חופשה בצימר – עם או בלי התינוק?

2

אחרי שגרת היום העמוסה הרגשתם שדי , אתם זקוקים לפסק זמן, לקחת חופש מהכל, להתרחק מהבית, מהעבודה ולמלא מצברים.

אין כמו חופשה מפנקת בצימר.

החלטתם שאתם רוצים לנסוע, לבלות קצת יחד, להזכר שלפני שאתם הורים אתם גם אנשים , בני זוג, שזקוקים לזמן איכות משותף.

אתם עוצמים עיניים , מדמיינים בקתה רומנטית ומפנקת עם נוף הרים וטבע, ארוחת בוקר ביתית ועשירה, ג’אקוזי..

אתם פוקחים עיניים ונזכרים שיש תינוק קטן.

אז מתחילה הדילמה, לקחת אותו או לא לקחת?

במידה ואת מניקה זה יכול ליצור בעיה מאחר וגם זה יכול לשבש לך את ההנקה במידה ותסעי ללמעלה מ24 שעות, או שתצטרכי לשאוב כדי להמנע מגודש.

בנוסף, חשוב לבדוק האם יש לכם הורים שאתם סומכים עליהם להשאר עם הילד ליומיים או שלושה, האם הסבא\סבתא מכירים את הילד והאם הוא רגיל אליהם.

בחודשים הראשונים של התינוק עלול להיווצר מצב שבו התינוק יחפש אתכם ולא יבין לאן נעלמתם.

יחד עם זאת במידה ויש לו סבתא שהוא רגיל אליה, שתבוא לישון אצלכם, בסביבה הטבעית שלו, ההיעדרות שלכם עשויה להיות קצת יותר קלה עבור התינוק. במיוחד בחודשים הראשונים כשהם קצת פחות מבינים מה קורה איתם.

אני מודה , הבן שלי בן 3 ועדיין לא היה לי מספיק אומץ לנסוע לנופש בלעדיו.

בשנתיים הראשונות לחייו עבדתי כסוכנת נסיעות ובשל כך נסענו די הרבה לנופשים בצימרים ומלונות, כ10 פעמים ליתר דיוק, ואף פעם לא עלה בדעתי בכלל לנסוע בלעדיו.

אני זוכרת שכשהיינו איתו זה היה כל כך מהנה, הוא היה מתעייף מהנסיעה והצלחנו להעביר איתו את הזמן עם מגוון משחקים ופעילויות, הוא היה מרותק לכל מה שקורה מסביב וההתנהלות סביבו היתה די נוחה, גם כאשר באחת הפעמים הוא חטף לנו חום והיינו ערים כל הלילה.

מיותר לציין שחופשות רומנטיות לא היו שם, אבל בהחלט היה זמן איכות משפחתי.

אני זוכרת שתמיד כשנסענו איתו מגיל שנה ואילך הוא כל כך נהנה, בין אם מהצימר מעץ, מכל הטבע, או לחילופין מהבריכה הגדולה בבית המלון וכל כך נהנינו לחוות איתו את הדברים הללו.

היו פעמים שהוא ישן אצל אמא שלי כשרצינו לצאת לבד עד מאוחר ובשנה האחרונה הוא נשאר אצלה די הרבה פעמים. הוא מאוד רגיל אליה ורק עכשיו אני מתחילה להרגיש חופשי לשחרר ולנסוע בלעדיו, כשהוא בן 3 ומסוגל להבין אם אני נוסעת ולמה והוא יכול לדבר איתי באמצעות שיחת וידאו בטלפון ולנהל שיחה.

ברור לי לחלוטין שיש לנו כאן חלון הזדמנויות שחבל לפספס עד שיהיה ילד נוסף, אבל כל הורה הוא שונה.

אני העדפתי לקחת אותו איתי מתוך מחשבה שאם אני אהיה בבית מלון ואני אראה ילדים משחקים בבריכה ,אני אתמלא בגעגועים אליו ולא אוכל להנות מהחופשה. גם היה לי קצת קשה עם העובדה שהוא לא יבין לאן נעלמתי לו.

אבל כל אחד והעדפותיו. יש הורים שמרגישים שהם חייבים את החופש הזה ויהי מה, ונוסעים, ונהנים, והסבתא עם הילד ולא קורה שום נזק ויש הורים שיעדיפו לקחת את הילד.

קחו בחשבון שכאשר נוסעים עם תינוק זה הרבה יותר מורכב, צריך להתארגן על חצי בית, בגדים להחלפה, טיטולים , תמ”ל ועוד אופרציות, אבל מניסיון אישי, זה כיף