איך בלוג יכול לייצר עבורכם הכנסה נוספת ולהפוך לקריירה? וידוי אישי.

2
לפעמים החיים מובילים אותנו למקומות שהכי לא חשבנו שנגיע אליהם ומהמקום הכי לא צפוי.
 
אני רוצה לשתף אתכם בוידוי אישי.
לפני 7 שנים וחצי, כשהתחלתי לכתוב את הבלוג שלי – 2BMOMMY, לא היה לי מושג לאן זה הולך לקחת אותי.
עבדתי אז כשכירה, כסוכנת נסיעות, די אהבתי את מה שעשיתי ולמדתי במקביל לתואר.
לקח לי כמעט שנה להרות ורגע לפני שנקלטתי החלטתי לפתוח את הבלוג.
מה שנראה כמו סתם עוד יומן אישי שיאפשר לי לפרוק את אשר על ליבי בכל הקשור לכמיהה שלי להיות אמא, הפך עם הזמן להיות העיסוק העיקרי שלי ומקור הפרנסה שלי.
בקצרה – כשבוע אחרי פתיחת הבלוג גיליתי שאני בהריון עם יובל , הבכור שלי, הריון שהיה בסיכון גבוה עם לא מעט תסביכים.
הבלוג היווה עבורי מעין נקודת מפלט מהקושי והתסכול של שמירת הריון עם האופציה לשכב על הספה כשזה הדבר היחיד שמותר לי לעשות. מזל שיש היום לפטופים..
אילו ידעתי אז מה שאני יודעת היום, אני מניחה שכיום היו לי הרבה יותר מ-200,000 כניסות בחודש, אבל למדתי המון מהדרך אז אני לא מתלוננת.
אם מישהו היה אומר לי באותה נקודת זמן שבה פתחתי את הבלוג שלי שבעוד כמה שנים הוא הולך להפוך למקור ההכנסה העיקרי שלי ולהפוך להיות הקריירה שלי, הייתי צוחקת לו בפרצוף.
כיום, 7 וחצי שנים אחרי, אני נחשבת לאחת הבלוגריות המובילות בתחום ההורות עם הבלוג הגדול והמוביל בתחום.
יש לי בלוג נוסף משותף עם קרן-אור ריס, TRENDY-MOM שעוסק בשופינג בחו”ל, שבחרתי ליישם עליו את העקרונות שלמדתי עם השנים.
הקמנו אותו לפני כשנה וחצי, תוך 4 חודשים הוא הגיע ל-20,000 כניסות בחודש מבלי להשקיע שקל ומבלי לקדם אותו ב-2BMOMMY או בכל כלי אחר שלי.
כיום הוא עומד על כמות כניסות שנעה בין 50,000-100,000 כניסות בחודש, תלוי כמה אנחנו מוצאות זמן להשקיע, אבל הוא מהווה עבורנו עוד מקור הכנסה.
נחמד, לא?
אז מה הסוד הגדול?
הרבה אנשים שואלים אותי “איך עושים כסף מבלוג” ו”איך בלוג יכול לייצר עבורי כסף”. והתשובה שלי היא – פשוט תכתבו. 
בלוג הוא נכס נדלן לכל דבר וגם אם אתם חושבים שאתם נטולי כשרון כתיבה, יש מצב שתוכלו למצוא בפנים את המוטיבציה וההשראה כדי למצוא על מה לכתוב ולגרום לכתיבה לזרום בקלות.
בלוג הוא סוג של השקעה להכנסה פאסיבית עתידית.
כבר תקופה ארוכה שחברים פונים אלי ומשתפים שהם בלחץ כלכלי הישרדותי ואני אומרת להם “תפסיקו לבכות ותפתחו בלוג”.
התשובה שאני מקבלת בד”כ היא “אני לא יודע לכתוב, אני לא בלוגר” , “אין לי על מה לכתוב” ועוד כל מיני תירוצים שאני לא קונה.
הדבר היפה בבלוגים הוא שאין חוקים. אפשר לכתוב על מה שבא לכם, איך שבא לכם ולשתף את דעתכם בלי שום צורך בידע מוקדם.
ולמה אני משתפת אתכם ? 
כי גם אתם יכולים לעשות כזה
כי אני יודעת שעם המציאות הכלכלית של היום, כל אחד מכם יכול לייצר לעצמו עוד אפיק הכנסה שתוך כמה חודשים יוכל להזרים לחשבון הבנק שלכם כמה מאות עד כמה אלפי שקלים, הכל תלוי בכם. כמה תשקיעו.
וכמה צריך באמת להשקיע? שעה ביום. 3-5 פעמים בשבוע ותוך 3-4 חודשים אתם מתחילים לראות טראפיק והכנסות.
האם אפשר לעשות כסף מבלוג? 
כן. בהחלט.
בחו”ל כל נושא הבלוגינג מאוד מפותח בעשור האחרון ויש מליוני אמהות ואבות שהעבודה שלהם היא לכתוב פוסט ביום ולעשות מזה כסף. והרבה כסף.
המותגים והמפרסמים בארץ מתחילים להבין בשנים האחרונות שלבלוגים בכלל ובלוגרים בפרט יש לא מעט כח ביצירת שיח ברשת, בהשפעה על מותגים, לבלוגרים ולמילה הכתובה יש לא מעט כח ואם אתם פועלים בתבונה, אין סיבה שלא תגיעו רחוק.
 
אבל אני בכלל בעל עסק או עצמאי וכבר יש לי אתר, מה בלוג קשור אלי?
אם אתם בעלי עסק, פרילנסרים או עצמאיים, כדאי מאוד שתוסיפו בלוג לאתר שלכם, או תתחילו לכתוב יותר מאמרים שהם בסגנון של בלוג – כלומר משהו שהוא יותר סובייקטיבי ואישי.
אם למשל את מטפלת אישית, תתחילי לכתוב סיפורים על המתאמנים שלך (כמובן בלי לשתף שמות ופרטים מזהים) – למה המטופל הגיע, מה הדפוסים שגיליתם, איזה בעיות הוא הביא, איך הוא פתר אותן ומה נפתר לו אח”כ בחיים בעקבות הטיפול. אם אתם מנהלים עסק בתחום מוצרי צריכה, תכתבו על המוצרים, תכתבו מאמרים על הפתרונות שהמוצרים שלכם נותנים להם, תנסו לחשוב מה קהל היעד שלכם מבחינת לקוחות, מחפש לדעת כשהוא גולש בגוגל.
כמה זה עולה להקים בלוג?
זה לא חייב לעלות לכם.
לפתוח בלוג לא עולה כסף , לפחות לא בהתחלה. אפשר להתחיל עם פתיחת בלוג ב- WORDPRESS.COM בלי לרכוש דומיין או אחסון ולהשתמש במגוון עיצובים חינמיים. אם תחליטו בהמשך שאתם ממשיכים עם העניין ברצינות תמיד אפשר לשפר ולשדרג.
אני פחות ממליצה על פתיחת בלוג בבלוגיה , היות ורוב הסיכויים שתתקלו בקושי לייצא בהמשך את התכנים שלכם.
כשאתם פותחים בלוג בוורדפרס, בהמשך אתם רק צריכים להחליף תבנית ולהוסיף דומיין בלי יותר מדי אופרציה והעברות של תוכן ותמונות והשימוש הוא חינמי והבלוג יראה כמו בלוג עצמאי לכל דבר.
אבל , אבל, “אין לי זמן”!!
האמנם? 
אני שומעת את התירוץ הזה מהרבה חברות ואני יודעת מעצמי שזמן לכתוב תמיד אפשר למצוא. זה רק תירוץ.
אני אמא ל-3 ילדים, מנהלת 5 אתרים, מתוכם חנות אינטרנטית ויש לי עוד כמה פרויקטים מזדמנים כל פעם “על הדרך”, ואני מקפידה כן למצוא את הזמן לשבת ולכתוב לפחות 3-4 פעמים בשבוע פוסט לבלוג שלי.
למשל בשעות הערב, אחרי שהילדים הולכים לישון, במקום להתעפץ מול הטלויזיה ולשרוף שעתיים שלוש בצפיה בתכניות סתמיות, תשבו ותכתבו פוסט בבלוג שלכם על מה שעבר עליכם היום בעבודה, עם הילדים, על השאיפות והכמיהות שלכם, יש סיכוי טוב שתוך כמה חודשים כבר תהיה לכם קהילה של קוראים ועוקבים שרק תלך ותגדל עם הזמן.
אם קשה לכם להתפנות כמה פעמים בשבוע, תתחילו מפעם בשבוע, פשוט תסמנו לכם שעה שמוקדשת לזה ביומן, תשימו תזכורת בפלאפון ותתמידו.
לפחות 3-4 חודשים ברצף כדי לקבע את ההרגל. אחרי כמה זמן זה כבר יבוא לכם באופן אוטומטי ואתם תגיעו למצב שאתם חווים חויה מסוימת וכבר מגלגלים בראש את הפוסט ומה תכתבו ואיך תשתפו.
אתם לא חייבים להזדהות בשמכם. אתם בהחלט יכולים לפתוח בלוג בשם אנונימי ובהמשך להחליט מה בא לכם לעשות עם זה.

10525640_302961356542386_6094417600363123557_n

אם קראתם עד כאן ובא לכם להתיישב כבר היום בערב על המקלדת ולהתחיל לכתוב בלוג, קודם כל, תתחילו.
אפילו תפתחו סתם קובץ וורד ותכתבו בו פוסטים לפי תאריכים. אני כבר אסביר לכם מה עושים עם זה.
 
הסמינר שלנו
לפני כמה חודשים ישבתי עם נוגה וידר, מומחית בבניית מיתוג, אסטרטגיה ושיווק לעסקים והסברתי לה קצת איך כל הקטע הזה של בלוגים עובד באמת ומה היתרונות שלו ואיך עושים את זה נכון. ישבנו לפגישה שהתארכה לתוך הלילה שבסופה היה ברור לשתינו שאנחנו הולכות להוציא סדנא מדהימה שתתן המון ערך לבלוגרים, בעלי עסקים ולכל אחד שרוצה לייצר הכנסה פאסיבית נוספת בלי להשקיע יותר מדי זמן או כסף בנושא.
סדנא שמשלבת את עקרונות הבלוגים יחד עם מיתוג ובניית אסטרטגיה והמסר שאתה רוצה להעביר עם העסק שלך. גילינו שאנחנו משלימות אחת את השניה מבחינת התכנים ומה שכל אחת מביאה.
לקח לנו כמה חודשים עד שזה התגלגל והתגבש לדבר המדויק ביותר ויצרנו סמינר סופר שווה בן כ-4 שעות שבו אנחנו הולכות לשתף המון מהסודות המקצועיים שלנו ולתת לכם ארגז כלים שאיתו תוכלו לצאת לדרך.
בין אם אתם בלוגרים,  ויש לכם כבר בלוג, בין אם אתם עצמאיים או בעלי עסקים ויש לכם אתר ובא לכם שהוא יעבוד בשבילכם וימשוך עוד לקוחות, ובין אם יש לכם תשוקה לנושא מסוים או אפילו תחביב ויש לכם מה לומר בנדון, אנחנו נלמד אתכם לתרגם את זה לכסף וניתן לכם את הכלים לעשות את זה נכון כדי לייצר המשכיות ומגמת גדילה.
אני ממש מתרגשת מהפרוייקט המהמם הזה כי ברור לי שכל מי שיגיע הולך לצאת עם מוטיבציה ואנרגיות מטורפות של עשייה (אנחנו מדבקות!) והתדר הולך להיות של אנשים שמוכנים לקחת את עצמם ואת העסק שלהם לשלב הבא ולגדול ביחד.
מתי ואיפה? 
הסמינר יתקיים ב-10.9.14, בין השעות 9:00-13:00, במלון אוויה ביהוד
אפשר להירשם בלינק הזה: 

הרשמה לסמינר מכניסות להכנסות 

*יש לנו גם הנחה להרשמה מוקדמת למי שיירשם בימים הקרובים וכדאי להזדרז כי מספר המקומות מוגבל בהחלט.

אם יש לכם חברים שלדעתכם המידע הזה יעניין אותם או יתרום להם, שתפו אותם.

אם יש לכם שאלות בנושא בלוגים, אתם מוזמנים להכנס לעמוד הפייסבוק שלנו – מכניסות להכנסות ולשאול שם,

מחכה לפגוש אתכם,

חלי גורסוי.

 

iw → he
אם מישהו היה אומר לי באותה נקודת זמן שבה פתחתי את הבלוג שלי שבעוד כמה שנים הוא הולך להפוך למקור ההכנסה העיקרי שלי ולהפוך להיות הקריירה שלי, הייתי צוחקת לו בפרצוף.