כך תצלמו את הבייבי שלכם – מדריך לצילום תינוקות

2

גידול ילדים הוא ללא ספק אחד התהליכים הגדולים והמרגשים ביותר שכל הורה זוכה לחוות במהלך החיים.

החל מההיריון והלידה ועד שהם גדלים ועוזבים את הבית, מדובר ללא ספק בחוויה שאין שום דבר שדומה לה בחיים האלו.

לכן גם חשוב מאוד למרבית ההורים (אם לא לכולם..) לתעד את החוויה הזו באופן מקיף ואיכותי, כזה אשר יאפשר לנו להתרפק וליהנות מהרגעים שאנחנו חווים עם הילדים שלנו גם בעתיד, ואפילו כאשר הם בעצמם כבר יחוו את החוויות הללו עם הילדים שלהם.

על מנת לתעד את הילדים שלנו ותהליך הגדילה וההתפתחות שלהם בצורה איכותית אשר באמת תאפשר לנו תפוס את אינספור הרגעים המרגשים שאנחנו חווים איתם, כדאי להכיר את האפשרויות העומדות בפנינו כיום העולם הצילום, כמו גם בתחום השמירה, אחסון ושיתוף של מידע, תמונות וסרטונים.

 

אין תחליף למצלמה דיגיטלית טובה

כמובן שהצעד הראשון בתיעוד השוטף של הקטנים שלנו הוא להצטייד במצלמה טובה. נכון, לכולנו יש כיום מצלמות לא רעות בפלאפונים, אך אלו עדיין אינן מהוות תחליף מושלם והולם למצלמה איכותית וטובה, במיוחד עבור מטרה חשובה ומוגדרת כמו תיעוד הקטנים שלנו החל מיומם הראשון.

מצלמות דיגיטליות איכותיות ניתן להשיג כיום בקלות ובמחירים זולים ביותר, כאלו אש לפני עשור או שניים כלל לא היו מתקבלים על הדעת.

מצלמה דיגיטלית טובה מסוגלת להפיק תמונה באיכות שמרבית מצלמות הסמארטפונים אינן יכולות להגיע אליה, ומצלמות אלו מצוידות במייצבי תמונה ושאר רכיבים אשר מעניקים לצילומים את רמת האיכות הגבוהה ביותר.

ואכן, הורים רבים מחליטים כי תהליך הגידול של הילדים שלהם הוא אכן מאורע המצדיק רכישה של מצלמה ייעודית, מצלמה באיכות טובה אשר תמיד נמצאת בסביבה ומאפשרת לתעד את אינספור הרגעים היקרים עם הקטנים באיכות גבוהה, בכל מקום ובכל מצב.

 

גיבוי אמין ובטוח של התמונות

נקודה חשובה נוספת שרבים אינם נותנים עליה היום את הדעת, אך חשובה מאוד בהקשר של תיעוד התינוקות והילדים הקטנים שלנו, היא גיבוי אמין ושיטתי של התמונות.

מכיוון שהיום הכל דיגיטלי, נשלח הלוך ושוב באינטרנט, מועלה לעננים למיניהם וכו’, רבים כבר אינם מקדישים כלל מחשבה לגיבוי שיטתי ומסודר של התמונות.

מה שרבים בעידן בו אנו חיים גילו על בשרם בצורה כואבת הוא כי הרבה יותר קל ממה שנדמה לנו לאבד מידע ותמונות חשובות בין שלל המכשירים, יישומים ועננים למיניהם.

על מנת שלא ליפול בין הכיסאות ובחוסר תשומת לב לאבד תמונות המתעדות חודשים ושנים מהחיים של הקטנים שלנו, כדאי לגבות באופן מסודר ושיטתי את כל מה שאנחנו מצלמות.

בנוסף, כדאי לנצל את הפלטפורמות הרבות הקיימות כיום על מנת ליצור מספר גיבויים, ובכך להקטין משמעותית את הסיכוי לאבד תמונות שחשובות לנו.

לכן, מלבד לכרטיס הזיכרון במצלמה עצמה, שמרו את התמונות גם על המחשב/הארד דיסק חיצוני והעלו אותן לתיקייה מסודרת בענן. חשוב לבצע מספר גיבויים במקביל, ולעשות זאת על בסיס יומיומי, או לפחות שבועי.

רק כך נוכל לוודא שהחוויות החשובות שאנחנו חווים עכשיו עם הילדים שלנו יהיו זמינות עבורנו ליהנות ולהתרפק עליהן גם בעוד שנה, שנתיים, עשור או כאשר נהיה קשישים…

 

קרדיט לתמונה: storyblocks