מה קורה אחרי הלידה?

2

שינה

מצרך נדיר. אחד הסממנים הבולטים הוא שאת כבר לא בעלת שליטה על שעות השינה שלך. החיים מתקבעים לפי הלוז של התינוק החדש שלך.

זמן פנוי

עוד מצרך נדיר. בין הנקה להאכלה את תראי שפתאום אין לך זמן לכלום, יהיו ימים שתזכרי ב8 בערב כשבעלך יחזור הביתה סוף סוף ששכחת לאכול את ארוחת הצהריים ושבמקום זה סתם נשנשת שטויות כי התינוק היה ביום רע של גזים על הידיים.

יום ולילה

כשהתינוק נולד, במקרים רבים יש לו בלבול בין יום ללילה. מומלץ לא לתת לתינוק לישון ליותר משעתיים ברצף במהלך היום ולהעיר אותו ובשעות הערב להקפיד שהוא יהיה ער לפחות שעתיים שלוש, ואז מקלחת ארוכה של רבע שעה, אוכל ולישון. באופן כזה תגדילו את הסיכויים שהלילה שלכם יהיה ארוך כמה שיותר.

מבצעים למוצרי תינוקות

זוכרים את התקופה שבתור רווקים לא הבנתם את ההורים האלה שקונים 4-5 חבילות טיטולים בסופר? זה נקרא מבצעים. אתם תמצאו את עצמכם מהר מאוד מתעדכנים באתרי האינטרנט על מבצעים למוצרי התינוקות שאתם משתמשים בהם, ומהר מאוד גם בבית שלכם יהיו סטוקים של חבילות טיטולים ותמ”ל כי זה הרבה יותר משתלם ככה.

סופר פארם\ ניו פארם

חנויות הפארמים הגדולות יהפכו במהרה להיות מקום שתבלו בו הרבה. היתרון הגדול של החנויות הללו הוא שעות הפתיחה הרבות, משעות הבוקר המוקדמות ועד לשעות הלילה המאוחרות וגם בסופי שבוע . ולמה? כי לא פעם פתאום תגלו שנגמרו לכם הטיטולים\ מגבונים\תמ”ל.

מטהר מים חמים וקרים

פריט שהוא בהחלט בקטגורית המותרות שהופכים את החיים שלכם לקלים יותר, במיוחד באמצע הלילה כשהתינוק מתעורר רעב וצריך להתחיל לחמם מים או לחכות עד שהם ירתחו ויתקררו. במקום  זה אתם יכולים להשתמש במטהר מים , במכשירים של תמי 4 יש אפשרות לטמפ’ מוגדרת מראש, ואז תוך 30 שניות יש לכם בקבוק מוכן.

טרמפולינה\ נדנדה\ אוניברסיטה

מוצרים שיעזרו לכם להרגיל את התינוק להעסיק את עצמו במקום להיות על הידיים כל הזמן. במידה ואתם רוכשים טרמפולינה, מומלץ טרמפולינה עם מנגנון רטט שמרגיעה את התינוק.

הנקה

לא כולן מתחברות לזה, לא לכולן זה הולך טוב, אבל אלו שמניקות ומסתדרות עם ההנקה די מרוצות במרבית הזמן. אין ספק שחלב אם הוא המזון הכי בריא עבור תינוקך אבל אם זה לא מצליח לך ולא מסתדר או שאת מרגישה שזה ממש עושה לך רע (וזה קורה לחלק מהנשים), זה בסדר. גם אם כולן סביבך אומרות לך שאת חייבת להניק, חשוב שזה יבוא ממך. במידה ואת נתקלת בקשיים, אני ממליצה בחום לפנות ליועצת הנקה, יש היום מגוון יועצות שישמחו לבוא אליך הביתה ולהסביר לך איך להניק נכון ולהתגבר על הקושי. לעיתים בשעה – שעתיים של פגישה אפשר לפתור את מרבית בעיות ההנקה ולחסוך מאות שקלים על מזון לתינוקות במהלך החודשים הראשונים. אני לא מהפנאטיות של ההנקה, הנקתי ושילבתי והיה לי מאוד נוח, לא היו לי רגשות אשם, הילד שלי לא גדל להיות פחות מפותח או חכם מחברים שלו שרק ינקו או רק אכלו תמ”ל. ההבדל העיקרי ששמתי לב היה במערכת החיסונית. איך שהפסקתי להניק התחילו הוירוסים. רק בשביל לחסוך את הלילות בלי שינה על כל וירוס שווה להניק וזה מחזק להם את המערכת החיסונית מאוד. אפילו רק תשאבי, וגם אם לא, זה גם בסדר.

מנשא

יש כיום מגוון מנשאים, מערביים או מזרחיים , לכל אחת יש את ההעדפות שלה, ויש תינוקות שיעדיפו להיות מכורבלים בתוך מנשא בד ותינוקות שיעדיפו מנשאים כדוגמת בייבי ביורן ודומיו. היתרונות של המנשא הם רבים, הוא מאוד שימושי בהתקפות גזים, כשיוצאים לגיחה קצרה למכולת או סתם לסיבוב קצר או לחברה שגרה בבניין ללא מעלית או סיבוב בחנויות הומות, יותר נוח לשים את התינוק עליך .

גזים

עוויתות קשות במערכת העיכול של התינוק שגורמות לו לכאבים קשים בבטן. הגזים מתחילים בד”כ מגיל שבוע- שבועיים ונמשכים עד לגיל 3-4 חודשים. מומלץ להניח את התינוק בתנוחה שבה הבטן שלו מקבלת תמיכה, על הידיים או על הבטן, ישיבה על כדור פיזיו וניעות קלות כשהתינוק עליכם, או לשים את התינוק במנשא עליכם.

רגשות אשם

עם כל אמא נולדים רגשות אשם , זה טבעי, אל תתני לזה להרוס אותך, זכרי שאת עושה כמיטב יכולתך לתת לתינוק שלך. מותר לך לכעוס, להרגיש מתוסכלת או להיות עצובה.  זה טבעי. אם את מרגישה שהדכדוך משתלט עליך , אל תהססי לפנות לעזרה מקצועית או לשתף חברות או מישהו שיוכל לעזור ולהפנות אותך.

הלוחשת לתינוקות

לדעתי , הספר הכחול הוא ספר חובה לכל זוג הורים טריים. יש שם מגוון טיפים וכלים שיעזרו לכם לצלוח את התקופה הראשונה ביתר קלות וללמוד לפענח את ההתנהגות של תינוקכם  ובאופן זה להיות יותר רגועים.

זמן איכות זוגי

זה שילדת לא אומר שנגמרו החיים. השתדלו לשמר את האש בזוגיות, בין אם לצאת יחד לשתות קפה ביום שישי בבוקר או באחד הערבים, אפשר לבקש מהסבתא או מחברה טובה להיות עם התינוק לשעתיים שלוש כדי שתצאי להתאוורר קצת או אפילו לקחת אותו איתכם , הוא ישן בעגלה. חשוב מאוד לצאת מהבית , להתאפר, להתלבש ולטפח את עצמך.זה יגרום לך להרגיש טוב יותר מאשר תסתובבי בפיג’מה כל היום.

עצות וטיפים מאחרים

ברגע שתלדי, את תקבלי הרבה עצות מכל מי שסביבך איך לעשות כך ואיך לעשות אחרת. אני ממליצה לך ללכת עם מה שהבטן שלך אומרת. לי היה נוח להקשיב לאמא שלי שבכל זאת גידלה 3 ילדים. האחיות בטיפת חלב היו מאוד ביקורתיות ומאוד קיצוניות בגישה שלהן. חשוב לדעת להקשיב ולסנן מה שלא מתאים לך ולקחת מה שמתאים.  אל תתני ליותר מדי עצות לבלבל אותך, זכרי שאת יודעת הכי טוב מה טוב לתינוק שלך, ואל תתני לאנשים אחרים לערער אותך. לאט לאט את תלמדי להיות אסרטיבית ולמנוע מאנשים להתערב לך יותר מדי בגידול הילד.