יום הולדת 7 לבלוג להיות אמא – 2Bmommy !

2

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

חלי גורסוי, 2BMOMMY
חלי גורסוי, 2BMOMMY
צילום: מרב רביץ מושל , BELLYBOOK

 

מי היה מאמין לפני 7 שנים כשפתחתי בלוג בערב חורפי אחד בזמן שהיה לי ממש משעמם, איפשהו בגיל 25 , שהיום הוא עדיין יהיה פעיל, ואפילו מצליח ואני אפילו אהפוך אותו למקור הפרנסה העיקרי שלי?

אני זוכרת את זה כאילו זה היה אתמול. ניסיתי להכנס להריון, הייתי מתוסכלת אחרי 10 חודשים של ניסיונות ואכזבות ושבועיים אחרי שפתחתי את הבלוג גיליתי שאני בהריון.

זה היה הפוסט הראשון.

קראתי לבלוג להיות אמא. זה היה הדבר שהכי רציתי בעולם באותה התקופה.

לא היה לי מושג מה זה אומר ומה המשמעות, אבל עכשיו אני כותבת את השורות הללו כששלושה ילדים רצים פה בבית ועושים בלגן ואני מלאת הערכה והוקרה על הזכות הגדולה שניתנה לי – להיות אמא. ולא סתם אמא. אמא לילד בן שבע ותאומות בנות שנתייים וחודשיים.

אני לא אשכח איך כשפתחתי את הבלוג היתה לי פנטזיה פרועה בראש שיבוא יום ואולי יהיו לי משהו כמו 1000 כניסות בחודש ואולי אני אפילו ארויח ממנו כמה שקלים. החזון שלי בפנטזיה היה להיות הבלוג המוביל בתחום ההורות, הריון ולידה. אז מסתבר שאם רוצים מספיק חזק ומאוד מדויקים בזימון, זה מגיע.

היום, 7 שנים אחרי , 2BMOMMY מארח מדי חודש כ-150,000 גולשים שנכנסים כדי לקרוא את התכנים , לקבל טיפים ומידע שרלוונטי להורים.

החזון היה להקים מקום שיהווה בית לאמהות. שיחסוך להם שעות של חיפושים בגוגל כדי להגיע למידע שהוא לא רק אינפורמטיבי ויבש כמו שיש במרבית האתרים.

לשמחתי הרבה, את ההריון של יובל, הגדול שלי , העברתי בשמירת הריון. אז זה לא היה כל כך “לשמחתי”, אבל בפרספקטיבה של כמה שנים אחרי, הכל לטובה. זה היה אחד הדברים הכי טובים שקרו לי למרות שבאותה תקופה הרגשתי כאילו שזה הדבר הכי רע בעולם. ביליתי 5 חודשים בשמירת הריון כשהאחרון מתוכם באשפוז במחלקת הריון בסיכון ובסופו של דבר ההריון הסתיים בקיסרי. אז היה לי זמן לחפור ברשת וללמוד כמה שיותר על כל תופעה שיש לי , ולענות להריוניות אחרות בפורום הריון ולידה. וכמו שעזרו ותמכו בי, הבטחתי לעצמי שיבוא יום וגם אני אעזור לאחרות אם יתאפשר לי.

מאחר ויובל היה תינוק “מלאך” (לפי הגדרת הלוחשת לתינוקות) וישן 4-5 פעמים במהלך היום ובגיל חודש וחצי כבר עבר לישון לילה של 12 שעות, ביליתי את חופשת הלידה בפורומים ועזרתי לאמהות ולאט לאט התחלתי לחלוק את הידע הרב שצברתי עם הגולשים בבלוג שלי. אחרי שנה בערך החלטתי לעבור לבלוג עצמאי בוורדפרס ומשם כבר התחיל משהו אחר לגמרי כשעליתי עם “סקר העגלות הגדול”. כל ההריוניות ברשת דיברו עליו. אז הוא היה רק אוסף של נתונים על כל העגלות שיש בשוק (ואז היו בסביבות ה-30 עגלות) ולאט לאט הוא הפך למבחן העגלות בשיתוף פעולה עם אבי ורון.

עם השנים הבלוג התפתח לכל מיני כיוונים וככל שגדלתי והתבגרתי וגם יובל התבגר, כך גם הבלוג שלי.

אני זוכרת שהיה איזה יום שחשבתי לעצמי שאני עושה דוקטורט בכל נושא כדי לשתף אחר כך את הגולשים שלי ולהתרחב לעוד נושאים ללמוד ולכתוב עליהם. באותה התקופה התחלתי להתעניין בנושא של תאומים שראיתי שאין לו מספיק מענה ברשת והתחלתי לכתוב כתבות על תאומים ואמרתי לעצמי שאני צריכה תאומים כדי באמת להכיר את הנושא לעומק ולרוחב. ככה בצחוק.

במסגרת מבחן העגלות כשבדקתי עם אבי ורון עגלות תאומים, תמיד הייתי מתבאסת בשביל ההורים כי המבחר אז היה הרבה יותר מצומצם ופחות פונקציונלי.  ואז נכנסתי להריון. והפלה. וגם את זה חפרתי לעומק. הבלוג היווה עבורי מקום מפלט תרפוייסטי. כתבתי על הכל. הוצאתי מהבטן.

הבלוג היווה עבורי בית חם ועוטף. מקום מפלט. והתגובות לא איחרו לבוא . מסתבר שהסיפור שלי נגע במאות נשים שגם חוו הפלה ולא העיזו לדבר על זה. והיה שם משהו ממש יפה. והתמיכה האדירה שקיבלתי נתנה לי את הכוחות להתאושש מהמשבר ולהמשיך הלאה. לעוד הריון. שהגיע אחרי כמה חודשים. ואז גילינו שק הריון אחד ושני עוברים קטנים בתוכו שלימים הפכו להיות תאומות זהות ומתוקות. על הדרך גילינו שיש לי גם לופוס ואפלה, שתי מחלות שמתקשרות לבעיות קרישיות שלא ממש אוהבות הריון. אז כבר בשבוע 13 הכניסו אותי לשמירה ועד שבוע 35 שילדתי בעקבות רעלת, הספקתי לעבור 5 אשפוזים שונים. אף אחד כולל אני לא האמין שאני מסיימת את ההריון הזה עם 2 תינוקות בריאות. עד שבוע 30 לא העזתי לחשוב בכלל על עגלות.

אבל הנה. זה היה צריך לקרות וזה קרה והיום יש לי שתי ילדות מתוקות שברגעים אלו מקפצות סביבי ועלי ולמרות שזה קשה לפעמים אני יודעת שבורכתי.

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

השלישיה שלי מיה, יובל ונוגה בקמפיין למניעת עישון בגינות ציבוריות. צילום - אפרת שיין
השלישיה שלי מיה, יובל ונוגה. צילום – אפרת שיין

לפני 4 שנים החלטתי לצאת לעצמאות עם חלום של לעשות כסף מהבלוג. אמרו לי שאני לא שפויה וש”לא עושים כסף מבלוג”. אבל אני האמנתי חזק וידעתי שזו הדרך שנכונה לי. לא היה לי מושג איך, אבל היתה לי אמונה פנימית חזקה שזה אפשרי.

מצוידת ב-30,000 כניסות בחודש פניתי למפרסמים ומרביתם לא הבינו מה זה בלוג ומה אני רוצה מהם. אבל התמדתי. ועל כל 20 שאמרו לי לא, היה אחד שראה את הניצוץ בעיניים שלי ואמר כן. והמשכתי להשקיע ולהתמיד והבלוג גדל. ועם השנים מספר הלקוחות שאמרו לי לא הלך וקטן.

היום מרבית העוסקים בתחום ההורות, הריון ולידה כבר מכירים אותי, יש לי טור שבועי במגזין לאשה על צרכנות תינוקות בחו”ל, טור שבועי במדור שוק הורים של XNET, עם השנים נולדו עוד שלושה בלוגים – BABYBUY שמרכז מבצעים למוצרי תינוקות ובקרוב יהפוך למשהו קצת אחר, משודרג, TRENDY-MOM שהיום הוא סוג של כוכב עולה – בלוג שכל כולו שופינג בחו”ל שאותו הקמתי עם אישה מדהימה – קרן-אור ריס, ישראלית שחיה בבוסטון, אמא כמוני ומופרעת כמוני בכל מה שקשור לעבודה, לאיתור טרנדים ומבצעים ברשת . וגם לשופינג. אז היום בטרנדי מאם יש כבר קרוב ל-100,000 כניסות בחודש למרות שהוא עלה לאויר רק לפני שנה וקצת, ולפני חודש השקנו את TRENDY-MAN שפונה לגברים שאוהבים לעשות שופינג בחו”ל.

בימים אלו אני עובדת על עוד אתר גדול שתשמעו עליו ממש בקרוב, וגם בטרנדי יש לנו עוד תוכניות  מדליקות לפיתוח של טרנדי מאם.

החיים שלי מטורפים ובקצב מהיר בלי יותר מדי זמן פנוי עם 3 ילדים, 4 אתרים ועסק בצמיחה, אבל זה סיפוק אדיר.

יצא לי לפגוש חברים חדשים ויקרים במהלך הדרך ואני מרגישה מבורכת.267604_10151258860092094_1903065291_n (1)

עברתי תהליך של התפתחות אישית וצמיחה ואני יודעת להעריך כל מה שיש לי. כשאתה מתחיל מכלום ומגיע למעלה, אתה לומד להעריך את הדרך. שום דבר לא מובן מאליו ואני יודעת שמי שיש לו חלום ורצון ומוכן לעבוד קשה, יכול להצליח. אין דבר כזה לא אפשרי.

אני רואה איך כל התחום של בלוגרים התחיל להתפתח. אני רואה איך משרדי היח”צ ומשרדי הפרסום מתחילים רק עכשיו להבין את היתרון שבעבודה עם בלוגרים. אני רואה איך בלוגרים מובילים למדו לבקש תשלום בעבור הזמן, ההשקעה והחשיפה שלהם ואיך יש מותגים שמבינים את זה ומוכנים לשלם. כי הם מבינים את הערך הגדול שבעבודה מול בלוגרים. הם מעריכים ויודעים שזה ישתלם להם לטווח הרחוק.

כמובן שזה לא פשוט להשאר נאמנה ללקוחות וגם לגולשים, אבל לפני כ-3 שנים אני ועוד מספר בלוגריות ונשות עיתונות מובילות, גיבשנו קוד אתי לבלוגרים שמסתמך על הקוד האתי של הבלוגרים בחו”ל. התחייבתי לעמוד בו ואני שמחה לומר שגם היום , 3 שנים אחרי, אני עדיין נוהגת לפי הכללים שלו ככללים מנחים עבורי.

 

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

אני והנסיכות חוגגות שנתיים
אני והנסיכות חוגגות שנתיים

אני יודעת שזו זכות אדירה לקום בבוקר באיזו שעה שבא לי, לעשות מה שאני אוהבת, להנות מכל רגע ולקבל על זה כסף.

ממש בקרוב תשמעו על אירוע יום ההולדת שלנו (ברגע שאתאושש משפעת של שבועיים שהשביתה אותי לגמרי) ונזמין אתכם להצטרף לחגיגה.

אני מתכוונת להמשיך ולהיות בשטח לעוד הרבה שנים.

אני מתחייבת להמשיך ולכבד את הגולשים שלי ולפעול בשקיפות והגינות.

אני רוצה להמשיך ולהיות הבלוג המוביל בתחום ההורות ולהמשיך לצמוח בקלות ושמחה.

 

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

להיות אבא 2BDADDY
להיות אבא 2BDADDY

אני רוצה לומר לסיכום, שהכל אפשרי. אם אתם מרגישים משהו ממש חזק בבטן, אתם לא יכולים לטעות. זה מה שהרגשתי עם הבלוג. זה מה שהרגשתי עם היציאה לעצמאות ועם עוד פרוייקטים שחלק הצליחו יותר, וחלק פחות, אבל למדתי המון מהדרך. והשתדלתי להנות גם מהחלקים הפחות נעימים.

אם יש לכם שאלות, אתם מוזמנים לשלוח לי : [email protected]

תודה שאתם קוראים, זה לא מובן מאליו.

אם עדיין לא עשיתם לנו לייק בפייסבוק, עכשיו זה הזמן

ואם אתם רוצים להצטרף לרשימת הדיוור שלנו, תוכלו להרשם בקוביה בצד שמאל.

חלי גורסוי

2BMOMMY[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]