חיסון פוליו – משרד הבריאות שכח כמה אנשים בדרך

2

IMG_0984יום סוער ועמוס רגשית עבר עלי. החלטתי הבוקר שאני הולכת לעשות מה שביכלתי כדי להציף את נושא חיסוני הפוליו מאחר ואני בקבוצת סיכון מאוד גבוהה. זה לא שמשעמם לי ובא לי עכשיו על מלחמות מיותרות אבל אם לא נעשה מה שאפשר כדי לעצור את המחדל הזה, עלול לקרות פה אסון נוראי.

העליתי היום את הפוסט הזה – פוליו חיסון – דיעה אישית שלהפתעתי הרבה קיבל אלפי צפיות, מה שאומר שהציבור מתחיל להתעורר ואנשים מבינים שמשהו פה לא מריח הכי טוב.

אני לא אומרת להורים אל תחסנו, אבל התחושה שיש ברשת היא שאמהות רבות רצות לחסן רק כי “אמרו להן” או “כי הרוב מחסנים”. ודי מהר התחיל לצוף המון מידע שסותר את המידע שמשרד הבריאות פרסם כולל עתירה אחת גדולה שהוגשה לבג”ץ ע”י קבוצה של הורים מודאגים ומביני עניין בבקשה לעצור את מבצע החיסון של הפוליו ולהפסיק לסכן את הילדים שלנו וגם אוכלוסיה נרחבת של מוחלשי מערכת חיסונית.

ואני ביניהם.

אני מודה שלא ממש ישנתי בשקט אתמול בלילה והעובדה שהאמא של התאומים שנמצאים עם הבנות שלי אצל המטפלת חיסנה אותם כבר אתמול, לא ממש מרגיעה אותי. מאחר ואני חולת לופוס אז זה לא כל כך בטוח בשבילי ואני הולכת להתפלל ולעשות טיפולים אנרגטיים כדי לחזק את הגוף שלי ושל הבנות בתקווה שהנגיף לא יעבור אליהן ואלי.

זה מרגיש כמו זלזול מוחלט בי ובאוכלוסיה שלמה. עד אתמול אף אחד לא הציף את הנושא של האוכלוסיה עם מערכת חיסונית מוחלשת והיום משרד הבריאות נזכר להציף בתקשורת. ועדיין, גם כשרוני גמזו, מנכ”ל משרד הבריאות דיבר בחדשות על כך שהחיסון לא מסוכן, ראיתי המון סתירות בתשובותיו והתחושה היתה שהוא מנסה לסבן אותנו.

הגדילה לעשות קופת חולים מכבי ששלחה ללקוחותיה אסמס עם הזמנה להגיע לחסן את הילדים במהלך פאתטי ונואש.

זה מרגיש כאילו שמשרד הבריאות מנסה להפעיל לחץ על ההורים לפני שיבדקו ויתלבטו. להפעיל מניפולציה רגשית על ההורים שלא ממש מעניין אותם לבדוק מה ההשלכות של החיסון, תופעות לוואי אפשריות וביניהן הגברת הסיכון שהפעוט יחלה ל- 1:200,000, מתן חיסון לילד כסוג של מגן אנושי על מנת שיגן על המשפחה למרות שאין לו צורך בו כי הוא כבר קיבל את החיסון המומת בעת חיסון המחומש. הסיכוי שהפעוט שלכם יחלה בפוליו גדל משמעותית ברגע שתתנו לו את החיסון המוחלש.

ואיפה הדאגה לשלומם של חולי הסרטן? של תינוקות רכים שרק נולדו ומגיעים לטיפת חלב ונחשפים לנגיף החי מוחלש שהוא אמנם מוחלש אבל חי. איפה הדאגה לאלפי חולי הסרטן, לילדים להורים חולים שיגיעו לבית הספר, עלולים להדבק בנגיף כנשאים ולהביא אותו הביתה? מישהו חשב על העניין עד הסוף במשרד הבריאות??

באמת שלא ברור לי למה משרד הבריאות לוקה בהסברה כל כך עקומה ושגויה? למה הם לא סומכים על האינטיליגנציה של ההורים לקרוא ולבדוק לבד את הדברים ברשת? הם באמת חושבים שאם אנשים ימצאו את המידע הלא מחמיא ברשת הם עדיין יחסנו? למה לא לנהוג בהגינות וליידע מראש, ואם החיסון הזה לא בריא, ולא כל כך טוב כמו שמציגים אותו אז למה להציג מצג שווא? נראה להם שאנשים מטומטמים?

הייתי ממליצה למשרד הבריאות להחליף בדחיפות את יועצי התקשורת וההסברה שלו כי בינתיים הם מאבדים את אמון הציבור ובגדול!

 

קריאה של המסמך שהוגש לבג”ץ גורמת לקורא תחושה שמשרד הבריאות מתנהג כאילו שהציבור מטומטם ולא פועל בגילוי נאות בנוגע להמון פרטים בנוגע לחיסון, החברה שמייצרת אותו, מחקרים שלא בוצעו והעובדה שבעצם מדובר על ניסוי ענק באוכלוסיה של מדינת ישראל שאף אחד לא באמת יודע מה יהיו ההשלכות שלו.

ברשת התחילו לטייל יותר מדי תמונות של ילדים שקיבלו תופעות לוואי חריפות כתוצאה מהחיסון בעוד משרד הבריאות טוען בתוקף ש”כמעט ואין תופעות לוואי לחיסון”. משרד הבריאות שכח לציין שהחיסון מכיל בין היתר חומרים שאינם בריאים לילדים שלנו ובמקרים מסוימים עלולים לגרום לסיבוכים קשים ואף למוות.

אני מזמינה אתכם להצטרף לקבוצת “אמהות אומרות לא לחיסון הפוליו“, לקרוא, לשתף, להתעדכן ולבדוק היטב בטרם תחליטו אם לחסן את ילדכם בחיסון פוליו.

אני מזמינה אתכם להכנס לאתר של עמותת חסון – עמותה למתן מידע על חיסונים, שיש שם המון מידע רלוונטי וסימוכין ועובדות שכדאי לדעת.

בפוסט הזה שכתבתי היום,  פוליו חיסון – דיעה אישית, יש קישורים לעוד מידע רלוונטי ודברים שליקטתי מהרשת בנוגע לחיסון הפוליו.

קחו בחשבון שאם יש במשפחה סבא, סבתא, דודה, שכנה, או אחים חולי סרטן או מקרב האוכלוסיה בסיכון, זה אומר שהם לא יוכלו להיות בקרבתכם בחודשיים הקרובים.

בקיצור,

תסמכו על תחושת הבטן, תקראו מידע, תבררו, תתייעצו,  ואז תקבלו החלטה.