תרומת הרכבת פאזלים לילדים

2

במשחק הפאזל יוצרים תמונה מרשימה מהרכבת חלקים המשתלבים זה בזה. ישנם פאזלים בדרגות קושי שונות. מארבעה חלקים ועד אלפים. ככל שהפאזל כולל יותר חלקים והתמונה מכילה יותר פריטים הוא יחשב לקשה יותר. ילדים אוהבים להרכיב פאזל, זה מאפשר להם עצמאות, חשיבה ויצירתיות. כשהם מצליחים לסיים את הפאזל הם חשים סיפוק. בד בבד תחושת המסוגלות והביטחון העצמי עולים. 

5 יתרונות המשמעותיים של הרכבת הפאזל בקרב ילדים:

שיפור הזיכרון –  כשמרכיבים פאזל צריכים לזכור היכן מונח כל חלק, כדי לחזור אליו בשלב בו יהיה נדרש להרכיב אותו. בכך הילד משפר את מיומנות הזיכרון שלו. כאשר הוא ירכיב את אותו פאזל בפעם השניה הוא ינסה להיזכר כיצד פעל בעבר ועל סמך זה ירכיב את הפאזל שוב.

שיפור הריכוז – יתרון משמעותי של משחק הפאזל זה שיפור היכולת להתרכז בדבר אחד להרבה זמן. כדי להשלים את התמונה צריך לשבת זמן ממושך ולהתמקד במשימה. ילדים שפותרים פאזלים ישפרו משמעותית את היכולת לבצע משימות בלי שיצטרכו להפסיק כל שניה ודעתם לא תוסח בקלות.

שיפור יכולות חברתיות – משחק משותף מאפשר לילד לשפר את ההדדיות, השיתוף והתקשורת עם החברים שלו. הוא לומד להקשיב לוותר ואפילו לנהל משא ומתן. בכך הוא משפר את הכישורים החברתיים יכולת ההבעה ומסוגל להתמודד עם דינמיקה חברתית.

גיבוש– משחק פאזל משפחתי או חברתי מגבש בין המשתתפים. החוויה של הרכבת הפאזל ביחד השיתוף ההדדי והניצחון בהשלמת התמונה, יצרו תחושה טובה וזיכרון נעים לטווח הארוך. 

שיפור יכולת הזיהוי – פאזל מפעיל את החשיבה ומאפשר לילד לחדד את היכולת שלו לזהות פריטים שונים מתוך תפזורת של חלקים. כאשר הפאזל מורכב מדמויות אהובות כמו מיקי מאוס או סמי הכבאי, הילד יזהה את חלקי הדמות השונים וזה יאפשר לו להרכיב את הפאזל בקלות. 

איך לעודד ילדים לשחק בפאזל?

בעידן בו הילדים יושבים שעות מול המסכים חשוב לעודד אותם לשחק משחקי קופסה. פאזל הוא ללא ספק משחק שיאפשר להם להתפתח במגוון רבדים. כדי לעודד את הילדים לשחק פאזלים יש להתאים את המשחק לשלב ההתפתחותי  של הילד ולרמה שלו. פאזלים ניתנים להתאמה לפי גיל החל מגיל קטן מאד של שנה וחצי שנתיים. מומלץ לאפשר לילד לבחור בעצמו את הפאזל עם התמונה או הדמות האהובה עליו. כשהוא שותף להחלטה הוא ירגיש מחוייבות לבצע את המשימה. כשהילד ירגיש שהפאזל קל לו מידי ניתן להעלות שלב ולבחור פאזל קשה יותר.

אז אחרי שהבנתם את החשיבות של הרכבת פאזלים והתרומה של המשחק עבור ילדים. נשאר לכם רק לבחור את הפאזל המתאים. בקטגוריית פאזלים לילדים יש מבחר עצום של פאזלים ברמות שונות, החל מהגיל הרך עם חלקים ספורים ועד לפאזלים ענקיים עם אלפי חלקים קטנים. כך שכל ילד יכול למצוא את הפאזל שהוא אוהב.

 

 

 


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *