סיפורי הלידות של נויה ומאיה

2

הלידה של נויה
יומיים לפני התאריך המשוער ב20/4 שכבתי לנוח בצהריים ופתאום שמעתי “פקקק” ממש כמו שפותחים פקק של בקבוק קולה. קפצתי מהמיטה וגיליתי ש”המים ירדו” .
בזמנו גרנו מרחק של 5 דקות מביהח וכמובן שהתיק היה מוכן כך שהגענו ממש מהר לחדר הלידה. כשהגענו הבנו שהמים שירדו היו עכורים מה שאומר שהתינוק עשה צרכים וזה לא סימן טוב. חיברו אותי למוניטור וחיכינו לצירים.
כשהצירים התחילו דיי פחדתי מהכאב וביקשתי אפידורל והמשכנו לחכות. אחרי 14 שעות – המיילדת שקיבלה אותי הספיקה ללכת הביתה ולחזור למשמרת בוקר- הגעתי לפתיחה של 10 והתחילה הלידה.
הייתי דיי עייפה ומותשת, לא הרגשתי כאבים בגלל האפידורל ודחפתי בכל פעם שראינו שהיה ציר… ואז יצאה נויה הקטנה. הסתבר שחבל הטבור היה כרוך סביב צווארה ולכן המים היו עכורים. נויה הייתה מושלמת ואני סיימתי את הלידה ללא תפרים או חתכים.


לאחר שנה וחצי- הלידה של מאיה:
ב10/10 בדיוק בתאריך המשוער הייתי בבית וניקיתי כמו מטורפת:שטפתי, כיבסתי, הברקתי את המטבח, הרגשתי טוב והייתי בטוחה שיש לי עוד כמה ימים עד ללידה.
בסביבות 11 בבוקר הרגשתי דיגדוגים (ממש ככה) בגב אבל לא ייחסתי לזה חשיבות והאמת היא שבכלל לא ידעתי איך מרגישים בציר כי בלידה הראשונה לא חווייתי את הצירים.
לאורך כל היום הרגשתי מדי פעם דיגדוגים/עיצקוקים בגב והמשכתי בעיסוקיי. בערב זה הפך כבר לכאב חד יותר זה יותר דומה ללחץ חזק שמופעל על הגב התחתון, אך עדיין לא הייתי בטוחה שזה ציר והעדפתי לחכות בבית.
בסביבות 11 בלילה כבר נפל האסימון והבנתי שזה אכן צירים ובעוד אני אומרת לבעלי “הגיע הזמן” שמעתי “פקקק” ו…. ירדו לי המים. וככה יצאנו לדרך עם נויה בת שנה וחצי והורדנו אותה אצל ההורים של בעלי (שגרים בסמוך אלינו) והמשכנו לביה”ח.
עכשיו כבר הרגשתי היטב את הצירים ולא היה שום ספק בכך, הגעתי לביה”ח עם פתיחה של 4 ס”מ וזעקתי לאפידורל. את האפידורל לא קיבלתי כי כשנכנסתי לחדר הלידה (היה קצת עומס באותו לילה…) הייתי בפתיחה של 8 ס”מ.
ביקשתי התחננתי לקבל כל דבר אחר משהו שיעזור לי עם הכאב אבל לא הספיקו לתת לי והלידה התחילה- 2-3 לחיצות ומאיה המקסימה בחוץ…. לא להאמין איזו לידה קלה ומהירה ואני בלי חתכים ובלי תפרים.
ובדיעבד שמחתי שלא קיבלתי אפידורל כי גם יכולתי לדחוף בכל ציר וגם הרגשתי את הרגע שבו מאיה החליקה לה החוצה מתוכי וזו תחושה מדהימה שחרוטה בזכורני.

מירמיר4