מתי יש צורך בניתוח להחלפת מפרק הירך?

2

פרק הירך הוא המפרק הגדול ביותר בגוף האדם. מבנה המפרק, הוא בעל ראש כדורי. סביב המפרק יש רצועות ושרירים, אשר מסייעים לפעילות המפרק ובכך נשמרת יציבותו. המפרק מכוסה בסחוס מפרקי מה שמאפשר תנועות בירך ללא כאב. כאשר הסחוס נהרס, קיימת שחיקת עצמות. כאשר אדם מתחיל לסבול מכאבים בעצם מפרק הירך ומתחיל בטיפולים שאינם מסייעים לו, יש להגיע לרופא אורתופד, אשר ימליץ על ניתוח החלפת מפרק הירך. יש לקבל את כל הפרטים לגבי אופן הניתוח, זמן ההחלמה, פיזיותרפיה וכדומה. עוד מידע, תוכלו למצוא ברשת וכן, לפגוש רופא כירורג אורתופדי ,אשר יסביר לכם את ההליך של הניתוח וישלח אתכם לבדיקות מתאימות. יש לציין, כי מפרק תקין שיש עליו סחוס, מהווה בולם זעזועים. היום השיטה המודרנית ברפואה, עדיין לא מצאה טיפול יעיל יותר, מאשר ניתוח החלפת מפרק הירך.

כיצד מתבצע ניתוח מפרק הירך?

באמצעות חתך קטן בלייזר, לאחר שהמטופל ובר הרדמה כללית, מוחדר לו מפרק ירך מלאכותי. מפרקים אלה, בנויים מפלסטיק וברזל, החלק השחוק במפרק, מוחלף באמצעות CUP שנקרא גם “כובע” וראש העצם של המפרק הכדורי, יוחלף באמצעות כדור מלאכותי, אשר מחובר לגזע בעצם עצמה, בכדי להעניק יציבות לשתל החדש. למידע נוסף על ניתוח להחלפת הירך, תוכלו למצוא באתר של ד”ר דניאל לוין שהוא אורתופד כירורג מהמובילים בתחום לניתוח החלפת מפרק הירך. אמנם המטופל לא יסבול מכאבים חזקים, רך לאחר ההחלמה מהניתוח שאורכת בין חודשיים לשלושה המצריכה גם טיפולי פיזיותרפיה, תהיה הגבלות בתנועות מסוימות בירך שהוחלפה. היום מנתחים בכירים, דוגלים בשיטה הקדמית, שנעשית באמצעות שולחן ניתוחים מיוחד. הרופא המנתח עובד באמצעות שיקוף שמאפשר לראות מה נעשה. הניתוח אורך כשעתיים.

באיזה גילאים זה נפוץ יותר לעבור ניתוח מפרק עצם הירך?

לרוב, כ-80% מהאוכלוסייה, עוברים ניתוח להחלפת מפרק הירך, בגילאים של מעל 65 שנים. השחיקה של הסחוס המפרקי בגילאים אלה, היא גבוהה יותר. כמו כן רבים סובלים מכאבים חזקים ולכן ההמלצה של הרופאים האורתופדיים, לאחר שמטופלים רבים שהתלוננו על כאבים, עברו את הבדיקות נחוצות המסקנה של הרופאים האורתופדיים, כאשר אין מנוס ולשיפור איכות החיים היא פשוט לעבור ניתוח של החלפת מפרק הירך. ההקלה לאחר שעוברים ניתוח מפרק הירך היא דרמטית, תוכלו למצוא תגובות של מטופלים שמספרים כי איכות החיים שלהם השתפרה ללא הכר. חפשו המלצות על אורתופד ידוע שכבר ביצע ניתוח להחלפת מפרק הירך בקרב אנשים שאתם מכירים והם המליצו עליו בחום. .

האם קיימות מוגבלויות למטופל שהחלים מהניתוח?

אין זה אומר שאם מטופל עבר ניתוח של החלפת מפרק הירך, הוא יכול לעסוק בספורט מסיבי או להשתתף בתחרויות. יש לציין כי קיימות הגבלות על מטופלים שעברו ניתוח זה. יש לציין, כי גם מפרק ירך מלאכותי שהוחדר בניתוח למטופל, עשוי להישחק, אך יש גם לדעת, כי 97% ממפרקי ירך מלאכותיים, מחזיקים מעמד למשך 15 שנה.

 

  

 

 



  

 

 


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *