פתרונות כאשר אין מים חמים במקלחת

b

כל אדם יודע שמים חמים במקלחת הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם אדם כלשהו מגיע לביתו אחר יום עבודה ארוך, מתיש ותובעני ומגלה כי במקלחת שלו אין מים חמים, הוא ירגיש בוודאי תסכול רב. 

לא פעם, גם כאשר מדליקים מראש את הדוד החשמלי, ניתן להיתקל בתופעה שבה עדיין אין מים חמים במקלחת. אם נתקלתם בתופעה המדוברת אתם בוודאי תוהים מהי הסיבה לכך שאין לכם מים חמים במקלחת. 

במאמר הבא תקבלו את כל המידע אודות הסיבות לכך שאין מים חמים במקלחת גם לאחר שהדלקתם את הדוד וכן הפתרונות לכך.

למה הדוד לא מחמם?

כאמור, כל אדם שמבין כי אין לו מים חמים למקלחת לאחר שהוא הדליק את הדוד החשמלי תוהה אודות סיבות למה הדוד לא מחמם. ישנן תקלות רבות שבגינן יתכן שהדוד שלכם עבר לא מחמם: ראשית כל, אם הצטברה אבנית על גוף החימום של הדוד החימום יהיה לקוי או חלקי אבל אם המים לא מתחממים כלל, יתכן שיהיה צורך להחליף את גוף החימום או הפלאנג’ שהוא המתקן שבדוד שבתוכו מצויים גוף החימום והתרמוסטט. 

אם לאחר שהחלפתם דוד חימום עדיין אין לכם מים חמים כנראה שמקור הבעיה אחר.

הדוד לא מחמם – בדקו את קולטי השמש

אם אתם בטוחים שדוד החשמל שלכם לא מחמם את המים בשל העובדה שגוף החימום בדוד הלך, חשוב מאוד שתוודאו האם יש לכם מים חמים ביום שמשי. אם אין לכם מים חמים גם ביום שמשי כנראה שלא מדובר על גוף החימום כי אם על בעיה בקולטי השמש. 

ההחלפה של הקולטים כמובן לא זולה ולכן, חשוב שטרם מחליטים להחליף את הקולטים פשוט לשטוף אותם מכל הלכלוך שצברו ולבדוק האם יש שינוי כלשהו בטמפרטורת המים. רק אם הבעיה לא נפתרה גם במקרה הזה, יתכן שיהיה צורך להחליף את הקולטים.

מצב התרמוסטט

דבר אחר שיכול לגרום לכך שהדוד שלכם לא מחמם הוא תרמוסטט תקול. מדובר על החלק שיודע מתי להכניס את גוף החימום לפעולה ומתי להפסיק אותו בהתאם לטמפרטורה של המים. 

אם לא ברור האם התקלה היא בגוף החימום או בתרמוסטט, כדאי להחליף את כל הפלאנג’ הישן בחדש. 

סיבות נוספות לכך שאין לכם מים חמים במקלחת

לפעמים הכל תקין מבחינת הדוד שלכם ואיש מקצוע לא מוצא תקלה כלשהי בדוד. במקרה הזה, יתכן מאוד שאין לכם מים חמים על אף שהדלקתם את הדוד בשל העובדה שאתם מתגוררים בבניין דירות משותף.

מה זה אומר? זה לא אומר שאין מים חמים בדוד שלכם כאשר אתם מחממים אותם, אלא, זה אומר שלכל הבניין שלכם יחד יש מערכת צינורות שמחוברת לדודים הקטנים של הדירות. 

בין הצינורות המשותפים לדודים הקטנים אין הפרדה ועל כן, כאשר יש מים קרים בצינורות הם יכולים לזלוג ישירות לדודים שבדירות ולקרר אותם. התופעה הזו גורמת לכך שדיירי הבניין ירגישו כי המים בדוד שלהם לא מספיק חמים או שדוד החשמל לא מחמם טוב.

מה עושים במקרה הזה?

הפתרון הטוב ביותר במקרה הזה הוא פשוט להתקין פקחום בדוד שלכם. מדובר על הפתרון הטוב ביותר שיש לו תו תקן ישראלי. מדובר על מכשיר שמותקן בדוד וכולל גלאים מתוחכמים. 

המערכת יודעת לזהות מתי המים בדוד הביתי שלכם חמים וכאשר היא מזהה זאת היא סוגרת את הכניסה של מים קרים מבחוץ וכך מונעת את הזליגה של המים הקרים לדוד. 

מהרגע הזה הדוד שלכם בעצם יופרד מהמערכת המשותפת. כמו כן, אם המים במערכת המשותפת חמים יותר מהדוד שלכם אז הפקחום יאפשר למים להיכנס ולחמם את הדוד.

מדובר ללא ספק על פתרון חכם מאוד ויעיל מאוד, אשר יבטיח לכם מים חמים במקלחת באופן תמידי כאשר תדליקו את הדוד.

 


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *