מה צריך ללמוד כדי להיות מיילדת?

2

חיים חדשים מתחילים בדרך כלל בתהליך העוצמתי והטבעי ביותר בחדר הלידה. הלידה מתרחשת כיום בסיוע צוות מיומן של אחיות, רופאים ומיילד/ת. על מנת להיות חלק מהתהליך הקסום הזה, מתחילים בתואר ראשון בתחום הסיעוד. במאמר זה נכיר את המקצוע ואיך ניתן להמשיך מלימודי סיעוד ללימודי מיילדות?

כיצד הופכים למיילד/ת?

מיילדת נדרשת לעבור שני תהליכים ראשונים לפני לימודי המיילדות. ראשית עליה לסיים לימודים כאחות אקדמאית מוסמכת. תהליך זה אורך כארבע שנים ובמהלכו היא מקבלת את כל הידע התיאורטי והמעשי הדרוש על מנת לעבוד בתחום. בשלב הבא, עליה לעבוד בתחום כאחות מוסמכת בפועל במשך שנים עשר חודשים לפחות. חשוב לדעת כי תחום המיילדות מורכב בהרבה מטיפול באם ועובר בתהליך הלידה ולכן הדרישות ללימודים רבות יותר. בשלב הבא ניתן להירשם לקורס מיילדות מוסמכות האורך שנה וחצי נוספות ולקבל את הידע הדרוש על מנת ללוות את הלידה בצורה תקינה ולסייע במקרי חירום.

מה לומדים בלימודי סיעוד?

לימודי סיעוד מעניקים ידע תיאורטי ומעשי והכרות עם התהליך הרפואי המותאם לליווי מטופלים בגילאים שונים. חלק מההתמחויות מתמקדות בסיעוד לקשישים, אחרים בלימודי אחות מוסמכת לקהלים שונים ויש המתמקדים בלימודי סיעוד לבעלי מוגבלות. לאחר לימודי הסיעוד נפתחות בפני הסטודנט התמחויות מעשיות בבתי החולים, בתי אבות ומוסדות נוספים בהם יוכלו ליישם את הידע שצברו ולהיות חלק מהצוות המעניק תמיכה ברגעים הקשים ביותר. מתוך לימודי סיעוד, כפי שציינו, ניתן להמשיך גם ללימודי מיילדות לליווי אמהות ותינוקות ברגעיהם הראשונים יחדיו.

מה לומדים בלימודי מיילדות?

מיילדות לומדות בצורה מקיפה יותר מהו התהליך המתרחש בגופה של האם בעת הלידה? ומה מתרחש בגופו של התינוק? קיימים סוגים רבים של לידות שלכל אחד מהם אתגרים ייחודיים. במקרים מסוימים יש לקבל החלטה תוך רגעים ספורים על שינוי שיטת הלידה, להחליט להעניק לילד או לאם טיפול תומך או לזרז את תהליך הלידה על מנת להגן על חייו של התינוק.

לאחר הלימודים עצמם נדרשות המעוניינות להיות מיילדות להיות שותפות מלאות בחדי הלידה במהלך של מאה לידות בפועל. אחות מיילדת מסייעת גם בתהליך המקדימים ללידה כמו: נשים בהריון שחשות צירים, סיוע לתינוקות שנולדו כפגים, מחלקות של היריון בסיכון הדורשות ליווי רפואי של האם לאורך החודשים שלפני הלידה ומקרים נוספים. לאחר הלימודים העיוניים ובתום ההתמחות המעשית יכולה האחות המוסמכת לקבל את רישיונה לעסוק כמיילדת – כאשר בתחילה היא תבצע את עבודה לצד מיילדים מוסמכים וותיקים ממנה ותלמד את רזי המקצוע בפועל.

לסיכום, על מנת להיות מיילדת יש לעבור תהליך ארוך הנמשך חמש עד שבע שנים של לימודי אחות מוסמכת, לימודי סיעוד ולימודי מיילדות. התהליך כולו מלווה בניסיון מעשי והשתתפות בלידות על מנת שתוכלו להכיר סיטואציות שונות שדורשות התערבות של אחות. מדובר באחד המקצועות המספקים ביותר בהם תזכו לחוות באופן יום יום את ה”נס” הקסום של התחלת החיים בלידה.


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *