צריכים לנקות כתם מרהיט שהילדים לכלכו? 3 טיפים לניקוי כתמים מספות

2

ספות, כורסאות, מערכות ישיבה ורהיטים מבד, עץ ועור עלולים לספוג סוגים שונים של כתמים. רוצים לנקות אותם מהר וביעילות? הנה הטיפים שאתם חייבים להכיר

ריהוט חלל הפנים של הבית כרוך בהוצאה כספית לא מבוטלת שנעה סביב 5,000-15,000 ש”ח. לזה יש להוסיף עלות של 200-500 ש”ח על שעת ייעוץ לעיצוב פנים ואת כל מה שנלווה להובלת הרהיטים עד פתח הבית. עם זאת, לרהיטים יש השפעה על איכות החיים שלנו ובעזרת כורסאות טלוויזיה מעוצבות אפשר גם להשביח את ערך הנכס לקראת מכירה או השכרה.

השאלה היא מה עושים בבתים שבהם יש רהיטים מעוצבים וגם ילדים. מטבע הדברים, נוכחות הילדים בסלון ובחדרי השינה מסכנת את הרהיטים ודורשת מאתנו לנקות אותם לעיתים קרובות. גם אתם מתמודדים עם קשיים דומים? קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם לנקות את הכתמים הנפוצים:

  1. בד: התאמה לסוג הריפוד

חומר הניקוי צריך להתאים לסוג הבד שממנו מיוצרת מערכת הישיבה שלכם. מלבד תחזוקה שוטפת שתמנע מהלכלוך לחדור לתוך סיבי הריפוד והבד, כדאי להביא את הספות אחת לתקופה מסוימת לניקיון מקצועי.

ההבדל הוא שאת הניקיון המקצועי עושים עם מכשירים מיוחדים שמחדירים את המים לתוך הספה ובעזרת מכונת יניקה ששואבת את הלכלוך, בעוד ניקיון רגיל נועד לפתור מצבי חירום בלבד. בנוסף, יש להבחין בין ספות בד עשויות רכיבים טבעיים כמו כותנה ופשתן לבין ספות שמיוצרות מחומרים סינתטיים ובהם אימפלה או מיקרופייבר.

לשם השוואה, יש גם ספות בד שמורכבות גם מבדים טבעיים וגם מחומרים סינתטיים ועבורם הניקוי הוא אפילו משימה מסובכת יותר.

  1. עץ: הכל רק לא מים

מים הוא חומר הניקוי הזמין ביותר אך גם המסוכן ביותר לרהיטי עץ. בניגוד לכמעט כל שאר הרהיטים, את אלו שמיוצרים מעץ אסור לנקות במים כי הוא יגרום להם להתנפח. החדשות הטובות הן שאפשר להעביר מטלית לחה על הרהיטים אם מזהים בזמן אמת את הנזק שהילדים עושים, אך גם כאן אסור שהיא תהיה רטובה לגמרי.

רהיטי עץ מצופים לכה או שעווה מומלץ לנקות עם מטלית טבולה בתרסיס ייעודי, או להשתמש בנוזל שמותאם לסוג הציפוי. ניקיון כזה אחת לכמה שבועות יעשה את העבודה ויוסיף עוד שכבת הגנה לציפוי הקיים.

  1. עור: אין סיבה לחשוש

החשש העיקרי של הורים לילדים הוא מפני נזק וכתמים למערכות ישיבה מעור. בפועל, העור עמיד יותר בהשוואה לבד וגם קל יחסית לנקות אותו. הטעות היא לנסות לעשות את זה עם סקוטשברייט, בעוד כל מה שצריך הוא להשתמש במטלית לחה שטבולה במים וסבון.

לסיכום, בשביל לנקות כתם מרהיט שהילדים לכלכו אתם צריכים לזהות את סוג הבעיה.  בהמשך, רק נותר לייבש את האזור עם מטלית יבשה ולהמתין.


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *