חופשת הלידה ומקום העבודה

2

במידה ואת עובדת ומועסקת במהלך ההריון שלך, מומלץ להעלות את נושא חופשת הלידה שלך בפני המעסיק כמה שיותר מוקדם.
אמנם אין חובה מבחינת החוק בשיתוף המעביד על דבר ההריון לפני השבוע ה-18, אך יחד עם זאת, לצערנו, כיום מעסיקים רבים נוהגים לפטר עובדות שלהם כאשר הם מגלים שהן בהריון ולרוב ללא שום סיבה מוצדקת.

גם אם תבחרי לדחות את מועד ההודעה למעסיק, ייתכן והוא יבחין בשינויים בגופך או בהתנהגות ולכן עדיף להודיע כמה שיותר מראש כדי להגן עליך מפני פיטורים לא רצויים.

את יכולה לדרוש מהמעסיק דיסקרטיות וסביר להניח שהוא יעריך את זה שסיפרת לו בשלב מוקדם וזה יכול להעיד על אחריות אישית גבוהה.

במידה ואת נמצאת בתפקיד שדורש אחריות אישית רבה, מומלץ להתארגן מראש למציאת מחליפה לתקופה הדרושה, לאחר תקופת הכשרה מספקת בהתאם להגדרות התפקיד על מנת שלא לפגוע בהתנהלות השוטפת של העבודה במידה ותצטרכי לצאת לימי מחלה או לחופשת לידה מוקדמת מהצפוי.

אמנם הריון ממוצע אורך כ-40 שבועות, אך מרבית הלידות מתרחשות בין שבוע 36 לשבוע 42. כדאי שתהיי מוכנה מראש ולא תדחו את הדברים לרגע האחרון כדי שתוכלי לנוח בחופשת הלידה שלך בצורה רגועה.

במידה ואת מתכוונת להאריך את חופשת הלידה שלך, חשוב שתדעי את זכויותיך טרם שיחתך עם המעסיק, במרבית מהמקרים עדיף שלא להחליט מראש תוך כמה זמן תחזרי מאחר ואי אפשר לדעת איך תרגישי בעוד חודשיים שלושה בנוגע להישארות עם התינוק בבית.

כיום נשים רבות מאריכות את חופשת הלידה ל-6 חודשים ואף יותר כדי לבלות זמן עם התינוק שלהן ולהנות יחד איתו מחופשה ארוכה.

בד”כ כאשר אישה יוצאת לחופשת לידה, יש לה את הזכות והאופציה לחזור לעבודה עד חצי שנה לאחר הלידה והמעסיק אינו רשאי לפטר אותה. הקפידי לבדוק את המדיניות של החברה בה את מועסקת לגבי חזרה לעבודה לאחר חופשת הלידה במידה וטרם עשית זאת.

למידע נוסף לגבי זכויות האישה בהריון ובחופשת הלידה:

זכויות האישה העובדת במהלך ההריון

זכויות האישה במהלך חופשת הלידה

זכויות האישה לאחר חופשת לידה בעת החזרה לעבודה