ביטוח לאומי חיסכון לכל ילד

2

ביטוח לאומי חיסכון לכל ילד – ביטוח לאומי ומדינת ישראל התחילו החל מחודש ינואר 2017, תכנית מיוחדת שבמסגרתה לכל ילד בישראל תפתח תכנית חסכון עם הפקדה חודשית בסך של 50 ש”ח לחודש עד לגיל 18 על מנת לייצר מצב שבו צעירים שמשתחררים מהצבא, יוצאים עם איזשהו סכום של כסף שיאפשר להם להתחיל את חייהם הבוגרים בצורה נוחה ורגועה. 

במסגרת התוכנית כל הורה יכול לבחור באיזה אפיק להשקיע את הכסף מתוך רשימה של מספר בתי השקעות ובנקים עם רמת סיכון נמוכה, בינונית או גבוהה.

כמו כן, המדינה מאפשרת להורים להוסיף 50 שקלים נוספים מדי חודש מתוך דמי הביטוח הלאומי שיופקדו יחד עם המענק מהמדינה על מנת להכפיל את הסכום הנצבר.

מרבית הבנקים מציעים אפיק השקעה סולידי עם אחוז ריבית שנתית קבועה, בעוד חברות ההשקעות מציעות אפיקים עם רמות סיכון שונות שיתכן ויהיו יותר “מסוכנות” אך יחד עם זאת, פוטנציאל הרווח שלהן יותר גבוה.

האם שווה לקחת את הסיכון? משיחה שלי מול יועץ השקעות עלה כי הסכומים לא גדולים משמעותית ושהסיכוי לרווח גדול יותר מהסיכון ולכן בחרתי באפיק השקעה בסיכון “גבוה” שיש לו את הסיכוי היותר טוב להגדיל מעט את הרווחים של החיסכון של ביטוח לאומי לכל אחד מהילדים שלי.

החיסכון יהיה זמין לילדים בגיל 18 ובמידה והתחלתם אותו בבנק, לא תוכלו להעביר מסלול או לאפיק השקעה אחר.

במידה וסגרתם את החסכון בחברת השקעות, תוכלו לנייד את חשבון החיסכון של הילדים לחברת השקעות אחרת כאשר לכל מסלול יש את התנאים שלו. 

ביטוח לאומי חיסכון לכל ילד – צ’ופרים

חלק מהחברות מציעות צ’ופרים בהגיע הילד לגיל 18, במידה וימשיך את החיסכון, יקבל בונוס בסך 500 ש”ח שיופקד לחשבון שלו ובמידה וישאיר את החסכון מעל לגיל 21 וימשיך לשמור אותו , יזכה ב-500 ש”ח נוספים שיופקדו לחשבון החסכון. 

בסופו של דבר, אני חושבת שזה מהלך נכון שמדינת ישראל עושה וממליצה להורים שביניכם להפקיד את הסכום הנוסף כדי לייצר לילדים שלנו עתיד כלכלי קצת יותר נוח. 

במידה ותחסכו לילד מגיל לידה סכום של 50 שקלים לחודש ל-18 שנים, תצא לכם קרן בסך של 10,800 ש”ח ובמידה ותפקידו 100 ש”ח תוכלו להגיע לקרן של כ-21 אלף ש”ח בהגיע הילד לגיל 18. 

נכון שאלו לא תנאים אופטימלים ואין מניעה לנהל תכניות חסכון אחרות לילדים שלכם (לנו למשל יש תכנית חסכון שאליה מופקדים לכל ילד 200 ש”ח בחודש מגיל 0) אך בהחלט כדאי להתחיל לחשוב כבר עכשיו על דאגה לעתיד הכלכלי של הילדים שלכם. 

גם אם המצב דחוק, עוד 50 שקלים מביטוח לאומי זה לא מה שישנה הרבה לכם כרגע אבל כן יכול לייצר להם אויר ובטחון כשיגדלו.