לנשום לבד / גלעד

2

דברים יקרים מגיעים באריזות קטנות

אנחנו סופרים ארבעים ימים במחלקת טיפול נמרץ פגים וילודים, ולאחר שלושה ניסיונות גמילה מהנשמה עופרי עדיין מונשמת ( כאשר הנשמה של מעל 28 יום ברציפות מגדירה את מצב הריאות כחולות כרונית – בי.פי.די. בפי הספרות ), והגיעה השעה לניסיון הגמילה הרביעי במספר.

הכללים הלא כתובים של הגמילה מחמצן מדברים על מעבר מהנשמה בטובוס להנשמה בסי. פאפ. דרך האף, ולאחר מספר ימים של יציבות נשימתית, מעבר לחמצן בסביבת האינקובטור ( ולכן גם נקרא חמצן סביבתי ) כאשר השלב האחרון הוא כמובן נשימה עצמאית לגמרי, כאחד האדם.

אנו, למודי גמילות מהנשמה ולכן גם למודי אכזבות, נותרנו ( לפחות ניסינו להישאר ) אדישים למדי נוכח ניסיון נוסף זה, בבחינת ״לא לצפות יותר מידי, ועל כן גם לא להתאכזב״.

אבל הפעם, שלא כבעבר, הסימנים החיוביים בתהליך נמשכו מעבר למה שהורגלנו. ד״ר גלובוס, נוכח ההתקדמות, הציע לעבור במהרה לחמצן סביבתי בתוך האינקובטור ולוותר על שלב הסי. פאפ.

ואכן, המהלך הוכיח את עצמו, סוף כל סוף, עופרי הקטנטונת הצליחה לנשום לבדה – ללא הטובוס!, הערכים במוניטור הראו על יציבות, ובפעם הראשונה מאז האשפוז יכולנו מעט לנשום לרווחה, הרגשתי שהגמילה הזו הולכת להצליח ושיש כאן ממש התקדמות משמעותית.

יממה תמימה חלפה עברה לה, ומכונת ההנשמה נותרה מובטלת, אומנם היא עמדה עדיין בהיכון ליד האינקובטור בעמדה מספר 3, אך  ההרגשה הכללית היתה כי אם המצב ימשיך להיות יציב, אז בשעה טובה ניתן יהיה לנייד אותה לעמדה אחרת לטובת פג אחר אשר יזדקק להנשמה ( כאמור, ציוד מיוחד ויקר מסוג זה הינו מצרך נדיר גם במחלקת טיפול נמרץ פגים ).

כמובן שלרגע זה ייחלנו וחיכינו ארבעים ימים שלמים ולא קלים כלל וכלל.

בשבוע שעבר צויין ברחבי העולם וגם כאן בישראל יום הפג הבינלאומי, במסגרת יום זה התקיימו בכנסת מספר דיונים בשלוש ועדות וכן במליאת הכנסת שעסקו בעיקרם בהבנת המצב כפי שהוא היום, קרי לא טוב בכלל ובמסלול בטוח לקראת קטסטרופה אמיתית, ודוגמא לכך היא שממש כעת כל הפגיות שבמרכז הארץ במצב של קריסה עם כל המשתמע מכך, וזהו כמובן רק קצה קצהו של הקרחון. וכן עסקו בשיפור המצב וקידום נושא הפגים בסדר העדיפויות הלאומי.

נציגי עמותת לה”ב היו שם ונלחמו את מלחמתם של הפגים הקטנים והוריהם, אני קורא לכולם דרך טור זה לקום ולהתגייס למאבק שלנו שהוא מאבק למען כולם, ניתן להצטרף לעמותה וניתן לתרום לה – כל דבר יהיה מבורך.

לפרטים: אתר העמותה –

www.pagim.net

כמו כן ניתן למצוא אותנו בפייסבוק – עמותת לה”ב

נשתמע בטור הבא


Response (2)
  1. ישי נובמבר 14, 2011

    גלעד מרגש ומותח , אתה מגלה לי הרבה פרטים שאפילו אני לא ידעתי, מחכה לפרק הבא
    ומצטרף לקריאה שלך להצטרף ולתרום לעמותה

  2. מנשה נובמבר 14, 2011

    גלעד רעי,
    אני אמנם משוחד, אבל אתה מצליח פעם אחרי פעם לגעת במקומות הרגישים ביותר אצל הורה בכלל והורה לפג בכלל.

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *