לגדל ילד עם כלבים, הכנסת כלב לבית עם ילדים – כן או לא?

2

IMG_4401

במשך כל חיי גדלתי עם כלבים, ומדי פעם היה גם חתול, שרקן, תוכי, כנר, ארנב, צב ועוד כמה שאני בטח לא זוכרת.

כתוצאה מכך רוב שנות ילדותי זכורות לי עם כלב או חיה כזו או אחרת ברקע .

לאור אלרגיות שהתגברו עם השנים נאלצתי להמנע מלגדל כלב, אך כרגע אנחנו מתגוררים אצל אמי ולה שני כלבים.

לעיתים אני נדהמת מתגובות של חברות שלי או אפילו סתם של אמהות היסטריות וילדים כשאני מסתובבת למטה עם שני הכלבים של אמי ששניהם במידות שקצת יותר גדולות מעכבר ולא פעם כאשר אני מסתובבת איתם למטה, אפילו החתולים מסתכלים עליהם במבט של “לא ברור לנו מה אתם ואיך אנחנו מגיבים ” (שני יורקשייר טריירים חמודים).

אימוץ כלב יתרונות

אני חושבת שלגדל כלב מלמד את הילד מגיל צעיר על אחריות – במידה ונותנים לו לקחת חלק בגידול ובטיפול.

במיוחד אם אימצתם כלב מכלביה בלי בית ובלי עתיד והצלחתם לאפשר לו בית חם ואוהב וללמד את הילד שלכם על ערכים של אמפתיה ותרומה לזולת

זה גורם לו לפתח חיבה ואהבה לחיה, לקבל ממנה חום ואהבה, וכמובן שזה תלוי רבות באופיו ומזגו של הכלב , אך רוב הכלבים מגיבים באופן מאוד זהיר כלפי פעוטות ותינוקות ויצא לי להתקל בכך לא מעט פעמים.

חיות ניחנו בתכונה מדהימה של לתת אהבה ללא תנאי לבעלים שלהן, כמובן במידה והן מקבלות יחס טוב ואוהב.

יש לא מעט מחקרים שמוכיחים שגידול חית מחמד שיש לה קשר טוב עם הילדים, תורמת מאוד לחיזוק הבטחון העצמי שלהם, מלמדת אותם על אחריות ועל זה שיש מישהו אחר שצריך לדאוג לו.

כדאי לערב את הילדים בטיפול בכלב או בחתול – בין אם זה להחליף להם את המים, לעזור למזוג להם אוכל, להצטרף אליכם לטיול בחוץ, או לתת לו את מנת התשומת לב והליטוף היומית.

כמו כן, דבר נוסף ששמתי אליו הוא שכשהילד מתוסכל, אז הוא באופן אוטומטי יגש לחיות כדי למצוא נחמה, הליטוף והפרווה מרגיעים אותו, במיוחד כשהם מלקקים אותו חזרה ומביעים חיבה.

 

לסיכום, אני חושבת שתמונה שווה אלף מילים, כך תפסתי את יובל השבוע בעת משחק שגרתי בכדור עם שני הכלבים ..

הוא רק בן שנתיים ומתקשר איתם כל כך יפה! IMG_4460