שיטות טבעיות לזירוז לידה

2

הגעת לשבוע 39 בהריון, את כבר מרגישה כבדה , כל תנועה גורמת לך לכאבים ולקושי, את רק רוצה לישון ושכל הכובד בבטן שלך והלחץ במפשעות ייעלם והתינוק יצא כבר החוצה.

יש כיום מספר שיטות טבעיות שיכולות לעזור ולזרז לידה. השיטות הללו לא בהכרח יגרמו לך ללדת תוך כמה שעות ולא תמיד הן גורמות להתחלה של צירים אבל הן בהחלט יכולות לגרום לפעילות רחמית שתעזור לקדם את התחלת הצירים האפקטיביים שיגרמו למחיקה ופתיחה.

אין לראות במאמר זה המלצה מקצועית ותמיד יש להתייעץ עם רופא מוסמך!

להלן מספר שיטות טבעיות לזירוז לידה:

סטריפינג

סטריפינג זוהי פעולה שרופא הנשים בד”כ מבצע, בפעולה זו הרופא מכניס אצבע לתוך הנרתיק לאחר שכבר יש מחיקה, ובתנועה סיבובית של האצבעות הוא מפריד את הקרומים של השליה מדפנות הרחם. פעולה זו בחלק מהמקרים אינה כואבת במיוחד, תלוי ברגישות ובעדינות של הרופא שלך. במידה ואת לקראת שבוע 40 והולכת לבדיקה שגרתית אצל הרופא, מרבית הרופאים ינצלו את הבדיקה הזו לטובת ביצוע פעולת סטריפינג לעיתים מבלי לשאול בכלל אם לעשות לך או לא. במידה ואינך מעוניינת , בקשי מהרופא מראש שלא לבצע את פעולת הסטריפינג.

הליכה ברגליים יחפות על חול

הליכה בחוף הים כאשר את יחפה, על החול, יכולה לעזור ולזרז את התקדמות הלידה. ההליכה על החול גורמת לתנועות אגן שעוזרות לתינוק להתברג, וגם ההליכה על גבי חול עם גבשושיות שונות מבצעים מעין עיסוי רפלקסולוגי עמוק לכפות הרגליים שגורם לזרימה מוגברת של דם בגוף ולחץ בכפות הרגליים על נקודות שמעוררות פעילות רחמית שיכולה לגרום לתחילת צירים.

יחסי מין

למרות הקושי, עכשיו זה הזמן לסקס אחרון לפני הלידה. בזרע של הגבר יש חומר שנקרא פרוסטגלנדינים שהוא ידוע כמזרז צירים וגם הטבליות שנותנים לאישה לנרתיק לזירוז לידה בבית החולים מכילות את הורמון הפרוסטגלנדין. ידוע על מקרים רבים של נשים שהגיעו היישר מהמיטה לחדר הלידה, גם אורגזמה נשית גורמת לפעילות רחמית שיכולה לגרום לצירים ולקדם לידה.

תה סרפד ועלי פטל

תה מעלי סרפד ועלי פטל מכיל רכיבים שגורמים לפעילות רחמית והוא יכול לגרום לצירים אפקטיביים שיעזרו לרחם להתמודד ביתר יעילות עם הצירים ולקדם את הלידה ביתר קלות.

עליה וירידה של מדרגות, פעילות מאומצת

נשים רבות הגיעו לחדר לידה לאחר שעבדו בצורה מאומצת, אחרי יום של פעילות רבה, או אחרי הרבה נקיונות. גם לירידה ועליה במדרגות יש השפעה טובה על התברגות העובר באזור האגן ועל התחלת פעילות רחמית. נשים רבות מרגישות צירים אחרי שהן התאמצו ועבדו קשה או כשלא נחו מספיק. אפילו סיבוב של שעתיים שלוש והליכה מרובה יכולים לגרום ללחץ על צוואר הרחם וכתוצאה מכך צירים אפקטיביים שמקדמים לידה.

עיסוי רפלקסולוגיה

בכף הרגל יש מספר נקודות שבמידה ומתעסקים איתן, הן גורמות להתחלה של פעילות רחמית. יש לפנות לאיש מקצוע שמתמחה בטיפול בנשים בהריון על מנת שלא לגרום נזק ולגרום לטיפול להיות אפקטיבי.

תנועה וטלטולי אגן

טלטולי אגן ותנועות מעגליות כמו בריקודי בטן, ריקודים, הליכה מרובה, ישיבה על גבי כדור פיזיו עם ניעות קלות והרבה תנועתיות יגרמו לעובר להתברג באגן , להפעיל לחץ על עצמות האגן וכתוצאה מכך יגרמו לגוף להפריש אוקסיטוצין שיגרום לתחילת צירים שעשויים לקדם לידה.

עיסוי פטמות

עיסוי הפטמות הוא דרך נוספת, נפוצה פחות, אבל היא בהחלט גורמת לתגובה של הגוף. העיסוי אמור להמשך כ15-20 דקות, הוא לא נעים במיוחד, אבל הוא גורם להפרשת אוקסיטוצין בגוף, שגורם להתכווצויות חזקות של הרחם שגורמות לצירים.

במידה וכל אלו לא עזרו, כנראה שצריך לתת לטבע לעשות את שלו ולתת לתינוק להגיע בזמן שנכון לו ומתי שהוא צריך לצאת.

חשוב לשים לב לתנועות של העובר, להקפיד על תזונה נכונה ולהיות קשובה לגוף, להיות רגועה, מומלץ לעשות מדיטציות של דמיון מודרך , לדמיין את מהלך הלידה , לדמיין לידה קלה, לדמיין את צוואר הרחם נפתח בעדינות וזה יכול להועיל מאוד למהלך הלידה.