שיווק בפייסבוק – למה הלייקים בעמוד הפייסבוק של העסק שלך לא יוצרים מכירות באופן ישיר ומה ניתן לעשות / נטע דורון

2

נטע דורון – מכירות ושיווק באמצעות מדיה חברתית

למה הלייקים בעמוד הפייסבוק של העסק שלך לא יוצרים מכירות באופן ישיר ומה ניתן לעשות

שיווק בפייסבוק

 

עסקים קטנים רבים, בייחוד בתחילת דרכם, מייחסים מקום של כבוד להקמת עמוד פייסבוק על מנת לקדם את העסק שלהם.

אז זה נכון שעמוד פייסבוק הוא נכס דיגיטלי חשוב, כי מי לא גולש בצומת מרכזית זו? אבל האם ברגע הקמת העמוד יגיעו מיידית הלקוחות? לא בהכרח. האם יש הבטחה מטעם פייסבוק שהשקעת משאבי זמן וכספים (קמפיינים) יביאו כמות מובטחת ומדודה של מכירות? גם לא.

אשמח לעשות סדר בדברים ואולי גם לנפץ כמה מיתוסים הקשורים לשיווק ומכירות באמצעות פייסבוק ורשתות חברתיות בכלל.

מיתוס 1

צריך להשקיע באנגייג’מנט (קשר עם קהל הגולשים) כדי לקבל רשות למכור להם.

לא נכון.

צריך להבין מה כואב ללקוח ואיך אתה פותר לו את הבעיה ואז הקשב שלו יהיה נתון לך, גם לפני שיש מערכת יחסים. ואם המוצר שלך פתר לו מייד את הבעיה הקשב שלו למסרים הבאים מובטח. הזמן לפתח את הקשר איתו (דבר חשוב) יגיע אחרי המכירה ומשם יותנע תהליך נפלא של יצירת קהילה אוהדת לדברים שלך, שיווק מעולה ומכירות נמשכות.

מיתוס 2

כשאתה פונה להציע את השירות שלך/מוצר צריך לפרט הכל כדי שהלקוח יבין ואז ירצה להיפגש.

לא נכון.

צריך לפנות באופן מאוד קצר (טקסט שלא יעלה על זמן קריאה של 15 שניות) ולא לפרט יותר מדי, רק עד כדי יצירת סקרנות ראשונית מצד הלקוח הפוטנציאלי לשמוע עוד.

מיתוס 3

אם יש בעמוד הפייסבוק המון שיח ואנגייג’מנט זה יוצר יותר מכירות

לא נכון.

זה רק אולי יוצר יותר חשיפה אורגנית (עיניים קוראות) ויותר זמן שמצריך מענה לאנשים אבל אי אפשר לבנות על משוואה שאומרת 100 שיחות בעמוד = 100 לקוחות שסגרו עסקה.

מיתוס 4

הלקוחות יודעים מה הם צריכים, אין טעם להסביר להם על דרך חדשה.

לא נכון.

לא כל הלקוחות יודעים שהם מתנהלים בצורה פחות אפקטיבית, או מבזבזים כסף לחינם או שיש עולם אחר בדמות מוצר או שירות שישנו להם את החיים (או לפחות יקלו עליהם..). לכן חשוב לפתח גם את שריר החדשנות כשפונים ללקוחות פוטנציאליים כדי לייצר מכירות.

מיתוס 5

את חייבת עמוד פייסבוק לעסק שלך.

לא נכון.

ניתן לשווק ולמכור באמצעות ניהול חכם ועקבי של הפרסונה שלך (הפרטי) באמצעות תוכן שיניב לך מכירות ובאמצעות פעילות דומיננטית בקבוצות יעד איכותיות. אפשר לחכות עם העמוד והקמפיינים הממומנים בפייסבוק.

על כל אלה ועוד שיטות מכירה שעובדות עבורי לאורך השנים שלי כעצמאית (וללקוחות שלי) אסביר ואפרט בסדנא יישומית מהירה חד יומית ביום ג’ 29.3.16 בתל-אביב.

קליק לפרטים, סילבוס והרשמה