לאמהות שבדרך: ביטוח נסיעות לחו”ל בזמן הריון

b

לאמהות שבדרך: ביטוח נסיעות לחו”ל בזמן הריון

תקופת ההריון מלאה בציפייה והתרגשות, אך גם דאגה לבריאות האם ועוברה.
אם אתן מרחיבות את המשפחה אבל לא מוכנות לוותר על חופשה מעבר לים, אל תוותרו ואל תתפשרו על הביטוח שלכן. הנה כל מה שצריך לדעת על ביטוח נסיעות לחו”ל לנשים בהריון.

הרחבת המשפחה, בפעם הראשונה או בפעם נוספת, היא אירוע קסום וייחודי.
תקופת ההריון מלאה בהתרגשות וציפייה אך מדובר בתקופה רגישה. לאורך תשעת חודשי ההריון, האם לעתיד עוברת בדיקות מעקב רבות כדי לוודא את בריאותה ובריאות עוברה ושההריון מתקדם כשורה.
טיסה לחו”ל היא הפינוק האולטימטיבי לכל אם לעתיד, הזדמנות לראות את כל היעדים שהיא חלמה עליהם.
יש לזכור שנשים בהריון חשופות לבעיות בריאותיות רבות ומגוונות יותר מהאדם הממוצע.
לכן ברגע שטסים, במיוחד בתקופת ההריון, יש להיערך עם
ביטוח נסיעות לחו”ל שמשקף את הצרכים של האם ועוברה.
חשוב לוודא שהביטוח נסיעות לחול מתאים לשלב ההריון והמצב הבריאותי של האם, לטיסה מהנה ובטוחה.

איך מתארגנים לטיסה בהריון ואיזה מענה מספקת פוליסת ביטוח נסיעות לחו”ל בנושא? הנה כל מה שחשוב לדעת.

איך מתכוננים לטיסה בזמן הריון?

חברות תעופה רבות מאפשרות טיסה עד שבוע 36 להריון עם עובר יחיד ועד שבועות 28-32 להריון מרובה עוברים. עם זאת, חשוב לזכור שכל הריון הוא ייחודי, כל מקרה לגופו. בהתאם לגיל האישה, מספר ההריון (ראשון, שני וכן הלאה) וכמובן שלב ההריון (טרימסטר ראשון, שני או שלישי). כל עוד ההריון תקין, אין שום מגבלה לטוס, אך עם זאת, חשוב לוודא מול חברת התעופה שאכן ניתן לטוס בשבוע הריון מתקדם, ולהכין מראש אישור רופא רצוי באנגלית עם אולטראסאונד עדכני, פרטים על שבוע ההריון, גודל העובר ותקינות ההריון.

במידה ואת מוגדרת כהריון בסיכון – הריון מרובה עוברים, הריון לאחר קיסרי, הריון עם אשפוזים, או מחלת רקע- חשוב לעשות וידוא מול חברת הביטוח ומנהל החיתום על מנת לוודא שאת אכן יכולה לטוס, מאחר ומקרים רבים מוגדרים כיום כהריון בסיכון.

עדיין יש לבצע כמה התאמות כדי להבטיח טיסה בטוחה ונוחה. למשל, יש נשים בטרימסטר הראשון שסובלות מבחילות בוקר קשות ועייפות. אם הן טסות בתקופה זו, מומלץ לקבוע את הטיסה בשעות הערב כדי להפוך את השהייה במטוס לנעימה יותר. לעומת זאת, יש נשים שאצלן התסמינים פחות מורגשים, הן יכולות לגלות גמישות רבה יותר בשעות הטיסה.

אי אפשר להזכיר הריון בלי לדבר על הפיל שבחדר, החשקים הקולינריים. איך מתמודדים עם זה בזמן טיסה? לוקחים איתכן בתיק הקטן בדרך למטוס, את כל אותם נשנושים שליבכן חפץ בהם: חלבה, חמוצים ושוקולד, פירות יער, כל מה שישמח אתכן.

הרובד הבסיסי של הפוליסה

עוד דבר שאסור בשום פנים להקל בו ראש בכל הנוגע לטיסה בהריון, הוא ביטוח נסיעות לחו”ל. ביטוח הבריאות הממלכתי מאבד מכוחו כשעוזבים את הארץ. אישה הרה חשופה לסיכונים בריאותיים רבים וזקוקה לרשת ביטחון רפואית שתשמור עליה ועל תינוקה לאורך השהות במדינה זרה.

הפוליסה הבסיסית מעניקה כיסוי להריון עד שבוע 12 כולל, שאובחן לראשונה בחו”ל. לפיכך המבוטחת ההרה זכאית לכיסוי הוצאות רפואיות שלא בעת אשפוז הקשורות להריונה: בדיקת אבחון, בדיקות מעבדה, ביקור רופא בכפוף לתנאי הפוליסה. יש חברות ביטוח הכוללות תחת סעיף זה גם הוצאות רפואיות בעת אשפוז, עד שבוע 12 ואף אשפוז שהתבצע בשבוע 12 ונמשך מעבר לכך, כגון: דמי אשפוז, בדיקת הדמיה, חדר ניתוח, טיפול רופא, שכר מנתח ועוד.

הרחבות לנשים בהריון

בנוסף לרובד הבסיסי של ביטוח נסיעות לחו”ל, כל פוליסה מגיעה עם הרחבה להריון בתוספת תשלום. במסגרתה יינתן כיסוי למבוטחת בהריון עד שבוע 32, שחלה החמרה בלתי צפויה במצבה הבריאותי. הכיסוי לרוב יכלול הוצאות רפואיות כדוגמת: אשפוז האם, לידה מוקדמת, הטסה רפואית, אשפוז התינוק, אשפוז פג שנולד עד שבוע 32 וכן הלאה.

נוסח ההרחבה משתנה מחברת ביטוח אחת לאחרת. בכפוף לשינויי המדיניות והתנאים של כל חברה שבודקים באופן נקודתי. יש הצעות ביטוח נסיעות לחו”ל שבמסגרתן ההרחבה ניתנת לנשים עד גיל 46 ויש הצעות ביטוח שבהן ההרחבה תקפה לנשים עד גיל 42. מה גם, פוליסות ביטוח נסיעות לחו”ל מסוימות, מציעות הרחבה לנשים בהריון רק משבוע 27 עד 32. אם אתן רוצות להיות בטוחות שאתן ממצות את כל האפשרויות לפני שאתן סוגרות הצעת ביטוח, חפשו ביטוח נסיעות לחו”ל אונליין. 

טיסה בטוחה לאם ותינוקה

טיסה בזמן הריון יכולה להיות חוויה מרגשת ומיוחדת אך יש להיערך אליה בהתאם, כדי להבטיח חופשה מהנה, בלתי נשכחת ובטוחה לאם ועוברה. לאחר שאורזים את כל המזוודות, שולפים את הדרכונים ומכינים את תיק החטיפים עם כל הנשנושים הכי אהובים, הגיע הזמן למצוא ביטוח נסיעות לחו”ל מתאים. פוליסה שתתאים לצרכים הבריאותיים הנקודתיים של האישה ההרה, ליעד הטיסה ואופי הטיול.

מומלץ להתחיל לגשש כ-72 שעות לפני מועד הטיסה המתוכנן ולהיכנס לאתרי השוואת ביטוח,  שם תגלו הצעות ביטוח שמדורגות מהזולה ליקרה ביותר, תמקמו את עצמכם על טווח מחירים מתאים ונוח. תראו מה הייחודיות של כל חברת ביטוח שמופיעה באתר ותסננו הצעות ביטוח נסיעות לחו”ל על פי הכיסויים שאתם הכי צריכים.
משווים בין הצעות נבחרות, מתוכן בוחרים את האחת המשתלמת והטובה ביותר, עורכים אותה עד שמגיעים לתוצאה הרצויה, ומתחילים את הספירה לאחור לחופשה הבאה.


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *