רעיונות לימי הולדת מיוחדים לילדים

2

יום הולדת לילדים הוא ללא ספק אירוע מרגש ביותר, ועל מנת לארגן מסיבה מקורית, מומלץ להשקיע בה מעט מחשבה ודמיון. מסיבת יום הולדת אתגרית, הנערכת בחיק הטבע היא הזדמנות נהדרת ליהנות מאינסוף אטרקציות ומפעילויות שונות, וכמובן, לשהות בטבע. אם אתם מזמינים לחגיגה את כל המשפחה ואת החברים לספסל הלימודים של ילדכם, פינות החמד השונות שבארץ, מציעות יופי של מיקום לאירוע הגדול.

 

מסיבת יום הולדת בספארי

אחת הדרכים המומלצות ביותר לחגוג יום הולדת מקורי היא לבקר בספארי. הספארי, המשתרע על פני 1,000 דונם של שטח פראי באזור הגן הלאומי ברמת גן, מציע למבקרים בו הצצה מרתקת אל עולמם וחייהם של למעלה מ-1,600 בעלי חיים מכל רחבי העולם. בעלי החיים בספארי משוטטים להם בחופשיות ובעדרים גדולים, ממש כמו בסוואנות ביבשת אפריקה. במסיבת יום הולדת בספארי ניתן לשלב בין טקס יום הולדת עם משחקים והפעלות באחת המדשאות המטופחות של הפארק ובין סיור ברחבי הספארי. לצורך מפגש עם החיות המשוטטות ברחבי הפארק ניתן להשכיר רכבים או פשוט לעלות על הרכבת החולפת לאורך כל מרחבי הספארי. כדי לשדרג את חווית המפגש עם עולם הטבע, אפשר להזמין הדרכת מקצועית. במסגרת זו, יספק המדריך לילדים הסברים: על אורח חייו של מלך החיות, האריה, על האופן בו מאכילים ג’ירפות, מה עושים כאשר נתקלים בנחש גדול ומאיים וכיצד מגדלת אימא קופה את צאצאיה הקטנים.

חי פארק קריית מוצקין

החי פארק בקריית מוצקין מזמן גם הוא למבקרים בו חוויה בלתי נשכחת של טבע ושל בעלי חיים. כמו כן, בפארק ישנם מתקנים רבים המיועדים לילדים, היכולים להפוך את מסיבת יום ההולדת במקום לחוויה ייחודית. החי פארק משתרע על פני כ-130 דונם, המשמשים כבית גידול טבעי ללמעלה מ-1,000 בעלי חיים. בנוסף לכך, בפארק ישנן אטרקציות רבות אחרות, כדוגמת: אגם יפיפה עליו משייטים בעצלות אצילית ברבורים צחורי נוצה, גן שעשועים אתגרי לילדים הבנוי מעצים אפריקאנים, צמחייה טרופית וצמחיית מים יפיפייה, שבילי הליכה רחבים, מזרקות מעוצבות, אמפיתיאטרון בו ניתן לעלות מופע תחת כיפת השמים, פינות ישיבה מוצלות, לונה פארק קטן, מתקנים מתנפחים ומתקנים חשמליים. בפארק ניתן גם להשתתף בחוויה נהדרת של רכיבה על סוסי פוני או על גמלים.

הפעלות אתגריות לילדים

יום הולדת אתגרי לילדים ניתן גם לערוך באחת החורשות הרבות בארץ, בחוף הים או באחד מאתרי הטיולים באזורים שונים. משחקי חברה, ריקודים, שירים, פעילויות שונות המשלבות סיפורים, ומשחקי ילדות ישנים, כדוגמת: “חפשו את המטמון”, “תופסת” ו”מחבואים” הם חלק קטן מאפשרויות לחגוג מסיבת יום הולדת. במקרה בו מתכננים מסיבת יום הולדת לילדים בשילוב עם פעילות ספורטיביות שונות בחיק הטבע, חשוב להתאים את הפעילות לגילם של הילדים. סנפלינג, מבוכי חבלים או אפילו גלישה באומגה הם כמה אפשרויות לפעילות ספורטיבית. במסיבה בחיק הטבע ניתן גם לארגן משחקים, הקשורים לנושאים ייחודיים, המספקים גם ערך חינוכי מוסף, כדוגמת: משחקי הישרדות בטבע, הכרת צמחים ובעלי חיים, בעקבות דמויות היסטוריות חשובות, אגדות ילדים ושלל אפשרויות נוספות. ולבסוף, ניתן גם לארגן מסיבת יום הולדת בסגנון המסורתי, ופשוט לצאת לטיול באחד משבילי הארץ בהתאם לבחירתכם.

גן סיפור בעיר חולון

דרך מקורית נוספת לחגוג יום הולדת היא, באחד מ-17 גני הסיפור הפזורים ברחבי העיר חולון. גנים ציבוריים אלה עוצבו במסגרת פרויקט פיסול סביבתי בהשראת סיפורי ילדים ידועים על ידי טובי האמנים בארץ, ונבנו, בין השאר, תודות לתרומות והלוואות מארגונים שונים. גני הסיפור בחולון מצטרפים לשורה ארוכה של גני סיפור מרשימים במדינות אירופאיות שונות, כדוגמת גני הסיפור ביורודיסני שבצרפת, גני הסיפור בטיבולי שבדנמרק וגני הסיפור בהפטלי שבהולנד.

גן הסיפור של אליעזר והגזר, גן הסיפור של העץ הנדיב,  גן הסיפור של הנסיך הקטן, גן הסיפור של הכינה נחמה וגן הסיפור של דירה להשכיר הם כמה מהגנים בהם ניתן לארגן מסיבת יום הולדת מקורית ובלתי נשכחת.


Response (1)
  1. הדס ויסמן ינואר 23, 2011

    למזלי עלמא אור נולדה במאי וכולם צמאים לשמש, אני מכינה בראנץ’ איכותי ומזמינה את כל המשפחה וקצת חברים. בשילוב עם האופי הלא מתערבב בקהילה שלי אני מקווה שזה ימשיך במתכונת זו עוד שנים רבות:)

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *