עצמאית דואגת לעצמה – קרן פנסיה / ורדית פיזם

2


עצמאות, כפי שגילינו כבר בגיל צעיר, היא דבר מורכב. עם היתרונות של להיות אדונית לעצמך, לקבוע בעצמך מטרות, משימות ולוחות זמנים, באה אחריות רבה. כשאת בעלת עסק, המורכבות גדלה. יש לך אחריות כלפי לקוחותיך, אחריות להכנסות ולהוצאות, אחריות מול רשויות המס, וכמובן האחריות המשמעותית מכולן – האחריות שלך כלפי עצמך ומשפחתך, הצורך לדאוג לא רק לכאן ולעכשיו, אלא גם לחשוב על העתיד.

מי דואג לפנסיה שלך?
כבעלת ניסיון רב בתחום הביטוח הפנסיוני, אני פוגשת לעיתים נשים עצמאיות, בעלות עסקים משגשגים, שהחליטו לדחות את הדאגה לעתיד למועד בלתי ידוע. יש להן תכניות עסקיות מפורטות, תוכניות יעדים לחמש השנים הקרובות, אבל כל התוכניות שלהן לא מרחיקות עד לגיל הפרישה. הפנסיה נשמעת לנו כמשהו רחוק, שיקרה בעוד כמה עשורים, ומי יכולה לחשוב על כך כשאנחנו עסוקות עד מעל לראש בהווה? ובכן, יקירה, את. את חייבת לחשוב על כך. העתיד הוא העתיד שלך, ובהיותך עצמאית, אם את לא תדאגי לכך איש לא יעשה זאת למענך.

מהו הזמן הנכון להתחיל לחסוך לפנסיה?
העצה הטובה ביותר והחשובה ביותר שאוכל להציע לך היא – להתחיל לחשוב על העתיד כבר עכשיו.
חשבי מה תהיה ההכנסה החודשית שתזדקקי לה כשתפרשי ותכנני את החיסכון הפנסיוני שלך בהתאם. ישנן שתי סיבות להתחיל לחסוך לפנסיה מוקדם ככל האפשר. הסיבה הראשונה היא, שכעצמאית, ההצטרפות לקרן פנסיה מזכה אותך בהטבות מס גבוהות, כך שלמעשה כסף שאת משלמת כיום כמס ואינך נהנית ממנו יכול ללכת לחיסכון ולשמש אותך בעתיד. הסיבה השנייה היא, שככל שתתחילי לחסוך מוקדם יותר תוכלי להשקיע סכום חודשי נמוך יותר וליהנות מפנסיה גדולה יותר. ככל שחולף הזמן ואינך חוסכת לפנסיה, תאלצי בעתיד לפצות בסכום גבוה יותר על הימים בהם לא חסכת, כדי להגיע לאותה הכנסה לאחר הפרישה.

חיסכון לפנסיה – משתלם בעתיד וגם בהווה
חשוב שתדעי שהמדינה מעניקה לך הטבת מס של 16% על הפקדה לחיסכון פנסיוני (עד לתקרת הכנסה של 16,200 ₪ לחודש). 11% מתוך ה 16% ניתנים כהחזר לפי גובה המס השולי ועל 5% הנותרים ניתן זיכוי ממס הכנסה בגובה 35% מהערך הכספי.
לשם הדגמה, נניח שהכנסתך החודשית הממוצעת היא 10000 ₪, ושאת חוסכת לפנסיה את הסכום המקסימאלי האפשרי לצרכי קבלת ההטבה, כלומר 1600 ₪. גובה המס השולי על הכנסתך הוא 17%, לכן על 1100 ₪ תקבלי החזר בסך 187 ₪. עבור ה- 500 ₪ הנותרים תקבלי זיכוי בגובה 175 ₪. סך גובה ההטבה החודשי הוא 362 ₪ ובשנה 4344 ₪. ב- 30 שנות חיסכון לפנסיה, ההטבה המצטברת היא כ- 130,000 ₪!

כמה כדאי לחסוך?
כך תחשבי כמה עלייך לחסוך, על מנת לזכות בפנסיה חודשית בסכום הדרוש לך. חברות הביטוח מחלקות את סכום החיסכון המצטבר שלך ביום היציאה לפנסיה ב- 200, והתוצאה היא סכום הפנסיה החודשית שתקבלי. לדוגמא, כדי לקבל פנסיה של 5000 ₪ לחודש, את צריכה שיצטבר בקופה סכום של מיליון שקלים. אם התחלת לחסוך מוקדם ולפנייך 30 שנות חיסכון, תצטרכי להפקיד מידי חודש כ- 2600 ₪. אם התמהמהת ונותרו לך רק 20 שנות חיסכון, הסכום שעלייך להפקיד מידי חודש הוא 4100 ₪, על מנת לזכות בפנסיה בגובה זהה.

קחי אחריות על עתידך והתחילי לחסוך לפנסיה כבר עכשיו.
אשמח לספק לך מידע על מסלולי חיסכון לפנסיה והאפשרויות העומדות בפנייך, להעמיד לרשותך את ניסיוני ולסייע לך בקבלת ההחלטה.

לתאום פגישה התקשרי 052-613-7115.

ורדית פיזם
סוכנת ביטוח, מומחית לביטוחים פנסיוניים