טיסות לחו”ל עם תינוקות – המלצות כלליות / מירי שילר

2

טרם צאתכם לחו”ל עם תינוק/ת, יש להערך לנושא בהתאם.

בהזמנת הנופש:

יש לדאוג שהחדר שלכם במלון/צימר יהיה ערוך ומסודר לקראת הגעתכם עם תינוק.

טיסה לחו”ל עם תינוק (קצרה או ארוכה), עלולה להפוך לסיוט אם לא נערכים אליה בהתאם.

אם הינכם טסים בטיסת יום, לא בשעת השינה של התינוק, יש להערך לעובדה שהוא אינו מסוגל לשבת לאורך כל הטיסה ודורש תשומת לב או אפילו לא חש בטוב. לכן, מומלץ לנקוט את הצעדים הבאים:

לפני שאתם עולים לטיסה, באם לחברת התעופה דרכה הזמנתם את הטיסה יש אפשרות לצ’ק אין מוקדם – עשו זאת. עשו ככל שניתן לקצר את התהליך הבירוקרטי בשדה התעופה ואת השהייה שם.

כשאתם אורזים:

יש צורך להביא ציוד שיעסיק את התינוק – צעצועים שהוא אוהב במיוחד, אולי צעצוע חדש או שניים שירתקו אותו לזמן מה, אוכל אהוב עליו (מחיות, ביסקויטים מיוחדים וכו’), פריטים שיסייעו לו להרדם אם תהיה לכך אפשרות (כרית, שמיכה, דובי או כל חפץ שאהוב עליו לפינוק או לשינה).

יש לקחת בחשבון את אורך הטיסה ולהערך בהתאם עם כמות הפריטים.

אם הינכם טסים בלילה (וברוב המקרים הדבר אפשרי ואפילו עדיף), יש להערך לשינה עם התינוק – הלבשתו בפיג’מה או בגד נוח לשינה, האכלתו בזמן והבאת כל חפץ שינה שהוא אוהב.

כמובן שמעבר לכך, יש להצטייד בתיק טיסה שמכיל כל פריט שמשמש את ההורים לטיפול שוטף בתינוק –  טיטולים, מגבונים, שקיות לטיטולים, משחה, מוצץ , סירופ להורדת חום ונגד כאבים (למקרים של הפתעה או בהמראה ונחיתה בהם מהלחץ עלול להגרם לתינוקות לחץ כואב באוזניים), תרופות קבועות במידה ויש, מדחום נוח לשימוש וכו’.

בנוסף, יש להערך בהתאם למזג האוויר במדינת היעד אליה טסים מבחינת ביגוד ואביזרים, כך שהתינוק יהיה רגוע לאורך כל השהיה בחו”ל.

אם אפשרי , ניתן להשמיע להם בדרך (וגם בחו”ל) מוזיקה שהם אוהבים, אשר תרגיע אותם ותתן להם תחושה ביתית. ניתן להשתמש ב – MP3 , מכשיר DVD  נייד או כל אמצעי אחר שיסייע בעיניין.

אל תשכחו להתאים את לוח הזמנים שלכם בחו”ל ליכולות של התינוק ולסדר יומו, לעשות ביטוח רפואי לנסיעה לכל מקרה שלא יהיה  ו …….  הרבה הרבה סבלנות.

הכותבת, מירי שילר, הינה מומחית במוצרי תינוקות וילדים. יועצת מורשת למושבי בטיחות ברכב מטעם National Highway Traffic Safety Administration US (הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בארה”ב) והבעלים של אתר טוילנד.