מחלת הפה והטלפיים ילדים באה לבקר אצלנו – תמונות

2

מחלת הפה והטלפיים ילדים

מי שעוקב אחרי בוודאי הבחין בתדירות הפוסטים שלי שירדה מאוד לאחרונה. ככה זה כשיש 3 ילדים קטנים וכשאת מתכננת לעשות 1001 דברים אבל פתאום מתקשרים מהגן ב10 בבוקר שהבנות לא מרגישות טוב ואז צריך לשים בצד את כל התכנונים ולעבור למוד הישרדות. ממש ככה..

כי צריך לדאוג לילדים ולג’נגל וגם לבית וגם לעסק שחייב להמשיך לתפקד ואני רוצה להספיק עוד מלא דברים אבל מנסה להתחבר למציאות ולקצב שהחיים מכתיבים לי כי אין ברירה אחרת.

אז כבר שבועיים שמיה ונוגה מוציאות את 2 השיניים העליונות ובגלל זה עוברים עלינו לילות לבנים, בלי יותר מדי שינה ועם כמה התעוררויות, הרבה נזלת, קצת חום ומאתמול מיה עם פריחה קשה באזור הפה שקצת החמירה.

חשדתי בהתחלה שזו מחלת הפה והטלפיים ילדים אבל זה היה רק סביב הפה והנחתי שכנראה הילדה שוב אכלה משהו שהיא אלרגית אליו וזה יעבור תוך יום יומיים. גם ממה שראיתי אין לה אפטות בפה והתיאבון שלה כרגיל וחוץ מזה שהיא קצת קווצ’ית וניג’ס הכל בסדר.

 

 

התפרחת של מחלת הפה והטלפיים

בערב פתאום הפצעונים החמירו, ושמתי לב שהפריחה ממש התפשטה לה גם ברגליים וגם בידיים ופה התחלתי לבדוק קצת ולגגל על מחלת הפה והטלפיים תמונות ומצאתי איזה 2 תמונות ברשת (באנגלית) וזה די נראה דומה למה שיש למיה. אז כנראה שזה זה. ליובל היה גם את מחלת הפה והטלפיים בסביבות 10 חודשים.

מקודם ישבתי לחפש את הפוסט הזה וראיתי שגם ליובל היה חום של 3 ימים ופריחה בכל הגוף וזה מה שהיה לנוגה בשבוע האחרון אז כנראה ששתיהן חטפו את זה קצת שונה למרות שלשתיהן נהייתה תפרחת קשה בטוסיק השבוע.

תכלס הן מחליפות מוצצים כל הזמן אז יש מצב שהן הדביקו אחת את השניה, הן גם כל הזמן משחקות ויושבות ביחד ועד היום כל וירוס הגיע אצלהן יחד. אם יש לכם תאומים, תתחילו להתרגל שהם עוברים את המחלות יחד.

היום כשאני חושבת על זה נוגה סרבה לאכול מוצקים וגם בקושי שתתה מים, פשוט עושה לנו לא עם הראש כל פעם כשהיא רואה אוכל או בקבוק וכבר התחלתי לתהות מה קרה שהילדה שלי נהייתה בררנית. אבל עכשיו אני מבינה שזה היה בגלל שכנראה מציק לה בפה.

 

 

פה וטלפיים תינוקות

מחר בבוקר נקפוץ למשק שיש לנו ליד הבית, טל טלה במושב נווה דורון שיש להם גם מסעדה נחמדה ליד ופעילות לילדים של חליבת עיזים.

התקשרתי אליהם מקודם לשאול לגבי חלב עיזים, הם אמרו לי שיש עכשיו מגיפה ושמלא הורים מגיעים לאחרונה לבקש חלב עיזים ושאין צורך בניגוד לדיעה הרווחת לתת לילד לשתות חלב ישירות מהעיזה.

דיברתי עם בעל המשק והוא אמר שזה עובד מצוין גם ככה.

בינתיים נוגה התעוררה (תוך כדי כתיבת הפוסט) ובכתה שהיא רוצה מאמ מאמ שזה אוכל. מראים לה את הבקבוק והיא עושה לא עם הראש,  מראים לה מים והיא עושה לא עם הראש. נתתי לה קצת יוגורט קר, היא אכלה כמה ביסים ואז שוב חזרה ללא ורואים שכואב לה.

קפצתי לAMPM כדי להביא לה חלב עיזים למקרה שיהיו חגיגות בלילה. קניתי מפוסטר של צוריאל שבפעם הקודמת עזר לנו עם יובל.

בסופו של דבר החלב עיזים המפוסטר של צוריאל יצר הקלה משמעותית בכאבים ובפצעים בלשון בגלל מחלת הפה והטלפיים כמו שזה עזר גם עם יובל לפני כמה שנים ולשמחתי סיימנו עם זה כבר ביום למחרת.

שמתי להן בפה עם טפטפת כל חצי שעה חלב עיזים מפוסטר קר וזה עשה פלאים ונתן הקלה מיידית..

קניתי להן גם יוגורט עיזים של צוריאל ונתתי להן לאכול קצת כמה שהסכימו ומאמינה שזה גם הועיל.

 

בצהריים היא עוד אכלה פלאפל עם טחינה

..

שיהיה לנו לילה שקט..


Response (1)
  1. שרון נובמבר 10, 2012

    לא חייבים של צוריאל ב17 שקל… בירושלים יש עדן טבע משולב עם מגה. במגה היה צוריאל ב17, ובעדן טבע היה אורגני של הרדוף ב14.

    אני נותנת לקטנה חלב עזים בכל מקרה, כי חלב בקר לא עושה לה מי יודע מה.

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *