אבחון הפרעת קשב וריכוז למבוגרים , ADHD , ריטלין, גם אני מהמופרעים ועכשיו זה רשמי!

2

יש לי ADHD.
אחרי שנים שבהן לא ידעתי איך לקרוא למה שיש לי,  חוסר שקט, הרבה רעש בראש, בעיות קשות בריכוז, דיכאונות, מצבי רוח, היפריות , חוסר יכולת לשבת בשקט למשך זמן רב ועוד כמה דברים.
בשנה האחרונה יצא לי לפגוש כמה נשים שסובלות מהפרעת קשב.
הן חיות עם זה ומדברות על זה.
עד אז הפרעת קשב היה איזשהו מושג מעורפל שלא היתה לי שום נגיעה אליו.
מבחינתי, היה לי הרבה רעש בראש וחוסר מנוחה ואובר אמוציונאליות.
גם את הדיכאונות והשינויים הקיצוניים במצבי הרוח שייכתי לזה שאני פשוט נורא רגישה ודואגת כל הזמן לכל הדברים.

היום הכל נפתר.
הלכתי לאבחון להפרעת קשב, ואחרי שעה של שיחה, בחינת מצבים רבים וסיטואציות בחיים שלי, הוא קבע חד משמעית, יש לי הפרעת קשב וריכוז וADHD
חשתי הקלה.
הידיעה הזו שאני לא פסיכית , שבאמת יש שם למה שיש לי, שהנה, היום, בגיל 29, אני מאובחנת בהפרעה.
עניתי כן על כל דבר שהוא שאל, חלק מהדברים העלו חיוך כשנזכרתי בסיטואציות שונות, אבל אני לא מדמיינת ואני לא דפוקה, יש לזה שם!
ADHD

קיבלתי מרשם לריטלין שאני מתכננת להתחיל לקחת בכל פעם שאזדקק לכמה שעות של ריכוז.

קיבלתי מינון מאוד נמוך בתור התחלה. עכשיו אני על כדור והדברים זורמים לי ויש לי סדר וארגון בראש. פשוט איכות חיים. אין דרך אחרת להסביר את זה!

הרופא שאל אותי למה אף פעם לא עשו לי אבחון , ושאל על סיטואציות מהילדות , אבל הייתי ילדה כל כך טובה, שקטה ומופנמת כך שעם כל הקושי התמודדתי לבד. לא רציתי להטריח אף אחד בבעיות שלי ובקושי שלי.
אף פעם לא היה לי תחת לשבת וללמוד והייתי עושה את זה רק כשהייתי צריכה.
בתקופת התיכון בחצי מהזמן הברזתי מהשיעורים, לא היתה לי סבלנות לשבת וללמוד ומצד שני הייתי חורשת 3-4 ימים לפני כל מגן או בגרות עם הספרים ומוציאה מאיות.. המורים היו בשוק. למדתי במגמת מוזיקה ועשיתי בגרות בשירה ונגינה. למדתי נגינה על קלידים ופסנתר  במשך 13 שנה, עד גיל 19, זה היה סוג של ריפוי בעיסוק ואולי זה שהייתי מנגנת מדי יום היה גורם לי לפרוק את התסכולים שלי ובעצם ניתב את כל האנרגיות והאמוציות לנגינה.

בגלל המגמה שבה למדתי, המערכת השבועית שלי כללה כמה שעות שהיינו יושבים כל החבר’ה יחד ומנגנים, לא בדיוק למידה סטנדרטית, אבל זה בהחלט מוסיף חשק ללימודים. עשיתי גם בגרות מורחבת בספרות.
וכשהלכתי ללמוד לתואר, ניסיתי בהתחלה תואר של אדריכלות ועיצוב פנים, למדתי כשנה בקורס פרטי (הנה עוד משהו שלא ידעתם עלי) אבל הרגשתי שזה לא בשבילי ושאין לי את הסבלנות הדרושה ושיש שם יותר מדי דברים “טכניים” בשבילי. אז הנחתי לזה.
בהמשך למדתי לתואר BA כללי למדעי הרוח והחברה באוניברסיטה הפתוחה.

למקצועות ההומניים כמו ספרות, היסטוריה, קולנוע ופסיכולוגיה התחברתי ממש טוב.
התחלתי עם לימודים כשהייתי נוכחת בשיעורים בכיתה, אבל מהר מאוד הסבלנות שלי התקצרה משמעותית ולא הייתי מסוגלת לשבת 4-5 שעות בשיעור. זה הרג אותי.
בשלב מסויים הייתי מאבדת את הקשב, ולא קולטת כלום וכל פעם יוצאת מוקדם יותר. הייתי מסתדרת מצויין עם הלימוד האישי והמטלות, ואחרי כמה שיעורים הבנתי שלימוד עצמי עובד לי טוב, הייתי מגישה עבודות בזמן, לומדת מהבית, משתתפת בשיעורים באינטרנט וככה הוצאתי ממוצע של 85 ..

מאז שיצאתי לעצמאות הרבה יותר טוב לי , אני מנהלת את הזמנים של עצמי, מאוד קשה לי עם מסגרות ואני מתקתקת עבודה מתי ואיך שנוח לי , ובשעות שנוח לי.
זו הדרך היחידה שבה אני באמת מאושרת בעבודה.

עכשיו אני מבינה שאולי אם היו מאבחנים קודם לכן את ההפרעה שיש לי , אז היה לי הרבה יותר קל בשנים האחרונות, הייתי יכולה להתאמץ הרבה פחות ולהשיג תוצאות יותר טובות.

אבל כנראה שהכל לטובה ושהייתי צריכה לעבור את הדרך רצופת האתגרים כדי שעכשיו יהיה לי הרבה יותר קל.
כשלקחתי מחברה שלי כדור זה השפיע עלי בצורה מיידית לטובה.

אולי עכשיו אני אהיה גם יותר רגועה בבית. פחות אמוציונאלית, ופחות היפרית. וגם לבעלי יהיה יותר נעים.

לסיכום, הורים, אם הילד שלכם לא רגוע, מתקשה בלימודים, מתקשה להתרכז, אל תהססו, קחו אותו לאבחון, זה רק יקל עליו..
רטלין זו לא מילה גסה!
כשצריכים אותו הוא עוזר.