שהיית הבעל לצד היולדת לאחר לידה

2

הישארות בעל עם היולדת אחרי לידה בבית חולים , האם זה אפשרי? האם זה כדאי? ואולי עדיף מלונית? בואו נדבר רגע על הישארות בעל אחרי לידה עם היולדת

את לפני לידה, מתחילים לחשוב על הרגע הזה שאחרי.

איך זה יהיה, מה תעשו? איך תסתדרי?

ואם את מיועדת לניתוח קיסרי – איך את אמורה להסתדר בלילה לבד עם התינוק כשצריך לקום אליו כל שעה בערך?

אני נתקלתי בשתי הלידות שחוייתי, בלא מעט נשים שהיו איתי במחלקה שהבעלים נשארו ללון איתן בלילה הראשון שלאחר הלידה.

מבחינת הנוהל היבש לא מאשרים, אבל אני למשל ילדתי בקיסרי, וביקשתי מהאחיות שיאשרו לו להשאר איתי ואישרו בלילה הראשון.

הוא ישב על כיסא לידי בלילה וזה היה נוח כי הייתי כאובה, במיוחד אחרי הקיסרי השני של לידת התאומות שלי וכשצריך להאכיל, זה להאכיל שתיים יחד.. שלפעמים גם רעבות יחד.

אז עברנו לילה לא פשוט. אני עם כאבים, הוא עם עייפות.

בבוקר לאחר מכן ראיתי שאני שפוכה מעייפות, ולמרות הניתוח כבר קמתי, והעדפתי שהוא ילך הביתה לנוח וגם אני אשן, ואז במהלך היום מאוחר יותר יבוא ויעזור לי ויהיה איתי כל היום (את החדר כבר הכנו מראש וכל הציוד היה מוכן בבית)
בלידה של הבן הבכור שלי , 5 שנים קודם לכן, שחררתי אותו הביתה בסביבות 12 שישן, וב8 בבוקר הוא כבר התייצב ועזר לי עם הקטנציק. (ילדתי בתל השומר).

בעיקרון הסיבה שלא מאשרים לבעלים להשאר היא פשוטה, יש הרבה גברים שלא מכבדים פרטיות של נשים.
אני יכולה לומר מהתקופה שהייתי מאושפזת בהיי ריסק כמעט חודש בחדר של 3 בנות, שזה ברוב המקרים מאוד מפריע.

מדי פעם היו בנות שהיו מגיעות ללילה או  שניים והבעלים שלהן היו נשארים איתן.

זה היה ממש מעיק כי אין לך פרטיות, אחרי לידה את מרגישה מעוכה, עם חלוק, בלי חזיה, ונוכחות של גבר זר בחדר ממש ממש לא נעימה לך.
גם ככה אין לך כח ועצבים לראות אף אחד ולהסתובב ככה ליד אדם זר לא נעים, במיוחד בלילה אם נגיד בעלך הולך וגבר אחר נשאר בחדר, כשצריך לקום לפיפי, או להתקלח, ופתאום יש גבר זר בחדר , וחלקם לא ממש מתחשבים.

בלילה הראשון אחרי הניתוח הייתי בחדר של 5 בנות להשגחה אחרי הניתוח ליד עמדת האחיות, והיו 2 גברים שנשארו. הנוכחות שלהם קצת עצבנה אבל הבנתי.

יום למחרת העבירו אותי לחדר עם מישהי שהיתה מאושפזת איתי והיינו רק שתינו יחד והסתדרנו מצוין.
במידה וממש ממש רוצים להיות יחד אז אפשר פשוט לקחת את האופציה של מלונית, ואז אין בעיה ותוכלו להנות מזמן איכות עם הבייבי החדש וזה נהדר במיוחד אם יש עוד ילדים שצריכים בונדינג עם התוספת החדשה למשפחה.

גם ככה במשך שלושת הימים הללו אחרי הלידה את תשושה ועייפה ועסוקה סביב הילד ואת לא ממש נהנית אז לפחות שיהיה מישהו שידאג לך לאוכל, מצעים נקיים, אוירה נעימה שתאפשר לך להחלים, והזמן עף כל כך מהר והנה את כבר משתחררת הביתה.

במיוחד כאשר ישנה לידה של ילד שני, אני חושבת שמלונית זה דווקא רעיון מצוין, כי אז אפשר להביא את הילד לישון איתך במלונית ולהיות איתך אחרי כמה שעות, ואז הוא פחות ירגיש בחסרונך ויהיה שותף לתהליך של קבלת התינוק החדש למשפחה כשהוא קרוב לאם.

לסיכום , לינה במלונית יכולה להיות אופציה נהדרת במידה ואת לקראת לידה, במידה ותרצי שבן הזוג גם יהיה שותף לחוויה.