טיפים שימושיים שיהפכו את סביבת הבית לבטוחה יותר

2

מעל ל-45% מהפציעות הקטלניות מתרחשות בבית. נתון זה הופך את התאונות הביתיות לנפוצות ביותר מבין אירועי הפציעה השונים. אם לא די בנתון הזה על מנת להבהיר את חשיבות בטיחות סביבת המגורים, כדאי לזכור שגם כשזה מגיע לתביעות ביטוח, אנו עשויים לגלות הפתעה לא נעימה. תאונה בבית לעתים קרובות אינה מכוסה על ידי הביטוחים השגרתיים. אם ילדינו נפצעים בבית הספר, עומד לרשותם ביטוח מטעם משרד החינוך. במקום העבודה, נוכל לקבל פיצוי תאונות עבודה מהביטוח הלאומי ואפילו בנפילות ברחוב הרשות המקומית נושאת בחבות. בבית הפרטי שלנו, הכיסוי שנוכל לקבל לאחר פציעה תלוי רק בנו. כדי להבטיח שנוכל להימנע ככל הניתן מאירוע מצער כזה, אלו כמה טיפים יעילים לשמירה על הבטיחות בבית במגוון תחומים. 

מניעת החלקות

שטיחים עשויים לעתים קרובות להיות מפגע בטיחותי משמעותי, בעיקר כשמדובר בשטיח קטן וקל שלא מונח עליו רהיט. מספיק רגע של חוסר תשומת לב או איבוד שיווי משקל כדי להחליק יחד עם השטיח. לכן, מומלץ לצייד את שטיחי הבית ברצועות נגד החלקה שיחזיקו את השטיח במקומו ויבטיחו שהמדרך יהיה יציב ובטוח. 

בנוסף, חשוב שנקדיש מחשבה למפגעים פוטנציאלים שאנו עשויים להיתקל בהם בבית ולטפל בהם ביעילות. הצמדת כבלים חשמליים לקירות, שימוש בשטיחי אמבטיה הנצמדים היטב לתחתית ואיסוף פריטים מועדים לפורענות כמו כדורים קטנים או חפצים על גלגלים, יכולים לעשות את כל ההבדל. 

בטיחות באש

שריפות עלולות להתחיל בפתאומיות ולהתפשט במהירות, להזיק לבית ולרהיטים ולסכן חיים. על אף שהגורמים לשריפות הם רבים, ישנן כמה הרגלים פשוטים שאם רק נקפיד עליהם, נוכל להפחית סיכונים באופן משמעותי.

  • להרחיק גופי חימום ממוצרי טקסטיל – דליקות רבות מתחילות מהתלקחות בדים. יש לוודא שרדיאטורים ותנורי חימום נמצאים במרחק בטוח מכלי המיטה שלנו ובשום אופן אין אין לייבש בגדים ומצעים מעליהם.
  • להימנע מעישון במיטה – יפתיע אותך לגלות כמה שריפות החלו מסיגריה שנותרה בפיו של אדם שנרדם והתחילה תגובת שרשרת שפשוט היה מאוחר מדי לעצור.
  • להתקין גלאי עשן – גלאי עשן עם סוללה בעלת חיי מדף ארוכים תבטיח שתמיד תהיה לך התראה ראויה מפני אירועי אש. 

סכנות התחשמלות

התחשמלות היא גורם סיכון נוסף האחראי לרבות מהפציעות הקטלניות בתאונות ביתיות. גם כשמדובר בבית עם תשתיות חשמל חדישות, חשוב שנקפיד על כללי בטיחות.

  • יש לפנות לחשמלאי מוסמך אחת לחמש שנים ולערוך בדיקה מקיפה בתשתיות הבית.
  • אין להשתמש במכשירי חשמל עם חיווט בלוי או פגום בשום אופן. 
  • יש להרחיק מכשירי חשמל ניידים כמו מכשירי רדיו או רמקולים מחדר האמבטיה
  • לקראת רכישת כל מכשיר חשמלי, יש לוודא כי הוא נושא תו תקן ישראלי. 
  • חשוב להימנע מעומסי יתר ולעולם לא לחבר מפצלים אחד לשני. עומס של חיבורים על שקע אחד יכול לגרום להתחשמלות, קצרים או לחימום יתר של שקעי החשמל, מה שיוביל לדליקה. 

ניהול סיכונים נכון

חשוב שנזכור, גם אם נקפיד על כל כללי הבטיחות ונשמור על תשתיות הבית מתוחזקות לתפארת, לעתים אירועי בטיחות הם פשוט בלתי נמנעים. לרגעים כמו אלו, חשוב שיעמוד לרשותך ביטוח תאונות. פוליסה המכסה תאונות ביתיות תפרוס תחתיך רשת ביטחון ברגעים הקריטיים ביותר ותסייע לך להחלים בראש שקט. כספי פיצויים שיעמדו לרשותך לכל אורך התקופה בה לא יהיה באפשרותך לעבוד יבטיחו לך ולמשפחתך את היציבות החשובה כל כך בימים של אי וודאות וחוסר יציבות. אחרי הכול, לשם כך בדיוק אנו רוכשים ביטוח.


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *