המדריך ליום כיפור – איך להעביר את הזמן עם ילדים בזמן הצום – יום כיפור עם ילדים

2

יום כיפור אוטוטו כאן. בעוד לרבים מאיתנו זהו יום תענית וצום על פי חוקי ההלכה היהודית, לרבים מהילדים שלנו מדובר ביום חג – חג אופניים לילדים .

יום כיפור זה היום היחיד בשנה בו הילדים יכולים לנסוע על גבי הכבישים עם אופניים או קורקינט ולהנות מזמן איכות חברתי בכיף, מה שלא תמיד הכי כיף לנו, ההורים.

במיוחד כשמדובר בילדים קטנים.

אז איך בכל זאת אפשר לעבור את הצום בקלות עם ילדים ביום כיפור?

הנה כמה טיפים בשבילכם:


ראשית – תכננו את הלוז שלכם

השתדלו לתכנן מראש את היומיים הללו עם הילדים. בין אם אתם צמים ובין אם לא, יהיה לכם יותר קל כשהזמן הזה מתוכנן.


תאמו עם חברים

הרבה יאמרו שכיפור זה כמו עוד יום שבת, אבל יחד עם זאת אין טלויזיה ויש משהו באנרגיות שיגרום לכם לרצות להוריד הילוך.

אפשר לקבוע עם חברים מהגן או מבית הספר ולהפגש בערב כיפור עם האופניים, ככה תוכלו למצוא פינה שקטה ולשבת לקשקש בזמן שהילדים נוסעים סביבכם. גם לילדים יהיה יותר כיף לנסוע עם חברים ולא לבד.

במהלך היום של כיפור, תוכלו להזמין אליכם חברים ולתת לילדים להיות יחד בבית אם חם מדי בחוץ ולצאת לקראת אחר הצהרים להסתובב קצת עם האופניים או בשעות הבוקר המוקדמות.


תכננו את הארוחות

השתדלו לבשל יום לפני גם אם אתם לא צמים, כדי להתחשב בשכנים שלכם.

איכשהו דווקא בכיפור יש יותר חשק לאוכל טעים ומנחם ואם השכנים שלכם בצום, ריח של טיגון או בישולים יהיה בגדר התעללות עבורם. השתדלו להתחשב..


היערכו מראש עם סרטים לילדים

מאחר וביום כיפור אין שידורי טלויזיה בישראל וכל הערוצים ואף ה – VOD מושבתים, כדאי לכם להיערך מראש עם סרטים לילדים במחשב או לפטופ שאפשר לחבר לטלויזיה עם כבל HDMI שזה כבל שמתחבר לכל לפטופ ולטלויזיה ומאפשר לכם לצפות על גבי מסך הטלויזיה במה שמשודר במחשב.

תוכלו לרכוש בכל חנות מחשבים ואפילו בהום סנטר או חנויות לאביזרי חשמל.

כמו כן, כדאי להסתנכרן מראש על סרטים מדובבים לילדים לצפייה ישירה.

כדי שלא תעבדו קשה הכנו לכם רשימה כזו עם קישורים: סרטים מדובבים לילדים.


היערכו מראש עם משאבה לאופניים

דאגו מראש למשאבה לאופניים עבור הילדים למקרה של פנצ’ר והשאירו אותה במקום גלוי שתזכרו אותו ואם הילד נוסע לבד עם חברים, דאגו שתהיה לו בתיק משאבה.

לעולם אין לדעת מתי האופניים עשויות לקבל פנצ’ר וכדאי להיות מוכנים לכל מצב.


פעילויות בבית עם הילדים

אם אתם צמים וזקוקים לזמן מנוחה בבית ולא בא לכם לבלות את יום הכיפורים בחום בחוץ כשאתם מרגישים צמא, השתדלו לתכנן יום של פעילות בבית עם הילדים.

מומלץ להוציא מהבוידעם את כל משחקי הקופסה ולהעביר יחד זמן משפחתי עם פעילות מהנה לכל המשפחה – בעיקר לילדים, אבל תזכרו שהרגעים האלה שבהם אתם, ההורים , משתעממים, הם רגעים של הנאה וכיף לילדים, רגעים שיזכרו אצלם גם בבגרות.

אנחנו כאן בשבילם.

כדאי לקפוץ מבעוד מועד לחנות יצירה ולקנות כל מיני נצנצים, דבק, מדבקות ודברים שהילדים יוכלו להכין. אם לא הספקתם, אפשר תמיד לקחת עיתונים ישנים או חוברות ולהכין קישוטים לסוכה היות וחג סוכות ממש מעבר לפתח.


ילדים קטנים

אם יש לכם ילדים שעדיין לא נוסעים לבד עם אופניים, כדאי לכם לשקול לרכוש להם קורקינט , זה יקל עליכם ויעייף אותם וככה תוכלו למצוא מקום בקרבת הבית בלי לעשות מסלולים ארוכים מדי על אופניים. ככה זה גם יותר בטוח ויותר קל לשלוט על הילדים.


לעשות יחד סדר בארונות הילדים

יום כיפור מגיע ממש רגע לפני הסתיו.

תוכלו לעשות פעילות משותפת עם הילדים שבמהלכה תעברו על כל בגדי החורף משנה שעברה, תוציאו מה שכבר לא מתאים ותוכלו להעסיק את הילדים בלתת להם לקפל או למדוד בגדים ולאחר כיפור ללכת יחד איתם לתרום את מה שכבר קטן עליהם.


ללכת יחד לבית הכנסת בצאת הצום

אני אמנם חילונית בהשקפת העולם שלי, אבל יש משהו במסורת של יום כיפור של ללכת לבית הכנסת עם הילדים כשהם לבושים בלבן, לשמוע את תקיעת השופר ולהרגיש את אוירת החג ואת המסורת היהודית שאפשר להעביר גם לילדים שלנו.


זהו לבינתיים,

אם יש לכם עוד רעיונות אתם מוזמנים להוסיף אותם בתגובות, ואתם מוזמנים גם לשתף את הכתבה וללחוץ על לייק.

שיהיה לכם צום קל וגמר חתימה טובה!