סוגי מתיחת פנים – מהלך הניתוח, הגיל טווח הגילאים והתוצאות

b

לכל אדם מבנה פנים מיוחד משלו, ואצל כל אחד ואחת ישנם שינויים מסוימים שבגינם כדאי לבצע ניתוח מתיחת פנים  כדי להגיע למראה צעיר יותר. מתיחת פנים היא במובנים רבים ניתוח, שעשוי לכלול גם מרכיבים נוספים כגון הרמת גבות, הזרקת שומן עצמי, הרמת עפעפיים ועוד. הניתוח הוא הליך שנועד לטפל בפנים מקומטות, לטפל  בסימנים השונים של עור מזדקן. מטרת הניתוח היא לשפר את המראה הכללי של הפנים והלסת. ניתוח מתיחת פנים במקרים רבים משפר את ההשפעות המזיקות של הזמן, חשיפה לשמש, מתח, עישון וגורמים נוספים המזיקים לעור. המטרה הראשונית של הניתוח, היא מתיחה של שרירי הפנים כדי ליצור מראה אסטטי וצעיר. במהלך השנים התפתחו סוגי מתיחת פנים שונים וכל ניתוח מותאם למטופלים השונים והמגוונים ומשיג מטרה שונה.   

סוגי מתיחת פנים – מתיחת פנים מלאה

הרצון להרגיש ולהראות צעיר הפך בדורנו לתפיסת עולם ולדרך חיים. המודעות לשמירה על תזונה מאוזנת ופעילות גופנית מסודרת, יכולים לשמר את החיוניות אך לצערנו הם אינם יכולים לעצור את תהליך ההזדקנות ונפילת העור.

סוג מתיחת פנים זה מציע את התוצאות המקיפות ביותר. בניתוח מטפלים בקמטים העמוקים מתחת לעיניים, בעור העודף סביב הלחיים, בקמטים ובקמטוטים מסביב לפה, בעודפי העור והשומן מתחת לסנטר והלסתות. ניתוח זה כולל מתיחה של רקמות עור ושכבות שרירים ובעיקר הרמתן אל מקום גבוה יותר בפנים שם היו ממוקמות כשהאדם היה צעיר יותר, סילוק עודפי עור מיותרים וכן הזרקת שומן עצמי למילוי שקעים וטשטוש קמטים. הניתוח מכסה את כל אזור הפנים ולכן החתך יהיה גדול יותר.

החתך דרכו מתבצע ניתוח הרמת פנים (שמו השני של ניתוח מתיחת הפנים, שכן הבסיס למתיחה הוא כאמור הרמתן של רקמות שונות בפנים) מתחיל מאחורי קו השיער, באזור הרקות. משם יורד המנתח הפלסטי שמבצע את ההרמה אל חלקה הקדמי של אפרכסת האוזן, והשלב הבא הוא התעגלות של החתך סביב התנוך אל מאחורי האפרכסת ומשם אל הקרקפת האחורית עד קו הצוואר. השכבות של השרירים נתפרות בתפירה פנימית עם חוטים כדי שניתן יהיה למקם אותן במקום גבוה שיוצר מראה מחמיא, ובנוסף מבצע הכירורג הפלסטי סידור מחדש של נפחים בפנים כדי להקנות לעור מראה אחיד וחיוני. מתיחת פנים מלאה מטפלת בסימנים הבולטים של הזדקנות והתדלדלות נפח העור ולכן היא מתאימה ופופולרית יותר במטופלים בשנות ה 60-50 לחייהם.

סוגי מתיחת פנים – הרמת מצח הפנים

סוג מתיחת פנים נוסף היינו הרמת מצח הפנים. במהלך ניתוח זה, מרימים ומהדקים את הרקמות מתחת לעיניים וסביב הלחיים. בניתוח זה יבוצעו חתכים דומים לאלו של מתיחת פנים מלאה, אך החתכים יהיו עמוקים יותר. במהלך הניתוח ניתן להשתמש בהשתלת שומן או שתלים כדי ליצור עצמות לחיים ברורות ומוגדרות יותר. ניתוח זה מתאים למטופלים בשנות ה 30-40 אשר מעוניינים במראה צעיר ורענן יותר.

סוגי מתיחת פנים – מתיחת מיני ליפט

סוג מתיחת פנים מיני ליפט מיועד בעיקר למי שזקוק לשינוי מצומצם יותר לפי כך רוב המטופלים והמטופלות שעוברים הליך זה הינם צעירים יחסית – כולל בני ובנות 50 פלוס מינוס שמעוניינים לשמור על מראה צעיר גם כשהם מתקרבים לגיל השלישי. החתך דרכו מתבצע מיני ליפט קצר יותר מזה שנדרש לצורך מתיחת פנים מלאה, והוא בעיקר באזור האפרכסת בקדמתה ומעט גם בחלקה האחורי). מרימים את השרירים, מסירים שומן ומורידים עודפי עור. מנתחים מבצעים ניתוח זה באמצעות טכניקות אנדוסקופיות. החתכים הקטנים וזמני ההתאוששות מניתוח זה הם קצרים ולכן לעיתים הוא מכונה ( מתיחת פנים של סוף שבוע ).

סוגי מתיחת פנים – מתיחת פנים תחתונה

סוג מתיחת פנים זה, כשמו כן הוא מכוון לשליש התחתון של הפנים. ניתוח זה מצוין להפחתת קפלים עמוקים בלסת ולהרמת פינות הפה. ההליך עצמו דומה לסוגים אחרים של מתיחות החתך יהיה לאורך האוזניים וקו הצוואר. ניתוח מתיחת פנים תחתונה מתאים למטופלים בכל גיל, המעוניינים לצמצם את סימני ההזדקנות ולהנות ממראה צעיר ורענן.

סוגי מתיחת פנים – מתיחת פנים באמצעות חוטים

סוג מתיחת פנים זה נעשה באמצעות חוטים מיוחדים לפנים, טיפול זה מהווה חלופה מהירה לניתוחי הפנים הפולשניים. פולשנות של מתיחת פנים באמצעות חוטים היא מינימלית. במהלך הטיפול יוצר המנתח תפרים קטנטנים מתחת לעור ובכך מאפשר הרמה של השרירים הבסיסיים. מתיחת פנים זו באמצעות חוטים תתקיים בדרך כלל ללא הרדמה והיא אינה משאירה צלקות גלויות. אורך הטיפול בין שעה אחת לשעתיים. הליך זה מכונה “הרמת צהרים”. ההליך מתאים בעיקר למטופלים בשנות ה30-40 שמעוניינים בשינויים קלים בפניהם.

נקודה החשובה ביותר לפני ההחלטה איזה סוג ניתוח הרמת פנים לעשות, להתייעץ עם רופא מומחה לניתוחים אלו. איזה סוג ניתוח יתאים למבנה האנטומי של כל אחד, לגילו של המטופל, לתוצאות אותן ירצה להשיג כל מטופל ומטופל, איזה ניתוח בפנים יסכים או ירצה לעבור המטופל, מהם היתרונות והחסרונות בכל ניתוח הרמת פנים ,מהם זמני ההחלמה ואילו סיכונים יש בכל אחד מהניתוחים הללו.

מאמר זה נכתב בחסות דר וולף

 


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *