חופשת לידה – זמן איכות לאמא

2

התקופה של חופשת הלידה היא זמן מאוד קסום מצד אחד וטעון רגשית מצד שני.

האישה שעד לפני זמן קצר היתה רגילה להיות עצמאית ולעשות מה שהיא צריכה מתי שבא לה , פתאום כפופה ליצור קטן וחסר אונים שזקוק לה ועל הדרך “מנהל” לה את לוח הזמנים.

זה לא פשוט ולוקח זמן להסתגל לשגרה החדשה הזו שסובבת סביב לילות בלי שינה, שעות ארוכות של גזים על הידיים, קושי בהרדמה של התינוק ובתוך כל זה להמשיך ולתפקד כרגיל ולנהל את הבית.

בניגוד ללפני מספר עשורים, אישה שילדה היתה ב”משכב לידה” שכלל עזרה מנשים רבות מהמשפחה או הסביבה הקרובה עם התינוק והבית שאפשרו לה לנוח, אבל היום מרבית הנשים לא נהנות מהפריבילגיה של לקבל עזרה בגלל מרחק או סיבות אחרות.

בדיוק בגלל זה מאוד חשוב שהנשים שיולדות יזכרו למצוא קצת זמן איכות לעצמן.

אפשר תמיד להעזר בסבתא , אחות או חברה טובה שהיא אמא לילדים, לצאת להתאוורר לשעה- שעתיים בלי התינוק או לחילופין לנצל את יום שישי בבוקר ולצאת לשתות קפה עם בן הזוג והתינוק.

כאשר יוצאים עם התינוקות החוצה בחודשיים הראשונים הם לרוב מתעייפים מהר מאוד ויותר רגועים מאשר בבית. גורם נוסף שמתווסף למשוואה הוא שאת רגועה יותר. ברגע שאנחנו לחוצות התינוקות מרגישים את הלחץ שלנו ואז הם פחות רגועים.

במידה ואין לך מי שישמור על התינוק, אפשר להזמין בייביסיטר שקיבלת עליה המלצות ויש לה ניסיון עם תינוקות קטנטנים.

את תגלי שלפעמים שעה- שעתיים של ספייס בלי הילד, ימלאו אותך באנרגיות ותחזרי הרבה יותר רגועה וסבלנית. אנחנו חייבות את זה לפעמים וזה בסדר להרגיש את זה.

אני זוכרת שכשיובל היה בן שנה, היתה לי חברה שילדה פחות או יותר איתי, והיא אמרה לי שעד לאותו היום לא היה מצב שבו הילד היה בלעדיה או שהיא יצאה בלעדיו, אפילו לא לקפה עם חברה.

אמא טובה היא אמא רגועה, חשוב להתנקות מרגשות האשמה הרבים ולזכור את זה שזה שאת אמא לא אומר שהחיים שלך נגמרו, צריך להקפיד על מינון נכון ואפשר להצליח לתמרן בתוך התקופה העמוסה הזו.

אם יש לך סבתות קרובות, נצלי את זה, הזמיני אותן, אפילו לכי לישון לשעה שעתיים, לקוסמטיקאית או סתם לסיבוב בקניון לבד. לכמה זמן תזכרי שיש גם אותך בתוך המשוואה הזו ושלפני שאת אמא את עדיין אישה.

אני שומעת תלונות מחברות שלי שהגברים שלהן חוזרים בשעות ערב מאוחרות ואחרי יום שלם עם התינוק בבית הן פשוט גמורות מעייפות ומותשות ומתוסכלות, ולרוב מבחינת הבעלים האישה “בחופש” בבית , למרות שלהיות עם ילד בבית כל היום זה הרבה יותר קשה מלעבוד 10-12 שעות במשרד. את לא תמיד מספיקה לאכול כמו שצריך שלא לדבר על לארגן את הבית או לנוח.

והגברים מתקשים להבין את זה.

אני זוכרת שכשיובל היה בן חודש בערך התחלתי לחזור לעצמי, קבעתי עם חברות , יצאנו יחד לבית קפה לערב בנות וזה עשה לי ממש טוב.

צריך את זה לפעמים כחיזוק לנשמה.

זכרו שמותר לכן להנות.