השחרור נראה באופק / גלעד

2

דברים יקרים מגיעים באריזות קטנות



מי האמין ומי בכלל תכנן שהות כזו ארוכה בבית החולים? זוג צעיר, הריון ראשון, הציפייה היא שהכול יעבור בשלום, ממש כמו בספרים, הריון תקין, להגיע לבית החולים ללידה והופ לצאת הביתה עם ילדה בריאה ולהתחיל לגדלה בנחת. ואז…
המציאות מנפצת את הציפיות, המחשבות והחלומות. התוכניות השתנו ואף אחד לא הכין אותנו לכך, ועכשיו, לך תמודד עם כל זה.
אפשר בהחלט להגיד בפה מלא: זמן כה רב עבר מאז הלידה המוקדמת ( מאוד ) של עופרי, כמעט ארבעה חודשים, רבעון בעגה המקצועית. אפשר גם לומר כי בשל כמות וקצב האירועים שעברנו עם עופרי ( ושלמעשה עברו בעיקר עליה ) ארבעה חודשים אלו נראו הרבה יותר ארוכים ממה שהם היו באמת.

אם כן קוראים יקרים, המצב טוב לאין שיעור מהעבר, נראה כי התקופה הקשה ובוודאי הארוכה כבר מאחורינו, ובהסתכלות קדימה התנאים בהחלט נוטים לטובה, המצב הבריאותי טוב יחסית ונותר בעיקר לחבר גרם אל גרם ולהגיע סוף כל סוף אל משקל המטרה הנכסף: 2 קילוגרם!.

אמנם פה ושם יש עדיין הורדות סטורציה ( חמצון הדם ) פתאומיות ומאוד לא סימפטיות, אך הרופאים דואגים להרגיע אותנו שככל שעופרי תגדל הן בגיל והן במשקל, התופעה תלך ותפחת, הלוואי!.

ומה עם עניין הגיל? ברור שעופרי נולדה ב 5.11.07, וגם ברור מאוד שהיא הקדימה את זמנה, שכן תאריך הלידה המשוער שלה היה 28.1.08. כאן נכנסת החלוקה לגיל כרונולוגי ולגיל מתוקן.

ההסבר הוא פשוט למדי, הגיל הכרונולוגי הוא הגיל האמיתי, כלומר מרגע הלידה, את הגיל המתוקן מחשבים כך: הגיל מתאריך הלידה המשוער. והנה דוגמא, כל עוד עופרי לא הגיעה לתל״מ ( תאריך הליגה המשוער ), היה לה רק גיל כרונולוגי, וכעבור חצי שנה מהתל״מ גילה הכרונולוגי היה תשעה חודשים וגילה המתוקן שישה חודשים, עיקר השימוש בגיל המתוקן הינו לצרכי מעקב התפתחותי, הרי לא נצפה מפג בן חצי שנה להתפתח בקצב של תינוק שנולד במועד.

אז נשאר לנו עוד קצת זמן למשוך כאן במחלקה, שמטבע הדברים משמשת לנו כסוג של בית שני, שעופרי תשמור על היציבות הבריאותית ובשעה טובה נוכל סוף כל סוף להשתחרר הביתה, האור בקצה המנהרה מעולם לא נראה לנו בהיר יותר.

נשתמע, גלעד.


Response (1)
  1. מנשה יוני 12, 2012

    כרגיל, אמיתי, מרגש והכי חשוב – אופטימי!

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *