איתור ביוץ לפי חום השחר- אתר fertility friend

2

אחד האתרים היותר מדליקים ושימושיים שיצא לי להתקל בהם במהלך תקופת הניסיון להרות הוא אתר שנקרא fertility friend .

fer

האתר למעשה מהווה כלי עזר שימושי עבור מדידת חום השחר לנשים שמנסות להכנס להריון.

הוא מכיל בתוכו אפליקציות שמחשבות את מועד הביוץ ואת הסיכויים להרות מתוך נתונים ומעקב של מדידת חום ובדיקת הפרשות הגוף של האישה יחד עם מעקב אחר מיחושי גוף שונים של האישה במהלך מחזור הווסת.

 

על סמך נתונים אלו קובע האתר (בדיעבד) את מועד הביוץ, תוך התייחסות למספר פרמטרים ונוסחאות מסוימות , ובמידה וישנם 2-3 חודשי מעקב, האתר כבר יודע לצפות מראש את מועד הביוץ (במידה והמחזור סדיר), ולזהות את התנהגות הגוף במהלך המחזור החודשי ולקראת הביוץ.

 

לאתר יש אפשרות לרכישת מנוי תמורת סכום סמלי של כמה דולרים , למרות שגולשים חדשים מקבלים בד”כ אפשרות לשימוש חופשי באתר לתקופת נסיון של חודשיים שלושה.

גם ללא המנוי ניתן להשתמש באתר, המנוי מכיל אפליקציות קצת יותר נרחבות ונותן ניתוח של הגרף וצפי לביוץ ולמחזור, ובמידה והגרף מזהה פוטנציאל להריון בחודש מסוים אז הוא מתריע על כך וממליץ על מועד לבדיקה ביתית.

s1_1בגרסה הבסיסית שלו הוא מאפשר להכניס נתונים של חום השחר וגם נתונים נוספים, כך שאת יכולה לעקוב, וברגע שהאתר מזהה ביוץ הוא מחלק את הגרף ל4, וקובע את ה”coverline” שזהו מעין קו דמיוני שמפריד בין הגרף לפני הביוץ ואחרי הביוץ שאז הטמפרטורות יותר גבוהות. (ראו דוגמא בגרף המצ”ב).

 

מעקב ביוץ קובץ אקסל

אמנם את כל המעקב עבור הביוץ ניתן לעשות עם קובץ אקסל פשוט שעליו מלבישים נוסחאות, אך היתרון הגדול של האתר הוא שהוא מבצע עבורך את הניתוח האם היה או לא היה ביוץ, ונותן לך המלצות לגבי המשך המעקב ופרשנויות שונות.

ישנם היום מקרים רבים של נשים עם חוסר איזון הורמונלי שיש להן “גרפים משוגעים”שלא תמיד קל לזהות דרכם האם היה ביוץ או לא.

כמו כן באתר ניתן למצוא מידע רב ומאמרים שונים בנושא חום השחר, הפרשות, ביוצים, הריון , והוא יודע גם להתאים את הגרף במידה ואין שעות מדויקות של מדידה.

 

בסך הכל אתר מאוד ידידותי למשתמשת, תהליך ההרשמה הינו קל ופשוט, אני בעצמי נעזרתי בו רבות בחודשים שלפני הכניסה להריון, ולמדתי המון על הנושא של חום השחר דרכו.

 

בחודש שבו נקלטתי להריון, לאחר שהאתר זיהה שהשלב הלוטאלי שלי (מהביוץ עד לווסת) הוא 10 ימים, הוא המליץ לי לעשות בדיקה ביתית ביום ה-11 לביוץ , על סמך הנתונים בגרף שלי האתר טען שיש סבירות גבוהה שאני בהריון, ובאותו היום בצבצו להם 2 פסים דקים ועדינים על המקל שעליו השתנתי.

מצ”ב הגרף של החודש שבו נקלטתי, ניתן לראות את העליה היפה בטמפ’ לאחר הביוץ, ואת הטמפ’ נשארת גבוהה לאחר הביוץ, דבר המעיד על הריון.

y1

ניתן להכנס לאתר דרך הקישור או הכתובת הבאה:

http://www.fertilityfriend.com

banner1