איך עושים סקס אחרי לידה – אינטימיות אחרי לידה – יחסי מין אחרי לידה , איך מחזירים את האינטימיות והאם היא אבדה לנצח? ?

2

סקס אחרי לידה , איך עושים את זה – יחסי מין אחרי לידה , איך מחזירים את האינטימיות ?

סקס אחרי לידה נשמע כמו דבר מפחיד. אחרי שהפכת לאמא ואחרי שילדת, אולי יצא לך לזכות גם בכמה תפרים שהופכים את האזור האינטימי שלך לרגיש יותר, מה שהופך את כל הנושא למורכב ובינינו,  קשה להרגיש סקסית או לחשוב בכלל על סקס.

אם לוקחים את זה לאט ובעדינות עם המון סבלנות, החוויה יכולה להיות מענגת.

 

במאמר שלפניכם תמצאו כל מה שרציתם לדעת ולשאול על איך עושים סקס אחרי לידה.

אז רק ילדת לאחרונה, את החזיות הסקסיות שלך מחליפות חזיות הנקה שהן הכל חוץ מסקסיות.
החזה שלך הפך למחלבות במידה ואת מניקה, ובנוסף לכל ניתן למנות על יד אחת את כמות שעות השינה הרצופות שלך ביממה, אבל עדיין, יש לך את התינוק המתוק והיפה הזה שכרגע ממלא את כל עולמך והוא זקוק לך.

בהתחשב באחריות הרבה והחדשה שיש לך עכשיו כאמא, חוסר הנוחות הפיזית והגעגועים לגוף החטוב והבטן השטוחה שהתחלפו בגוף נפוח, חזה ענקי שנוטף חלב במרבית שעות היממה, עייפות. עייפות שלא נגמרת ודרישות מסביב לשעון מהדבר הקטן הזה שהוא חמוד אבל לא שמע עדיין על זה שתינוקות ישנים לילה שלם (ספוילר – אל תדאגי, גם זה יגיע עם הזמן) ומגיל שבועיים בערך הוא מבלה שעות רבות על הידיים בגלל כאבי גזים.

אינטימיות אחרי לידה – אז למי יש כוח עכשיו לחשוב על סקס? או לזכור את בן הזוג והצרכים שלו?

סקס אחרי לידה בוודאי נשמע מפחיד בשלב הזה ורחוק מהמציאות, אבל אל תדאגי, חיי המין שלך יחזרו למסלול תקין עם הזמן, וזה בעיקר תלוי בך.

כמובן שגם הרגישות של בן הזוג לעניין משמעותית וחשובה אבל תוכלי לגלות שזה לא כזה נורא ושעם עדינות וסבלנות אפשר לחזור לשגרה די מהר ואפילו להנות.

הצטרפות של תינוק חדש למשפחה זה מהלך שפעמים רבות מטלטל את הזוגיות והקן המשפחתי. החיים הופכים לאינטנסיביים ואמצוינלים יותר מכל חוויה אחרת שחוית בעבר עם בן הזוג.

שמירה על מערכת יחסים קרובה ועל רמת תקשורת גבוהה, יעזרו לחזק את הקשר הזוגי במקום לגרום לו להתרופף.

גם אם היתה לכם את הזוגיות הכי מדהימה שיש לפני הלידה, חשוב שתבינו שדברים הולכים להשתנות עכשיו ולהערך לכך בהתאם. במיוחד אם עברת לידה קשה, טראומתית או שאת מתאוששת מניתוח קיסרי.

יחד עם זאת, יחסי מין טובים ומכילים, יכולים להיות גורם מרפא ומשקם לשני בני הזוג.

 

האם את מוכנה לחזור לקיים יחסי מין אחרי הלידה ?

הזמן הכי טוב לחזור לקיים יחסי מין אחרי לידה הוא מתי שאת ובן זוגך מרגישים מוכנים.

ההמלצה הרפואית גורסת שיש להמתין 6 שבועות אחרי לידה על מנת לתת לגוף לחזור לעצמו, ובמיוחד אחרי ניתוח קיסרי או תפרים. גם המערך ההורמונלי צריך להתאזן כדי לייצר את הלחות המתאימה באזור הנרתיק.

רוב הסיכויים שתרגישי בנוח לקיים נוח רק אחרי שהתפרים החלימו לחלוטין ושהחוסר נוחות הפיזי מהלידה כתוצאה מהתרחבות עצמות האגן, נעלם.

מומלץ להגיע לביקורת אצל הגיניקולוג אחרי 6 שבועות או אחרי שהדימום שאחרי הלידה מסתיים, בד”כ אחרי 3-4 שבועות מהלידה.

 

מחקרים מראים שמרבית הזוגות חוזרים לקיים יחסי מין לאחר 3 חודשים, אבל תדירות קיום יחסי המין אחרי הלידה יורדת משמעותית בדרך כלל לעומת מה שהיה לפני הילדים.

נשים רבות לא ממש מתלהבות לעשות סקס במהלך השנה הראשונה שאחרי הלידה. העייפות והעובדה שהגוף השתנה וכך גם סדר העדיפויות, מקשים על היכולת להרגיש נחשקת כמו שהרגשת בעבר.

גם השינויים ההורמונליים במיוחד לנשים שמניקות, לפעמים מדכאים את החשק המיני לגמרי, אך לא אצל כולן.

אז איפה הבעיה?

כשסקס אחרי לידה מרגיש כמו מטלה מורכבת זה בדרך כלל קשור לאחת הסיבות הבאות אבל אתם יכולים להיות רגועים כי בסופו של דבר הכל מתאזן וחוזר למסלול, בדרך כלל תוך שבועות ספורים.

  • תפרים בפרינאום – התפרים הללו בעור באזור שבין הנרתיק לפתח פי הטבעת, בדרך כלל מתאחים בתוך שישה שבועות בממוצע. אם תחליטו לנסות לקיים יחסי מין לפני פרק הזמן הזה, עשו זאת בעדינות על מנת שלא לפגוע ברקמות שלא התאחו לחלוטין , אבל בהחלט עדיף לחכות על מנת שלא לגרום נזק בלתי הפיך לאזור.
  • רגישות בשדיים – אם את מודאגת מדליפות של חלב או מוטרדת מהמראה של החזה שהשתנה – הפטמות הופכות גדולות וכהות – וכן, יש נשים שלא מרגישות עם זה בנוח, שתפי את בן הזוג שלך בחששות ונסו לנהל שיחה כנה על איך שאת מרגישה עם הגוף שלך.
    כאשר אתם מקיימים יחסי מין במידה ואת מניקה, ייתכן מאוד שהחזה שלך ידלוף עם חלב, יש גברים שמוצאים את זה מדליק ויש גברים שנרתעים מכך. במידה וזה המצב, את יכולה להיות  עם חזיה ורפידות הנקה שיספגו את החלב ויגרמו לך להרגיש יותר בנוח .
    כמו כן, השתדלי להמנע מתנוחות בהן גופו של בן זוגך לוחצות על החזה כדי שלא יהיו דליפות מרובות.
  • כאבים ברצפת האגן – כיווצים ואימון לרצפת האגן של השרירים המעגליים יעזרו מאוד לרפא את הפרינאום ולחזק את השרירים באזור הנרתיק, שלפעמים מרגישים קצת רופפים לאחר לידה. פשוט תכווצי ותשחררי בזמן מנוחה או ישיבה את האזור הפנימי.
    אם לאחר חודש הכאבים עדיין חזקים, התייעצי עם רופא הנשים שלך.
  • יובש בנרתיק – בדרך כלל הסיבה היא הורמונלית, עייפות, מתח והעובדה שאת קשובה לרעשים בבית וחשש שהתינוק יתעורר ויבכה.
    למען האמת זו תופעה די שכיחה גם כשאת מרגישה גירוי מיני וזה יכול להמשך לפחות חצי שנה לאחר הלידה. נסי להשתמש בחומר סיכוך על בסיס מים כדוגמת ג’ל KY שיכול להפוך את העניין למהנה ונעים יותר לשניכם.
  • עייפות כרונית – לילות ארוכים ללא שינה רציפה והאכלות בלילה, יכולים להשאיר אותך תשושה ועייפה. יחד עם זאת, דווקא כשאת עייפה והגוף בסטרס, קיום יחסי מין יכול להרגיע ולאזן את המערכות ולאפשר לך לאחר מכן שינה טובה יותר . ואם את מרגישה שאת עדיין לא מוכנה, בן הזוג יכול לפנק אותך עם עיסוי נעים, או סתם התלטפויות כדי להחזיר לאט לאט את התשוקה.
  • דיכאון אחרי לידה – במקרים של דיכאון אחרי לידה בדרך כלל החשק המיני נעלם לגמרי ואיתו גם החשק לחיות והיכולת להנות מדברים קטנים. אם את מוצאת את עצמך הרבה בבית, חוסר חשק לקשרים חברתיים, או שאת מדוכדכת מדי וזה לא נגמר תוך כמה ימים, התייעצי עם רופא משפחה או פסיכיאטר כדי לחזור לאיזון. אל תדאגי, זה שכיח וזה עובר אך לעיתים יש לטפל באמצעות תרופות.
  • זיהום בנרתיק – אם קיום יחסי מין כרוך בכאב, הפסיקו ונסו שוב לאחר מספר ימים. אם עדיין יש כאבים, ייתכן ויש זיהום או דלקת באזור ויש לפנות לרופא הנשים על מנת לבדוק אם נדרש טיפול כלשהו.
  • כאבי גב אחרי לידה – אם ילדת עם אפידורל, יש סיכוי שתסבלי מכאבים בגב התחתון לאחר הלידה ולא רק. במהלך חודשי ההריון האחרונים, עמוד השדרה נמשך קדימה עם הבטן ולאחר הלידה הוא לאט לאט מתיישר חזרה ויש תזוזה של עצמות האגן, מה שגורם לכאבי גב והעצמות של האגן נשארות רכות לפחות שישה שבועות אחרי לידה.
    לכן, כל אזור האגן והגב התחתון מאוד רגיש ויש לקיים יחסי מין ברגישות ועדינות על מנת שלא לגרום נזק לגב בחודשיים שלושה הראשונים לאחר לידה. זה לא הזמן לאקרובטיקה במיטה!

5 טיפים להחזרת התשוקה לזוגיות לאחר לידה

  1. שכחי מהאבק, הבלגן והלכלוך בבית, ופני קצת זמן לבילוי זוגי איכותי ורומנטי. במידה ומתאפשר, היעזרי בסבתא, דודה, אחיות או חברות טובות שיוכלו לפנות לכם בוקר של כיף או כמה שעות בערב בשביל קצת זמן איכות עם בן הזוג. אל תזניחי את בן הזוג. נכון שהתינוק זקוק לך יותר עכשיו אבל את זקוקה גם לבן הזוג שלך בעתיד ותקופה ארוכה ללא סקס יכולה לייצר משקעים ולגרום לבן הזוג להרגיש דחוי, דבר שעשוי להשפיע לרעה על התקשורת שלכם והקרבה בהמשך.
  2. אם את עייפה מדי בשביל סקס, נסי להנות מקצת מגע משותף ועדין, או לפנק את בן הזוג, מה שיכול לעורר אצלך את החשק לאחר שתתחילו ותכנסו לעניינים.
  3. אל תקיימי יחסי מין אם את לא מרגישה בנוח ואם את מרגישה שיש ציפיה ודרישה מצד בן הזוג לכך. בן הזוג שלך זקוק לתחושה שהוא רצוי ואהוב, אך לפעמים גם התכרבלות, חיבוק ונשיקות יכולות לייצר את אותו האפקט. לא כל קרבה אינטימית חייבת להוביל לקיום יחסי מין, כל עוד אתם בתקשורת פתוחה וכנה על איך שאתם מרגישים ומה שאתם רוצים לעשות. חשוב לקיים את יחסי המין כאשר שניכם מרגישים בנוח עם העניין ולא רק צד אחד.
  4. היי גאה בגוף שלך. זכרי שהוא שונה מהתקופה של לפני ההריון, קצת יותר עגלגל, אולי יש סימני מתיחה, אולי צלקת מהקיסרי, אולי החזה נפוח ונפול, אולי התרחבת, וסביר להניח שבן הזוג שלך התרגל למראה החדש שלך וחי איתו בשלום הרבה יותר ממך. זכרי שהגוף שלך גידל במשך תשעה חודשים תינוק ולפעמים אפילו שניים, וזה לא מובן מאליו. יקח לו קצת זמן לחזור לעצמו. היי סלחנית כלפי המראה החדש שלך ותני לעצמך את הזמן. כשאת תרגישי סקסית, בן הזוג שלך יחוש כך כלפיך.
  5. טפחי את עצמך – התאפרי, סדרי את השיער, אפילו תפרגני לעצמך תסרוקת חדשה במספרה או צבע, שימי קרם גוף , כל מה שיגרום לך להרגיש שוב את עצמך. גם אם את מניקה, תקני לעצמך חזיה סקסית אחת או שתיים, שמלה חדשה, ותחזרי להרגיש אישה.
  6. צאי מהפיג’מה!!! כשנמצאים בבית עם תינוק חדש בשבועות הראשונים ולא ישנים מספיק, זה הרבה יותר נוח להשאר בפיג’מה, מוזנחת ולא מסודרת. למי יש זמן וכוח להסתדר ולהתארגן כשלא ישנת כמה לילות? אז זהו שפה הטעות. ברגע שתתארגני קצת על עצמך זה יחזיר לך אנרגיות ויגרום לך להרגיש טוב יותר. כשבן הזוג חוזר הביתה בסוף היום תקבלי אותו מאופרת לבושה ומסודרת, זה ישפיע משמעותית על הקרבה ביניכם ויחזיר גם לך את החשק לאט לאט.
  7. צאו לדייטים. גם אם אתם עם התינוק, אפשר לצאת בערב למסעדה או בית קפה כשהוא ישן בעגלה. יציאות מהבית במיוחד בשבועות הראשונים מאוד מעייפות את הקטנטנים ותוכלו לחזור לשוחח, לבנות את הקשר והזוגיות מחדש, לשתף, לחזור הביתה ולעשות סקס כשהתינוק ישן.

היו זהירים – הריון אחרי לידה

העובדה שאת מניקה או שהמחזור שלך טרם חזר, לא מבטיחה הגנה מהריון בלתי רצוי. גם אם קיימתם יחסים רק 4 שבועות אחרי הלידה, זה בהחלט זמן שבו הרבה נשים פוריות מאוד ואפשר להקלט די בקלות להריון נוסף.

אני מכירה לא מעט זוגות שהיו בטיפולי פוריות במשך שנים ולאחר הלידה לא חשבו שהם צריכים בכלל להזהר ונקלטו במהירות להריון נוסף. בכל מקרה, לפני תכנון של הריון נוסף, מומלץ להתייעץ עם רופא הנשים כדי לוודא שהכל תקין עם הרחם . במיוחד אחרי ניתוח קיסרי מומלץ להמתין לפחות מספר חודשים עד שנה לאחר כניסה להריון נוסף.
השתמשו בקונדומים אם עדיין לא נבדקת אצל הרופא על מנת למנוע הריון נוסף.
וכן, גם “לגמור בחוץ” יכול לגרום לך להקלט להריון בשל טיפות זרע שיוצאות בתחילת התהליך, אז שלא תהיו מופתעים..


לסיכום, אין ספק שתינוק חדש בבית משנה את כל המערך והמאזן המשפחתי ודורש את שלו, אך חשוב לזכור שגם בן הזוג זקוק ליחס ולחום ולתחושה שהוא רצוי.

חשוב להשקיע בזמן זוגי ואם את מרגישה עייפה מדי, תבקשי מבת משפחה או חברה שתבוא להשגיח על התינוק לשעתיים שלוש בזמן שתישני קצת ואם אין כזו, תביאי בייביסיטר עם ניסיון בטיפול בתינוקות ותנוחי.

חוסר שינה מתמשך הוא אחד הגורמים המשמעותיים לדיכאון אחרי לידה ולפעמים שעתיים שלוש של שינה יכולות לגרום לך להרגיש רעננה ורגועה.

גם אחרי שהתינוק גדל קצת, נסי לפנות לפחות פעמיים שלוש בשבוע לטובת שמירה על האינטימיות הזוגית ומערכת יחסים תקינה עם בן הזוג, פעמים רבות זה המפתח לזוגיות עמידה ויציבה לאורך שנים.