נופש עם תינוקות רשימת ציוד – איך עושים את זה?

2

רשימת ציוד לטיול עם תינוקות

עונת הטיולים החלה ואין דרך טובה יותר להעביר סופשבוע עם הקטנטנים מאשר מחוץ לבית. האויר הצח עושה להם טוב, הנסיעה בד”כ מעייפת אותם וגם אם זה נראה מפחיד לפעמים, צריך פשוט לקפוץ למים ולעשות את זה ובמרבית המקרים אתם עשויים להנות מאוד.
אז מה צריך לקחת? איך מתארגנים לטיול עם תינוקות קטנטנים פעוטות וילדים?
כל התשובות לפניכם
לנסוע עם הילדים? לא עדיף לבד?
זה די תלוי בכם למען האמת ובכמות הזמן הזוגי שיש לכם. הפעם האחרונה שאני נסעתי לבד עם בעלי היתה בחודש שביעי בהריון של יובל לפני 5 שנים בערך. מאז היינו 10 פעמים בנופש בוורסיות שונות ותמיד עם יובל. המחשבה על זה שאני אראה כל הזמן תינוקות קטנטנים ואתגעגע לתינוקות שיש לי בבית גומרת אותי נפשית ואחרי הפעם הראשונה ראינו שזה ממש לא נורא ואפילו כיף ואיכשהו גם כשהילד היה חולה במרבית הפעמים שנסענו (מרפי, מכירים?) אז עדיין נהנינו מאוד. וכשיש תינוקות עדיין אפשר למצוא זמן איכות זוגי למרות שעד עכשיו כשכן היינו בצימר עם הילד הג’קוזי היה בשבילו יחד עם מלא צעצועים ואנחנו ישבנו איתו עם בגדי ים. מישהו אמר בריכה?
מאיזה גיל אפשר לצאת עם תינוקות? 
אפשר מגיל שבועיים למעשה כבר לצאת עם תינוקות רכים לטיול, ובתנאי שהם עברו את משקל ה3-4 קילו. כמובן שאם יש מזג אויר קר מדי או סוער מומלץ לדחות את הנסיעה אבל אם יש מזג אויר אביבי עם טמפרטורות של 23-25 מעלות ומעלה אפשר בהחלט לנסוע.
עם הילדים שלי התחלתי לנסוע לנופש בגיל 3 חודשים , גם התאומות וגם הבן שלי שהיה בן 3 וחצי חודשים כשנסענו יחד איתו לאילת בפעם הראשונה. היה כיף מאוד בשתי הפעמים.
כשהם גדולים יותר זה הופך לחויה. הילדים שלי היו בהמון בתי הארחה ומלונות ומאוד נהנים כל פעם מחדש וכשבאים בגישה שבאה להנות איתם, אז החויה היא אחרת.
צימר? מלון? אוהל? בית הארחה?
האמת שזה תלוי בכם ועד כמה אתם מפונקים למרות שעם תינוקות עד גיל שנה לדעתי עדיף לישון במקום סגור כלשהו גם בגלל יתושים וחרקים למיניהם וגם אבק ותנאי מזג אויר. גם עדיף שיהיה חשמל ומקום נגיש למים ופינה נוחה שבה תוכלו לחתל ולהניח את התינוק לישון בצורה בטוחה ונוחה.
רצוי שיהיה בחדר קומקום למים חמים על מנת שתוכלו להרתיח כדי להכין לתינוק תמ”ל במידה ואתם נותנים לו. בדכ במרבית מקומות הלינה ניתן לבקש קומקום חשמלי שיביאו לכם לחדר ומיטת תינוק או עריסה.
אז מה צריך לקחת?
קודם כל עם תינוקות וילדים, תמיד יש בלת”מים. פתאום הילד פולט/מקיא/מתרטב/מתלכלך בבוץ/משלשל, הכל יכול לקרות וכדאי להיות מוכנים לכל מצב כדי שלא תמצאו את עצמכם נוסעים קילומטרים כדי לקנות עוד משהו שנגמר לילד במקום לא מוכר. אז נכון שיש היום סופרפארם בכל חור אבל רק הטרטור והנסיעה לא שווים את זה והורסים את הכיף.
כדאי לקחת את כל הדברים שאתם משתמשים בהם ביום יום. אני תמיד יוצאת עם חצי בית אבל לא חסר כלום וזה הכי נוח.
מקום לינה עבור התינוק
בזמן שאתם מבצעים את ההזמנה, דאגו לציין שיש איתכם תינוק, גם אם זה אומר שתצטרכו לשלם עוד 20-30 ש”ח ללילה שזה המחיר של תוספת עבור תינוק במרבית המקומות. חשוב מאוד לעדכן את בעלי המקום על מנת שישריינו לכם מיטת תינוק/לול וגם במקרה שחלילה קורה משהו, התינוק שלכם מבוטח מבחינת המקום. אם אתם ישנים באוהל או בחיק הטבע, דאגו להביא איתכם לול קמפינג כדי שלתינוק יהיה מקום מאובטח לישון בו. מניסיון אישי שלי, כשנוסעים לבתי הארחה בקיבוצים, בד”כ תקבלו לול או עריסה משומשים מאוד במצב לא שמור כל כך אז אם יש לכם לול קמפינג בבית ומקום בשבילו ברכב, כדאי לקחת אותו איתכם.
אוכל
לתינוקות שניזונים מתמ”ל:
בקבוקים ריקים – 3
בקבוק מים מינרלים – ליטר וחצי לכל יום . לא מומלץ להסתמך על זה שיהיו לכם מים רתוחים ברמה נורמלית ומספיק טובה היכן שתשהו, לכן כדאי לדאוג מראש למים עבור התינוק שלכם.
תמ”ל – רצוי לקחת 2 מחלקי מנות מוכנים ועוד חצי קופסה לפחות לכל מקרה שלא יהיה.
מוצקים – לתינוקות שאוכלים מוצקים – בשלב הפירות/מרקים – עבור הפירות אפשר להשתמש במחיות גרבר ולגבי המרק, זה קצת מורכב אלא אם כן אתם יודעים שאתם הולכים למקום שיש בו מקרר ומיקרוגל או מים רותחים ואז אפשר להקפיא מראש מנות מרק מוכנות וטחונות בצנצנות קטנות ולחמם במקום. אופציה נוספת היא פשוט לוותר על המרקים והדברים המורכבים, לא יקרה כלום אם במשך יומיים שלושה התינוק שלכם לא יאכל את המוצקים.
אח”כ בבית תוכלו לחזור לשגרה.
במרבית המלונות בד”כ יש מעדנים ואפילו מחיות גרבר שיוכלו לתת לכם בחדר האוכל אם תציינו שיש לכם תינוקות.
בגדים 
זה הדבר שלכאורה הכי מפחיד ומלחיץ, כמה בגדים בדיוק לקחת?
אני תמיד הולכת לפי החישוב של 3 סטים לבגדים ליום. שיהיו רזרבות. כבר קרה לנו שיובל חטף וירוס של שלשולים והקאות בזמן נסיעה לסופשבוע בצימר ומזל שלקחנו כי הספיק בדיוק. מאחר והבגדים של התינוק לא תופסים הרבה מקום אפשר לקחת תיק אחד גדול לכל הדברים של התינוק שלכם והכל יכנס בלי בעיה.
כובע – 2
גרביים – זוג לכל יום
חיתולי טטרה – 2 ליום – ישמשו אתכם גם כמצע לתינוק מתחת לראש בזמן השינה וגם לזמני ההאכלות
החתלה:
חיתולים – לפי 8 חיתולים ליום לתינוקות עד גיל חצי שנה ו-6 חיתולים ליום לתינוקות בני חצי שנה ומעלה
מגבונים – חבילה – תמיד תמצאו להם שימוש שלא רק להחלפות כשנמצאים מחוץ לבית
אלכוג’ל – קחו עמכם בקבוקון קטן
קרם החתלה
רחצה
במידה ואתם נוסעים עד יומיים אפשר לוותר על מקלחת. תינוקות עד גיל חצי שנה אפשר לקלח בכיור – פשוט שמים מגבת על דפנות הכיור ומניחים עליה את הילד תחת זרם מים חמימים (רק כוונו את הטמפ’  של המים לפני שאתם מניחים את התינוק). תינוקות שכבר יושבים אפשר לקלח באמבטיה או במקלחון די בקלות. במידה ואתם נוסעים בחורף לאזור קר, הקפידו לחמם היטב את החדר על מנת שהתינוק לא יתקרר.
סבון – במידה ויש לכם בקבוק גדול של סבון, ניתן לרכוש בסופר-פארם בקבוקוני פלסטיק קטנים בגודל של כ-50 מ”ל בעלות של כמה שקלים בודדים, שיכנסו לכם בקלות לכל תיק רחצה.
מגבת -במידה והתינוק מתחת לגיל חצי שנה ואלא אם כן אתם הולכים למלון ברמה של 4 כוכבים ומעלה, מומלץ להביא איתכם מגבת לתינוק מהבית.
תרופות 
נכון שלא צריך להיות היסטריים אבל כפי שרשמתי, אצלנו במחצית מהפעמים שבהן נסענו, הילד פתאום פיתח חום או לא הרגיש טוב ולכן תמיד כדאי שיהיו איתכם בתיק הפריטים הבאים:
אקמולי/נובימול – גם אם התינוק שלכם בריא לגמרי, אין לדעת מתי יתקפו אותו פתאום כאבי שיניים או חום או וירוס שהתבשל והחליט להתפרץ דווקא בתחילת הטיול שלכם.
אוטריויני – תרסיס מי מלח מדודים מיוחד לתינוקות. מעולה בזמנים של נזלת.
קיסמי אוזניים – הפתרון הכי טוב לנזלת – מכניסים בזהירות את הקיסם לאף, מסובבים בעדינות ומושכים החוצה את גושי הנזלת שחוסמים את הנשימה של התינוק.
משאף – במידה והילד שלכם אסטמתי – דאגו לקחת עמכם משאפים
פלסטרים – לפעוטות מהגיל שבו הם מתחילים ללכת, יש נטיה להפצע בכל מיני דרכים שונות, קחו עמכם כמה פלסטרים בתיק.
קרם הגנה לשמש – העור של התינוקות שלנו מאוד עדין ורגיש ולכן רצוי למרוח אותם לפני היציאה לטיול מחוץ לבית, גם בחורף.
קרם הגנה מפני יתושים – שימו לב שמרבית הרולים והתרסיסים כגון “אל תוש” למיניהם, מתאימים לשימוש רק מגיל שנתיים. פתרון מצוין הוא משחת ציטרונלה שיש לה ריח שדוחה יתושים וחרקים. לחברת לייף יש ציטרונלה על בסיס חומרים טבעיים בסדרת הPROFESSIONAL שאותה ניתן למרוח גם לתינוקות ולרכוש אותה בסניפי הסופר-פארם ללא מרשם.
צעצועים
אין צורך להסחב עם חצי בית. מספיק שמיכה שעליה תוכלו להניח את התינוק ו-3-4 צעצועים שהוא אוהב לשחק איתם. כדאי לקחת קשת לעגלה אם יש שתוכל לשעשע את התינוק שלכם בזמן הנסיעה, כדור קטן וכמו כן, צעצועים נתלים שאפשר לתלות על העגלה או הסלקל הם מאוד שימושיים בשנה הראשונה.
טיסות לחו”ל עם תינוקות וילדים
ובכן, כאן יש קצת יותר פרוצדורה היות וצריך להתארגן מראש מבחינת דרכונים ולא לחכות לרגע האחרון במיוחד לקראת הקיץ והחגים. כמו כן, כדאי לוודא שיש לכם ביטוח נסיעות מקיף לחו”ל שכולל גם הטסה רפואית במידת הצורך.
אנשים רבים מתפתים להזמין ביטוח נסיעות לחו”ל דרך חברת כרטיסי האשראי שעולה פחות וברוב המקרים לא באמת יעזור לכם ומניסיון של מספר שנים כסוכנת נסיעות, עדיף לכם להזמין ביטוח נסיעות פרטי דרך אחת מחברות הביטוח המתמחות בנושא ולהזמין אותו ברגע שאתם סוגרים את הטיסה כך שבמקרה שתאלצו לבטל את הטיסה מסיבות רפואיות או סיבות אחרות, יש סיכוי טוב שתוכלו לקבל החזר עבור עלות הטיסה.
במידה ואתם טסים לחול כדאי לקחת מראש מהבית תרופות שאתם נוהגים להשתמש בהן עם הילדים וגם עבורכם. אם הילד עדיין קטן וניזון מתמל ספציפי קחו איתכם כמה קופסאות כדי שלא תצטרכו לחפש בחול או שתבררו מראש עם אנשים מקומיים היכן ניתן לצרוך את התמ”ל. שימו לב שלעיתים במדינות שונות התרכובת קצת אחרת לכן אם יש לכם תינוק קטן עם קיבה רגישה מומלץ שלא להסתכן.

 


עגלה לטיול עם ילדים קטנים

במידה ואתם יוצאים לנופש עם ילדים, חשוב מאוד לדאוג לעגלה קטנה וקומפקטית שתשרת אתכם מצד אחד ולא תתפוס את כל המקום בתא המטען כי כשנוסעים עם ילדים צריך בדרך כלל לקחת חצי בית.

עגלת פאלי SEI 9 היא עגלת תינוק שמתאימה מגיל לידה ועד גיל 3 , מתקפלת לתיק נשיאה קטן ושוקלת רק 6.9 ק”ג.

מוזמנים לקרוא פרטים נוספים – עגלת תינוק קומפקטית

עגלה לטיסה -פאלי – עגלה מתקפלת לתיק – מותאם לטיסות – רק 6.9 קילו
לסיכום , רצוי לצאת בגישה חיובית, להבין שעם תינוקות ופעוטות דברים יכולים להשתבש והרבה, לא להלחץ אם לא עומדים בלוחות הזמנים, לקחת מקדם הגנה של שעה לכל פעילות שתתכננו ומקסימום לזרום עם דברים שלא יסתדרו בדיוק כמו שתכננתם.
חופשה נעימה!