המסע המופלא של שרה- מחשבות בוראות מציאות \ יסמין פליגלמן – דולה ומדריכת הכנה ללידה

2

המסע המופלא של שרה- מחשבות בוראות מציאות \

יסמין פליגלמן – דולה ומדריכת הכנה ללידה

 
פרולוג:
 
הקשר שלי איתך, שרה, התחיל ביוני 2009. הגעת אליי דרך פורטל דולה. חיפשת דולה שתלווה אותך בלידת הבית שאת מתכננת. התכתבנו במייל רבות.
סיפרת לי שיש לך ילדה בת 3 שנולדה בניתוח קיסרי במצג עכוז.
חווית הלידה שלה זכורה לך כדבר טראומתי אבל היה ברור לך שכשתצטרכי ללדת שוב, תבחרי בניתוח נוסף.
אבל כשנכנסת שוב להריון, פתאום חשבת לעצמך, שכאשר הילדה שלך תשאל אותך בעתיד הרחוק על איך זה מרגיש ללדת, לא תהיה לך תשובה אמיתית בשבילה. ואז עשית סוויצ’ בחשיבה. התחלת לקרוא ולחקור והבנת שהדרך הטובה ביותר ללדת אחרי ניתוח, היא בבית.
 
הלכת צעד אחר צעד עם הרעיון הזה של לידה בבית. לא היה לך קל לשכנע את יוסי, בן זוגך, לזרום איתך עם הרעיון הזה שלך. הוא ממש לא הסכים לכך, ועד הרגע האחרון שכנע אותך לשנות את דעתך וללדת בבית חולים.
כאשר קבעת להיפגש עם מיילדת בית שמוכנה היתה ליילד אותך, הוא לא הסכים אפילו להיות נוכח בפגישה ובדיעבד גם את לא התחברת למיילדת הזו.
את לא נשברת והמשכת לחפש. ומי שמחפש באמת, מוצא… ואת מצאת את ד”ר אבנר שיפטן המקסים שהגיע אלייך מיסוד המעלה. בסוף הלידה שלך הוא סיפר לי שהגבול הכי דרומי שלו ללידות זה זיכרון יעקב אבל את שכנעת אותו להגיע עד אלייך לכפר סבא.
 
לאחר שסוכם שהרופא יילד אותך, יוסי היה פחות אנטי וכבר קנה את הבריכה והצינור אך עדיין המשיך עם המנטרה שהוא לא תומך בך בהחלטה של ללדת בבית. הוא הבטיח לך שהוא לא יעצור אותך מללדת בבית ואם זה יקרה אז הוא יהיה שם לצידך אבל עד הלידה הוא ימשיך לשכנע אותך לשנות את דעתך (ולזכותו יאמר שהוא עמד בכל מה שאמר והיה מדהים בלידה).
 
כל התקופה שלפני הלידה שמרת בסוד את נושא הלידה בבית מכל האנשים הקרובים אליכם. לא סיפרתם למשפחות שלכם דבר על הרעיון הזה שלכם. החלום שלך היה להתקשר לכולם אחרי הלידה ולומר להם שילדת בבית ואני כ”כ הערצתי אותך על הנחישות הענקית הזו והיכולת לשמור את הכל לעצמך ולהאמין באמונה שלמה בדרך שבחרת.
 
רק מההתכתבויות איתך היה לי ברור שאני חייבת להיות בלידה שלך. כ”כ ריגשת אותי במה שכתבת והרגשתי שאני חייבת לקחת חלק במסע הזה שלך. היה לי ברור שהלידה שלך תהיה מרגשת מאד, וטובה מאד ואת תהיי מדהימה ורציתי מאד לעזור לך לעבור את המסע הזה.

סיפור הלידה:
 
10.9.2009 שעה 6 בבוקר את מתקשרת אליי ומבקשת ממני להגיע אלייך. אומרת שאת עם צירים כל הלילה, מאד כאובה וחושבת רק על קיסרי. אני שומעת את הפחד בקול שלך ולא שואלת הרבה שאלות. אומרת לך שאני מתארגנת ויוצאת.
אני מגיעה אלייך תוך 20 דק’ ומוצאת אותך באמבטיה מלאה במים. המים מאד עוזרים לך ואת נראית לי רגועה. את אומרת לי שד”ר שיפטן כבר בדרך.
אני לא בטוחה שלהיות באמבטיה מלאה במים זה כ”כ נכון לפני שאנחנו יודעים מה הפתיחה שלך ומעודדת אותך לעמוד ושאני אתיז לך מים על הסקרום.
 
בינתיים אנחנו מפטפטות קצת. את מזכירה לי שהיום זה יום ההולדת של יוסי ושאת מאד מאד רצית ללדת בתאריך הזה כי גם את נולדת בתאריך יום ההולדת של אביך והוא תמיד אמר לך שאת המתנה שלו…
אנחנו מעבירות את הזמן במקלחת ואז מחליטות שתצאי ושנהיה בתנועה.
יוסי מעמעם את האורות, שם נרות לאוירה, מוזיקה נעימה ואת יושבת על הכדור ואח”כ עוברת להיות על שש. ואחרי כל ציר שמסתיים את מנסה לנקר קצת- את עייפה מאד.
הצירים שלך צפופים ואת מתמודדת איתם נפלא, אני מעסה לך את הגב ואת נעה, נושמת ומכונסת בתוך עצמך.
קצת לפני שמונה בבוקר אליה המתוקה מתעוררת מהשינה ומגיעה לסלון. היא רואה אותנו על שש ושואלת אותך כל מיני שאלות כדי לברר שהכל בסדר. יוסי מארגן אותה בזריזות ולוקח אותה לסבתא ואז מגיע שיפטן. מאד רגוע, נינוח ושלו. נותן לך המון ספייס, לא מאיץ בך. בוחן את השטח ומעריך את המצב.
לקראת השעה 9 הוא בודק אותך ואת יוצאת מהחדר עם חיוך מבוייש ואומרת שאת בפתיחה של 4,5. אני כל כך שמחה בשבילך כי הפתיחה הזו מחזקת אותך שהגוף עובד נהדר…
את הולכת לשבת על האסלה ויוסי, שיפטן ואני מארגנים את הבריכה. אחרי שמים מתחילים לזרום בבריכה, את נכנסת פנימה. זרם המים על הגב עוזר לך ואת רפויה ונינוחה. אני מסתכלת עלייך ומתרגשת מכל התהליך שאת עוברת. את שוכבת לך במים, וזה עושה לי ממש חשק להתחלף איתך ולחוות בעצמי לידה שכזו.
 
הזמן עובר לאיטו. בצירים את נשכבת על הצד בתוך הבריכה ואני מעסה לך את הגב. האוירה בבית מאד רגועה ונינוחה. שיפטן פורש לחדר אחר, מידי פעם בא לראות מה שלומך. יוסי נמצא לידך, מלטף אותך. אנחנו מפטפטים, שותקים ומעבירים את הזמן.
את כבר מותשת, מאד מאד עייפה. שיפטן מציע שתעמדי ותתני לכוח הכובד לבוא לידי ביטוי אבל אין לך כוחות לעמוד. המים טובים לך. הוא מניח לך ומדי פעם חוזר ומבקש ממך לקום.  לקראת השעה 11:30 אנחנו נכנסות למקלחת שם את עומדת, מזיזה אגן ואני מתיזה לך מים על הסקרום. אנחנו שוהות במקלחת חצי שעה, ואת אומרת לי שאת פוחדת. אני מנסה לעודד אותך ולומר לך שמה שאת מרגישה זה טבעי ונורמלי.
אנחנו יוצאות מהמקלחת ושיפטן בודק אותך ומבשר שאת בפתיחה של 7 ס”מ. אנחנו ממשיכות לעמוד מחוץ למים, לעשות סיבובי אגן אבל את מתעייפת מהר ולא יכולה לעמוד. אנחנו משנות תנוחה כל הזמן, כדור, על שש, שמים לך כרית חימום על הגב ומנסים להקל עלייך.
את לא מוצאת שום תנוחה שאת מרגישה איתה נוח ואני מציעה לך לחזור לבריכה. את נכנסת שוב למים ומנסה לנמנם בין הצירים. את בשלב של ייאוש ואומרת לי בשקט בלי שאף אחד יישמע שאולי את צריכה ללכת לבית חולים.
אני מלטפת אותך ומסבירה לך ששלב הייאוש קיים בכל לידה ושהכל ממש ממש בסדר.
הזמן עובר ואת במים, שיפטן בודק אותך במים ואומר שעדיין אין פתיחה מלאה ומבקש ממך לעמוד. את לא רוצה, את אומרת שכך נוח לך ורוצה שיניחו לך. הוא לא מוותר וגם יוסי מעודד אותך לקום ואת בשלך. אומרת שאת מרגישה את העובר עושה סיבובים ושהוא ממש קרוב ליציאה. את מבקשת שלא יאיצו בך ולא נכנעת ללחצים לקום ולעמוד, מרגישה שהכי נכון לך במים. הזמן ממשיך לעבור וד”ר שיפטן מחליט לפקוע לך את המים כדי לגרום לפתיחה מלאה. את יוצאת מהמים בחוסר חשק. ד”ר שיפטן פוקע לך את המים ואת מתחילה את שלב הלחיצות. את על הגב ואני שואלת אותך בשקט אם זה מה שאת רוצה. את אומרת שכן. את לוחצת על הגב ועל הצד, ואח”כ שיפטן מבקש ממך ללחוץ בכריעה. זה קשה לך ואת מבקשת לחזור לשכב. את לוחצת חזק ולאט לאט הראש מתחיל לבצבץ.
את מפעילה את כל כוחותייך ולא מבינה למה זה לוקח כ”כ הרבה זמן. הדבר שמטריד אותך הוא שלא יהיה לך חתך או קרע. את קוראת לתינוק שלכם שייצא ובשעה 16:50 הוא יוצא לאויר העולם. מתוק אמיתי במשקל 3,300 מיד מראה רצון למצוץ ותופס את השד שלך במהירות ובאותה הזדמנות גם משתין עלייך…מזל טוב!!!
 
שרה יפה שלי, הלידה שלך היתה בשבילי השראה מאד גדולה. מבחינתי זה ניצחון מאד גדול ללדת בלידה נרתיקית אחרי ניתוח קיסרי והיום מבינה את ההבדל של לעשות את זה בבית מול לידה בבית חולים.
שמחה בשבילך על הדרך שעברת ובטוחה שכשתעכלי את מה שעשית ומה שעברת, תרגישי עוצמה ענקית, כי את גדולה מהחיים.
כשאליה בתכם תגדל ותשאל אותך על לידה, בטוחה שיהיה לך הרבה מה לומר ולספר. תוכלי להדריך אותה על האמונה בגוף ובתהליך הלידה. לספר לה נחישות מהי ולעודד אותה להיות קשובה לעצמה ולצרכים שלה.
 
תודה על שאפשרת לי לקחת חלק בלידה הזו שלך, זה היה שיעור גם בשבילי.
 
אוהבת אותך ומעריצה אותך על מה שאת
יסמין
יסמין פליגלמן,
דולה ומדריכת הכנה ללידה
מטפלת ברפלקסולוגיה, רייקי ועיסוי נשים הרות
מעבירה סדנאות לעיסוי תינוקות
052-4732856
 
הבלוג שלי: http://blog.tapuz.co.il/yasmindoula
 


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *