ככה עובדים על ילד שלא מוכן לאכול ירקות..

2

כשיובל היה בן 4.5 חודשים התחלנו לתת לו טעימות של ירקות שונים , והוא סרב בתוקף! כמה ימים אחרי כן בצעד נואש ובעצתה של אמא שלי לקחתי סיר גדול, זרקתי לתוכו כמה ירקות (תפו”א, גזר, בטטה, קישוא, חצי בצל, ראש סלרי, חצי שן שום, טיפה פטרוזילה וכוסברה בשביל הטעם) והוספתי הרבה מים , יחד עם חצי כפית אבקת מרק והילד טרף 250 CC של מרק טחון כל יום.
הוא המשיך לאהוב ירקות בכל צורה ובכל טעם, מבושלים, אפוים, סלט, עד שבסביבות גיל שנה ו3 החליט שהוא “גומל” את עצמו מירקות וגם מפירות שאהב עד אז.
בכלל, הוא ילד מאוד דעתן, בגיל חודשיים “גמל” את עצמו ממוצץ למרות שהיה איתו מהיום הראשון , ובגיל 4.5 חודשים “גמל” את עצמו מהציצי למרות תחנוני וניסיונתיי.. כך גם בענייני אוכל.
הילד עקשן!
נו טוב, יצא על אמא שלו, אבל הוא עקשן ברמות של אדם מבוגר, יש לו עקרונות שהם למשל “אני לא נוגע בירקות למעט אפונה” או “במידה ויש אפונה בצלחת אני אוכל רק את האפונה” או “אני מחליט שהיום אני אוכל רק שניצל\אורז\קציצה וזה הדבר היחיד שיכנס לי לפה ולא יעזור בית דין”… וככה יש לנו כל הזמן מלחמות איתו סביב האוכל. אני תמיד שמה לו בצלחת ומציעה, אצל ילדים אחרים זה בסופו של דבר עובד, אבל במקרה של יובל הוא פשוט לא טיפוס אכלן. הוא יאכל כשיהיה באמת רעב, אבל עדיין יעשה טובה ויאכל רק מה שבא לו מתוך הצלחת.

לאחרונה אמא שלי הכינה קציצות בשר מטוגנות שזה משהו שהוא דווקא כן אוהב, והחליטה לנסות ולשים בפנים קצת קישוא וגזר ובצל קצוצים, ויובל אכל את הקציצות בתיאבון רב, ואפילו טרף 4 באותו היום.
אתמול הכנתי לו קציצות כאלה והחלטתי “להתפרע”.. שמתי לו כרוב, גזר, קישוא, בצל, דלעת, תפוח אדמה, פטרוזיליה, שום, וכל זה בכמות שוות ערך לבשר. לכמות של קילו הוספתי קצת מלח, פפריקה ופלפל שחור, חצי כוס שמן, 4 ביצים וכוס פירורי לחם ואחרי שלשתי את הכל כמו שצריך טיגנתי במחבת את הקציצות. יצא מעדן!
אפילו אני , שלא אוכלת ירקות כמו קישוא ודלעת (מבינים עכשיו מאיפה התסביכי אוכל של הילד?), ממש נהניתי מהן והן יצאו טעימות.
גם יובל אישר והנהן ואכל אותן.

האמת שזה יוצא ממש ארוחה לכל דבר והקציצות מאוד משביעות וטעימות..

עכשיו יש את הפרוייקט הבא, לגרום לילד לאכול פירות, מבטיחה לשתף כשנמצא פתרון מספיק יצירתי (ניסינו עוגות, לא עובד כי הוא בררן גם לגבי עוגות אלא אם כן מדובר בעוגת שוקולד וגם אז הוא עושה טובה שאוכל 2 וחצי ביסים..
נשמח לרעיונות…


Response (0)
  1. מיכל ספטמבר 19, 2010

    כמה שאני מזדהה. יהונתן בן שנתיים וארבעה עוד מעט ופירות פה ושם דווקא אוכל. לא תפוח שלם אבל כמה חתיכות טובות. גם ענבים, פתאום אפרסק ושזיף טועם.

    ירקות אצלי..כלום! שלא לדבר על כמות האוכל הקטנה שהוא אוכל ועל הסבלנות אפס שלו לשבת על הכסא יותר משלוש דקות. ואז הוא מתיישב על הספה וזז כל הזמן ואנחנו כדי לראות שהוא אכל בכמות סבירה ממשיכים לרדוף אחרי בבית. אחרת לא יאכל.

    קשה עם אוכל. אולי צריך להרפות מדיבורים על זה. אנחנו בוחשים יותר מדי וזה בטח משפיע

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *