מסיבת ברית או מסיבת בריתה – צריך או לא צריך?

2

כאשר נולד תינוק זכר בישראל, נהוג בד”כ לערוך לו טקס ברית מילה שלרוב נערך יחד עם מוזמנים רבים במעין מסיבה באולם , בית כנסת או מסעדה.

בשנים האחרונות ברית שמבוצעת על ידי רופא מוהל הפכה לפופולרית יותר בקרב הורים צעירים, בשל המודעות ההולכת וגוברת לכאבו של התינוק ולכך שמדובר בהליך רפואי וכירורגי שרצוי שייעשה על ידי רופא.

בשל כך ההורים הטריים מעדיפים לערוך את החיתוך עצמו בבית או בקליניקה של הרופא במפגש מצומצם של בני משפחה קרובים בלבד בלי חגיגה המונית.

לרוב גם מקיימים לאחר מכן מסיבת ברית עם מוזמנים, אך לטובת אלו מכם שמתלבטים האם לערוך בכלל מסיבה כזו , הכתבה הזו נועדה.

זוכרים כשהתחתנתם, כמה הכנות היו? למצוא שמלה, ולתפור, ומדידות, חליפת חתן, ותקליטן וצלם ועוד.. לפחות חודשיים של הכנות. זוגות רבים חושבים על מסיבת ברית כעל עוד “מיני חתונה” מסורבלת ולכן מעדיפים לוותר על התענוג.

אך מסיבת ברית היא ממש לא כמו חתונה!


מסיבת ברית מילה באולם – מסיבת בריתה באולם

נכון שלרוב זה אירוע לכל דבר, באולם, עם מוזמנים רבים, אבל בשנים האחרונות בעלי האולמות עושים לזוגות הצעירים חיים קלים עם חבילת “הכל כלול”.

ראשית, המנות הרבה יותר זולות מאשר בחתונה. מחיר מנה ממוצעת לאירוע צהריים נע בין 80-120 ש”ח , מחיר מנה ממוצעת לאירוע ערב נע בין 100 ל-130 ש”ח בממוצע, תלוי באולם.

מתנה ממוצעת שמביא אורח  נעה בין סכום של 150-200 ש”ח לאדם, כך שבחישוב פשוט , אתם כבר מכסים את האירוע ובמרבית המקרים גם מרויחים כי יש מתנות גדולות יותר.

אירוע צהריים יוצא יותר משתלם וכשעורכים אותו ביום שישי בצהריים, בד”כ גם אחוזי ההגעה גבוהים יחסית.

בד”כ באולמות יציעו לכם חבילה לברית\ה שכוללת צלם ומוסיקת רקע.

במידה והאירוע בצהריים או ביום שישי מספיק לשים מוזיקת רקע. במידה והאירוע בערב אפשר בתוספת של כמה מאות שקלים לקחת די ג’יי שעובד עם האולם, אבל זה מאוד תלוי במשפחה שלכם.

במשפחות ממוצא מזרחי בד”כ יצפו לרקוד ולהשתולל באירוע ערב. לגבי צלם – לרוב העלות דרך האולם היא כמה מאות שקלים וכוללת כ-100-200 תמונות מודפסות באלבום יחד עם דיסק.

חשוב לתאם ציפיות עם הצלם, לבקש לראות עבודות קודמות שלו ולבדוק את תנאי התאורה באולם, למרות שבאירועי ברית\ה בד”כ האולם מואר.

 

לאירועי ברית או בריתה יש תפריט שהוא סטנדרטי ברוב המקומות יחד עם אופציה לשדרג לדברים יותר מיוחדים ואם אתם עורכים אירוע צהריים יציעו לכם ברוב המקומות אופציה של פלטת בשרים במרכז השולחן כמנה עיקרית.

מניסיון, לאירוע צהריים זה מצוין, אנשים נהנים מהאוכל ואין יותר מדי מקום לטעויות עם אוכל על האש וכולם יוצאים מרוצים במקום מנות מפונפנות ומעוצבות.


נשאר לכם רק לבחור בגדים לכם ולתינוק\ת ואתם מגיעים לאולם.

באירועי ברית\ה בניגוד לחתונה, אין צורך ללכת ולחלק הזמנות באופן אישי. מספיק להרים טלפון או לשלוח מיילים עם אישור הגעה. כל שנותר לכם לעשות הוא רק להגיע לאירוע ולהנות. (כמובן אחרי פן ואיפור באותו היום).


אז למה כדאי לעשות מסיבת ברית\ה?

נכון שאחרי לידה עם כל הבלגן, חוסר השינה והעייפות הכרונית וההסתגלות לחבר החדש במשפחה, אין כח לכלום. אפילו לא לחשוב על אירוע.

אבל במידה ויש לכם משפחה שפעילה בחייכם והקשר ביניכם קרוב, יש סיכוי רב שהבית שלכם יהפוך למוקד עליה לרגל כדי לראות את הרכש החדש ולבקר אתכם.

זה הרבה יותר מסורבל לארח אנשים כמה פעמים בשבוע כשהבית הפוך ואתם מותשים ולא מצליחים למצוא זמן לעצמכם וצריך לסדר ולנקות לפני ואחרי שמגיעים אנשים, לדאוג לכיבוד ולארח.

נכון שהכוונות שלהם טובות אבל יש אנשים שנופלים עליכם ככה פתאום, מתנחלים לכמה שעות ולא מבינים רמזים או מגיעים עם ילדים שמרעישים ומפריעים.

במקום זה, שעתיים שלוש של אירוע, כולם יגיעו לאולם, יחגגו איתכם את הולדת התינוק\ת, יביאו מתנות ואתם תוכלו לחזור לאחר מכן לשגרת החיים וההסתגלות לתינוק.

 

לסיכום, זה די תלוי בכם ובמשפחה שלכם.

 

במקרה שלי יש משפחה עירקית מאוד גדולה.

כבר ביום שבו חזרתי הביתה מבית החולים עם תאומות בלידה השניה, מצאתי את עצמי בבית עם 15 איש שבאו כי רצו לראות את הבנות ולהביא מתנה.

לבית החולים לא הסכמתי שיגיעו לבקר מאחר והייתי אחרי התאוששות מניתוח קיסרי קשה.

אמנם הכוונה שלהם טובה אבל לא תמיד אנשים זוכרים שרק לפני יומיים וחצי ילדת ואת לא במצב לארח ומצד שני אנשים התאמצו ובאו והביאו מתנה ולא נעים לגרש אותם גם אם כל מה שבא לך זה לקרוס לישון עד להנקה\האכלה הבאה (שלא לדבר על זה שאת נפוחה, מדממת וכואבת במיוחד אחרי ניתוח ומוגבלת בתנועה ומותשת מחוסר שינה).

כבר אחרי הלידה ובימים הראשונים הוצפתי בהמון טלפונים ואסמסים של משפחה וחברים שרצו לדעת מתי נוח לי שהם יבואו לבקר.

אז עניתי שכשנתאושש נעדכן וברגע שחזרתי הביתה זה רק הלך וגבר.

סיננתי כמה שיכלתי והאמת שלא היה לי כח לענות לטלפונים. כשהבנות היו בנות שבוע , אמרתי לבעלי שדי ושעושים אירוע כי אין לי כח לאורחים ועליה לרגל.

הוא אמר שנעשה אירוע ושאין לחץ.

הלכנו לבדוק מקומות, היה חשוב לנו שהאוכל יהיה טוב ושהמקום יראה נחמד.

סגרנו בגאלה בראשון לציון, מקום שקיבלנו עליו הרבה המלצות .

היה להם מקום פנוי ליום שישי , שבוע וחצי לאחר מכן. אמרתי להם שסגרנו. האופציה האחרת היתה 3 שבועות מאוחר יותר אבל רציתי כבר להיות אחרי.

חזרתי לעצמי מבחינת הגוף, הבטן ירדה לחלוטין ולא היה לי כח להמון אורחים.

הודענו לכולם שיש אירוע עוד שבוע וחצי, היה לי שקט, התארגנתי בקלות על שמלה ובגדים לילדים ולבעלי וקיימנו את האירוע שהיה מאוד מהנה ומוצלח.

אז גם אם זה נראה לכם מסורבל, לכו על זה. אתם תהנו..