הפלות חוזרות – למה זה קורה ואיך ניתן להצליח בהריון הבא

2

הפלות חוזרות הוא אחד הנושאים הכואבים שנשים רבות נתקלות בו, למרבה הצער. עם זאת, החדשות הטובות הן שאפשר, בחלק ניכר מהמקרים, להימנע מהפלות חוזרות ולהביא לעולם תינוק יפה, בריא ושמח. מהן בעצם הפלות חוזרות? מהם הגורמים העיקריים להפלות מהסוג הזה? מהן הדרכים והשיטות להימנע מהפלות חוזרות? בשורות הבאות נשיב לשאלות הללו בצורה ברורה.

הפלות חוזרות  מה זה בעצם

הפלות חוזרות, הוא מונח המשמש לתיאור מצב שבו אישה מאבדת את העובר במהלך ההיריון שלוש פעמים לפחות ברצף, בלי שתהיה בין הפעמים הללו לידה מוצלחת. ההערכה בקרב מומחים ואנשי מקצוע בתחום הגניקולוגיה וההיריון היא, שבערך אחוז אחד מהנשים בגילאים המתאימים ללידה, חוות מצב של הפלות חוזרות. זאת, אם ההפלה מתבצעת עד לשבוע העשרים, כלומר עד תום החודש החמישי להיריון. ככל שהאישה ההרה מבוגרת יותר, כך הסיכויים להפלות חוזרות אצלה הם גבוהים יותר.

מהם הגורמים להפלות חוזרות

עם הגורמים להפלות חוזרות אצל האישה ניתן למנות בעיות ברחם, פעילות יתר או תת פעילות של בלוטת התריס, או נטייה הקיימת אצל אחוז מסוים מכלל הנשים, להיווצרות של קרישי דם (קרישיות יתר). לעיתים, קיומם של נוגדנים מסוימים בדם יכול לקרום למצב של הפלות חוזרות. בנוסף, מחלות אוטו אימוניות אצל האישה, זיהומים שונים ברחם או סגנון חיים בעייתי. זה אומר למעשה עבודה או עיסוק הכרוכים במאמץ פיזי, עישון ואורח חיים בכלל, שאיננו מועיל להיריון וגורם להפלות אצל נשים רגישות. כל האמור לעיל הוא רק רשימה חלקית, ויש גורמים אפשריים נוספים למתב הבעייתי הזה.

איך ניתן להימנע מהפלות חוזרות

הדרך הטובה ביותר להימנע מהפלת חוזרות, היא לנסות ולאתר בצורה המדויקת ביותר את הגורמים להפלות הללו. משאובחנו הגורמים לבעיה, השלב הבא הוא לעשות הכל כדי למתן את ההשפעות שלהם. לפעמים, לא ניתן לאתר גורם יחיד להפלות החוזרות, ואז הדרך הנכונה היא לנסות ולשנות את מה שניתן לשינוי ועלול להיות לו קשר לנושא. זה אומר  שינוי אורח חיים ותזונה, הימנעות מתרופות מסוימות, איזון הפעילות של בלוטת התריס ועוד – על פי הנחיה של גורם מקצועי מוסמך. אם מאותרת סיבה ספציפית שיש לה קשר ישיר להפלות החוזרות, חשוב לטפל בה. עם זאת, גם במקרה שאכן נמצא גורם עיקרי להפלות, חשוב לנהל במהלך ההיריון חיים רגועים, ללא מאמצים מיותרים וללא תרופות שעלולה להיות להן השפעה לא טובה על האישה ועל העובר שנמצא אלה ברחם. ליווי של איש מקצוע מיומן המכיר את הנושא מצמצם במידה רבה את הסיכונים ומגדיל את הסיכויים ללידה מוצלחת. אם יש לך עניין להגדיל את סיכויי הלידה ולהימנע מהפלות חוזרות, זה בהחלט המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כבר כעת עם מומחה למניעת הפלות חוזרות ולעשות צעד חשוב בדרך ללידה מוצלחת של תינוק בריא. 

 

 


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *