ואפשר גם בלי לגמול אותם מחיתולים בכלל / לריסה גינת

2

לא, אני לא היפית ואני לא גרה בחושה. למעשה אני בחורה אורבנית לחלוטין, משלמת מיסים, גרה בעיר (פתח תקווה- אם מישהו מתעניין), אוכלת אוכל מתועש ומאוד אוהבת את זה J  אני אפילו די ריאלית במקורי. עכשיו עומדת לקראת סיומו של תואר שני בכימיה במכון ויצמן.  עשיתי צבא, תואר ראשון, תואר שני, התתתנתי, נולדה לי בת, התחלתי לשלוח קורות חיים לחברות השמה…הכל כרגיל.

אתם יודעים אבל אולי במה אני שונה? ברצון שיהיה למשפחה שלי טוב ואם אפשר אז טוב יותר. ככה זה- אמא. עכשיו אמא כבר כמעט 11 חודשים. ואולי בעצם לא שונה מאף אמא אחרת.

כמה ימים אחרי שאביגיל נולדה גיליתי שיטה שבה מגדלים תינוקות ללא חיתולים. הגעתי לזה כי מאוד הפריע לי שאביגיל עושה עליי את צרכיה בכל פעם שהיא בלי חיתול. הרגיש לי מאוד לא טבעי העניין הזה שפיפי וקקי הולכים על אמא. התחלתי להתעניין אם יש איזו דרך לדעת מתי תינוקות צריכים ולנסות לשלוט בזה או לפחות לשים להם את החיתול כשהם צריכים. רב האנשים אמרו לי “ככה זה, תתרגלי” ורק חברה אחת סיפרה לי שבכלל יש שיטה כזו שמגדלים אותם בלי. הייתי מאוד סקפטית אבל הסקרנות לא הרפתה ממני. קראתי באתר ישראלי איך עושים את זה.

 ניסיתי.

 לא עבד.

היה כתוב במאמר להיעזר בהרבה חוש הומור. חוש הומור לא היה לי כשהבת שלי עשתה עליי את צרכיה. ההפך הוא הנכון, זה היה נורא ואיום! איך עושים את השיטה הזו בכלל?!? מה אנחנו באפריקה?!? אין מצב….

חזר החיתול.

לפני הלידה התחלתי לעשות קורס שיווק אינטרנט חינמי. בקורס למדנו איך בעלי אתרים מעלים את עצמם גבוה יותר בגוגל. בטח הרבה מכם מכירים שמה שצריך לעשות זה להיכנס לכל מיני בלוגים, להכניס תגובה עם לינק. זה בהחלט מה שעסקתי בו במהלך חופשת הלידה רק שהבלוגים שחיפשתי היו כאלה העוסקים בהורות ראשונית.

ואז לגמרי במקרה, גיליתי בלוגים אמריקאיים שעוסקים בשיטה שבה מגדלים תינוקות ללא חיתולים. היו הרבה בלוגים כאלה ואפילו יש ארגון עולמי שתומך בכל הרעיון!! וואו!! זה ענק ומדהים!!! התחלתי לקרוא.
גיליתי נשים אורבניות ממש כמוני, אפילו כאלה שחזרו לעבודה 10 ימים אחרי הלידה ועדיין (כן, עדיין!) מיישמות את השיטה!! הודהמתי! כי זה מדהים!!
המשכתי לחקור (ככה זה, ניחנתי בסגולות החפירה).
חיפשתי ספרות בנושא גידול תינוקות ללא חיתולים ומצאתי ארבעה ספרים שכמובן מצאו במהרה את דרכם לביתי הקט בפתח תקווה. בתור סטודנטית במכון יש לי גם גישה לספרות מדעית שגם בה התחלתי לנבור. ומצאתי- הרבה מאמרים! שיטה נחקרת! מדהים.

גיליתי שכל התינוקות בעולם נולדים עם אינסטיקט לאותת על הצורך שלהם להתפנות כדי לשמור על הגיינה אישית. מוכח מדעית.  ממש כמו שאף בעל חיים לא עושה את צרכיו על עצמו כך גם אנחנו נולדנו לא לעשות את צרכינו על עצמנו. האינסטינקט פעיל החל מרגע הלידה ועד גיל שנה וקצת ובגיל שנה אם לא משמרים אותו הוא מתנוון. על מנת לשמר את אותו אינסטיקט מספיק להיענות לו אפילו פעם ביום (מכירה באופן אישי מישהי כזו וכיום בנה, בן שנה ו4 חודשים הולך עצמאית לשירותים- אין גמילה ואין כלום!). כלומר, לא חייבים לעשות את השיטה באופן מלא אלא רק אחהצ או רק בסופי שבוע וכ”ו וכ”ו.

נרגעתי. זו שיטה ענקית. מבוססת. נחקרת. במטרה לשמור על אינסטינקט מולד של הילד ולא לנוון אותו! וואו! חייבת לנסות.

ניסיתי. עבד!

כיום אביגיל בת כמעט 11 חודשים זוחלת לבד לסיר בכל פעם שהיא צריכה. אם היא לא ליד הסיר היא מבקשת להגיע אליו, איך? יש לה סימנים כמו לכל ילד. אני אפילו יכולה להיות בחדר אחר והיא תקרא לי.

הקדמתי לספר שאני מחפשת משהו טוב יותר עבור המשפחה שלי. מצאתי. נכון להיות זו המתנה הכי גדולה שהורה יכול להעניק לילד שלו. לגיטימציה לאינסטינקט הכי אינטימי והוא לשמור על הגיינה אישית. כל תינוק ראוי לכך!

מוזמנים לקרוא עוד על איך לגדל תינוקות ללא חיתולים באתר ואשמח כמובן לעמוד לרשותכם בכל שאלה בנושא.

נעים להכיר,

לריסה גינת, חיתולס – גידול ללא חיתול וייעוץ גמילה.