשות פיפי ברגע שאת חשה צורך לכך, ונגבי את עצמך מלפנים ולאחור. אם יש לך הרבה הפרשות דאגי לשמור על היגיינת האזור עם מקלחות תכופות ושימוש במגבונים על מנת למנוע היווצרות של חיידקים באזור.

מיץ חמוציות דלקת בשתן – שתיית מיץ חמוציות יכולה לסייע למניעת הצטברות של חיידקים בדרכי השתן ובמקרה של דלקת חריפה בשתן כדאי להצטייד עם 3-4 ליטר של מיץ חמוציות, גם המיצים של פריגת טובים, יש בהם אמנם רק כ-25% פרי, אבל הם בהחלט עושים את העבודה, מניסיון.

במידה ויש דלקת בשתן מומלץ לשתות מיץ חמוציות טבעי, הוא מאוד מקל ועוזר לגוף להפטר מהחיידקים במהירות וכמובן שמומלץ להתייעץ עם רופא הנשים.

קיום יחסי מין בעת דלקת בשתן – יש להמנע מקיום יחסי מין על מנת שלא ליצור לחץ נוסף על השלפוחית ובכדי לזרז את ההחלמה.

סדורל – ע”פ המלצות רופאים מותר לקחת סדורל בהריון או טיפול אנטיביוטי הניתן על ידי רופא. נכון שאנטיביוטיקה פחות מומלצת בהריון, אך לעיתים במקרה של זיהום, עדיף להשמיד את החיידקים. במידה ואתן לוקחות אנטיביוטיקה מומלץ לקחת גם פרוביוטיקה ולאכול יוגורט.

בהצלחה!