ציר הצירים: טיפים להקלה על צירים

2

הגיע הרגע המיוחל – החלה ירידת המים, רמות הלחץ עולות להן אט אט ואיתן – גם הצירים הלא נעימים ההולכים ומתגברים. אז מה בכל זאת תוכלי לעשות כדי להתמודד עימם? הנה 7 טיפים שיקלו עלייך רבות בתהליך הלידה עם צירים

אנחנו לא יודעות איך יראה תהליך הלידה שלך. בדיוק כפי שחודשי ההריון עוברים על כל אחת באופן שונה, כך גם תהליך הלידה ופרקי הזמן בין הצירים. חלקן עוברות את תהליך הלידה בשעת צירים קלה (יחסית) בעוד שאחרות מבלות שעות ארוכות בהמתנה דואבת. מה שאנו כן יודעות הוא שישנן דרכים רבות וטבעיות שיכולות לסייע ולהקל על הכאבים הנובעים מצירי הלידה וביניהם הישארות בתנועה, הקפדה על שתיה וביצוע תרגילי נשימה.

 

אילו עוד אמצעים יוכלו לסייע לך להתגבר על הכאב ברגע המאושר והמאתגר בחייך?

הנה כמה טיפים יעילים ומפתיעים במיוחד עבורך:

 

הכנה מראש לקראת הלידה

ביצוע בדיקות סדירות במהלך ההריון כמו גם השתתפות בקורס הכנה ללידה, צפויים לעזור לך להתכונן לבאות. רכישת סל הריון מתאים הכולל שירותי הכנה ללידה אלו, עשויה להפחית דאגה אחת מראשך – בין אם את מתכננת ללדת ללא משככי כאבים ומתעניינת בקורס הכנה ללידה טבעית ובין אם את מעדיפה להיעזר דווקא באחד המועבר אונליין. בקורס הכנה ללידה תלמדי טכניקות נשימה, תנוחות ותרגילי הרפיה שיעזרו לך להגיע מוכנה – מה בהחלט שווה את ההשקעה.

 

צרי סביבה נוחה

בעוד שלסביבה בה את נמצאת יש השפעה גדולה, שהייה במקום שגורם לך לחוש אי נוחות רבה צפוי להעלות את רמות הלחץ ולהפנות את תשומת ליבך לכל מה שאינו מסודר במרחב. לכן, מומלץ להקדיש מעט זמן ליצירת סביבה מתאימה בתקופת ההכנה ללידה, כזו שתאפשר לך להירגע ולחוש נוחות רבה יותר. לשם כך תוכלי להיעזר בכמה פריטים שיסייעו לך להתמודד עם הכאב בקלות רבה יותר, ביניהם: מגוון מושבים לישיבה נעימה או ללפיתה כשאת מתכווצת מכאבים, כדור פיזיו, מיטה נוחה, תמונות שמרגיעות אותך או פלייליסט של סרטוני חתולים ולא פחות חשוב – חֶברַה שאת סומכת על נוכחותה.

 

נוע תנועי – לשמור על תנועה בזמן הצירים 

גם אם האינסטינקט הראשוני בעודך חשה כאב עז הוא להתקפל לתוך המיטה, הימצאות בתנועה בשלב הצירים מסייעת משמעותית בהקלה על הכאבים וכן בהתמודדות עימם, ובפרט זו הכוללת הליכה קלה, ריקוד (כן כן!) ונענוע האגן. אין זה משנה אם את צועדת מקיר לקיר, עומדת זקופה כמיטב יכולתך, כורעת על כרית או יושבת על כדור פיזיו – העיקר הוא להמשיך לנוע. אם את מתקשה להתנועע, השתדלי לזוז מעט או לשנות תנוחה כמדי חצי שעה או שעה. זאת ועוד, נסי ככל האפשר לשמור את הגוף בתנוחה זקופה, ואם את חשה צורך לשכב – שכיבה על צד שמאל עדיפה יותר במקרה זה שכן היא מאפשרת אספקת דם טובה לרחם ולשרירי האגן.

 

לשאוף, לנשוף

לכאורה מדובר בפעולה אותה ניתן לבצע מבלי להקדיש לה מחשבה רבה, אך ידוע לכל שהקדשת תשומת לב לנשימה מסייעת בהקלה על מרבית הכאבים הגופניים והדאגות הנפשיות. כיוון שתקופת ההריון ותהליך הלידה בפרט מלווים בהתרגשות ובמתח, מומלץ שתתרגלי את נשימותייך עוד טרם הופעתם של הצירים הראשונים. הדבר פשוט כפי שזה נשמע: קחי נשימה עמוקה ורגועה ונשפי החוצה – לגיטימי להיאנח או להשמיע קולות תוך כדי, וחזרי על התרגיל עד שתחושי טוב יותר.

 

תאכלי ותשתי כי מחר תינוק

בעוד שבתהליך הלידה מנצל גופך כמויות אנרגיה גדולות מהרגיל, מומלץ עבורך להגיע לרגע האמת מוכנה ככל הניתן. לשם כך, הקפידי לשתות גם אם אינך מרגישה צמא והפעם – לא רק מים: זה הזמן לשלוק משקאות מסוכרים שיחזירו לך את האנרגיה המבוזבזת. באותו האופן, גם אם אינך חשה תחושת רעב של ממש, מומלץ שתצרכי מזונות קלים יותר כמו חטיפי אנרגיה או פירות יבשים וכן כל מה שלא עשוי להכביד עלייך או לגרום לצרבת בזמן הלידה.

 

טיפים חמים

בקבוק מים חמים הוא אחד מהאמצעים שעוזרים יותר להקל על כאבים – גם על אלו כתוצאה מהופעתם של צירים. חשוב להקפיד לעטוף אותם במגבת או בכיסוי רך ונעים לפני השימוש.

אם בחֶברַתך מי שיכול/ה לעסות לך את הגב, תוכלי לגלות שבעת המסאז׳ משחרר הגוף משככי כאבים טבעיים. אגב, אם את בעניין של שמנים אתריים, אל תשכחי לוודא מבעוד מועד שאלו בטוחים לשימוש במהלך ההריון.

 

סידורים אחרונים ושניצה חטופה

אל תמתיני לדקה ה-90 לפני הלידה אלא הקדימי רשימה לצירים. ודאי שתיק הלידה שלך מכיל את כל מה שאת זקוקה לו ואם את לא בטוחה מה לארוז, תוכלי להיעזר בצ’קליסט מסודר הכולל בין היתר מסמכים רפואיים וכמובן, פיג’מה נוחה. מומלץ להכין בנוסף פלייליסט בטלפון האישי, כזה שיכניס אותך לאווירה טובה ויעניק לך אנרגיות חיוביות.

 

עם הגעתו של מועד הלידה המתקרב, הקפידי לערוך את הסידורים האחרונים: דוגסיטר לחתול, מישהו שידאג לילדים הגדולים, שברכבך כמות דלק מספקת וככל שהמרווחים בין הצירים מאפשרים לך, נצלי את הזמן לשינה נטולת דאגות.

אם כן, רגע הלידה טומן בחובו התרגשות רבה אך גם לא מעט אתגרים איתם תאלצי להתמודד. כדי לעבור אותו בצורה המיטבית, הקפידי להיערך מראש עד כמה שאפשר, לשמור על רוגע ונשימות בין ציר לציר ובעיקר, על אנרגיות גבוהות וחיוביות כך שתוכלי לקבל את תינוקך עם חיוך ושמחה רבים.

 

לידה קלה ונעימה.


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *