מלווה לחדר לידה

2

לקראת הלידה, מתחילות בקרב בני הזוג המחשבות על מהלך הלידה.

כיום מותר במרבית בתי החולים להכניס 2 מלווים לחדר הלידה על מנת ללוות את היולדת ונשים רבות מתלבטות מי ילווה אותן.

יש גברים שמתקשים להתמודד עם המראות הקשים של חדר הלידה או גברים שמתקשים לתמוך רגשית באישה. תמיד עדיף שבן הזוג ילווה את האישה מאחר ומדובר בחוויה זוגית רבת משמעות , כאשר התינוק שהוא יצירה משותפת של שני בני הזוג מגיע לעולם.

במידה ולבן הזוג שלך יש קושי כלשהו, רצוי לדבר על הדברים מראש, לתאם ציפיות ולהציב את הדרישות מבעוד מועד. שלא יווצר מצב שבו את כורעת ללדת ובן הזוג מרגיש שהוא לא רוצה להיות שם ולא מסוגל לתת לך את התמיכה לה את זקוקה.

אשר למלווה השני, כיום  נשים רבות בוחרות לקחת דולה כמלווה ללידה.

הדולה היא למעשה תומכת לידה, היא אישה (או גבר) שתפקידה לתמוך ביולדת במהלך הלידה, לעזור, לעסות, להרגיע ולתת כלים שיעזרו ליולדת לעבור לידה קלה יותר.

הנוכחות של דולה בחדר לידה יכולה במקרים רבים לעזור, במיוחד בעתות לחץ שבהן המיילדות מאוד עמוסות ולא תמיד מתפנות כדי לתת תשומת לב ליולדת בשלב של התקדמות הפתיחה והצירים החזקים. כאשר יש נוכחות של אדם מרגיע בחדר הלידה, הסיכוי שהלידה תהיה קלה יותר ועם פחות סיבוכים גדל.

במידה ואת בוחרת בדולה כמלווה, הקפידי לוודא שזה אפשרי שהיא תגיע איתך לבית החולים בו את מעוניינת ללדת. ישנם בתי חולים שלא מאפשרים לכל דולה להגיע וללוות לידות, אלא רק לדולות שעובדות איתם בהסכם.

חלק גדול מהנשים בוחר באמא או אחות ללוות אותן וחלק גם חברה. לא מעט נשים חוות מערכת יחסים טעונה עם האם, וגם עם החמות. במידה וזה המצב, רצוי למנוע את התערבותן בזמן שאתן בחדר הלידה ואף לא לקרוא להן עד שהלידה תסתיים . זכרי שזהו הרגע שלך, את בהחלט זכאית לחוות אותו כמו שאת רוצה ובדרך הטובה ביותר עבורך.

במידה ואת מרגישה אי נוחות מסוימת ממישהו שרוצה ללוות אותך (אם, אחות, חמות, חברה שאת לא מרגישה איתה בנוח), התעקשי על כך שאותו אדם לא יגיע לחדר הלידה , בזמן הלידה את חייבת להיות כמה שיותר רגועה ומפוקסת כדי לחוות לידה שתהיה עבורך חוויה מעצימה שתזכרי למשך כל חייך.

מה שלא תחליטו, חשוב שהאנשים שיהיו איתכן בחדר הלידה יהיו אנשים שיוכלו לעזור לכן להרגע , לתת לכן תמיכה נפשית, חיבוק, מילות עידוד ויהיו אסרטיביים עבורכן מול הצוות הרפואי כדי שתהיו מרוצות ממהלך הלידה .