הכיני את עצמך לתואר השני 

2

התואר הראשון כבר נמצא אצלך בכיס וכעת מתחילות המחשבות על להמשיך לתואר השני. נשים רבות מוצאות עצמן בצומת דרכים בשלב זה, האם עדיף להקדיש את הזמן לחיי המשפחה ולקריירה שרק התחילה או להתפתח במישור האקדמי. האמת היא שאת ממש לא חייבת לבחור, כי יש דרך אחרת. הנה מספר טיפים שיעזרו לך להתכונן לשלב השני בחייך האקדמיים מבלי לעשות ויתורים.

 

בחרי תוכנית שתאפשר לך גמישות

משאב הזמן הוא מוגבל למרבה הצער, ובלתי אפשרי להוסיף שעות ביום שיעזרו באיזון הלימודים וחיי המשפחה. הפתרון הטוב ביותר לכך הוא לעשות את ההיפך, להתאים את הלימודים לאורח החיים. בחרי מסלול תואר שני המאפשר פריסה מותאמת אישית של הקורסים. חשוב לבחון גם את שעות הקורסים המוצעות ולבדוק את התאמתן לזמן שאותו את מקדישה למשפחה או לעבודה. כיום ישנם מוסדות המציעים לוח זמן מגוון שאינו נוקשה, כך שניתן לבנות תוכנית נוחה יותר. כמו כן, העדיפי מוסד המאפשר לימוד קורסים גם בסמסטר הקיץ. כך תוכלי להמשיך את לימודייך בכל ימות השנה, מבלי לעצור את מומנטום הלמידה והפריסה גם היא תהיה נוחה. למעשה, לימודים בסמסטר קיץ יכולים למנוע הארכה של זמן השלמת התואר מעבר לשנתיים. 

 

את לא חייבת להיות לבד במערכה

הבחירה שלך להמשיך ללמוד ולהתפתח יכולה להביא בסופו של דבר גם לשגשוג בחיים המשפחתיים. בטרם תחילת הלימודים ערכי שיחה משפחתית כדי שיהיה ברור איזה שינוי עומד להתרחש. זה לגמרי לגיטימי שבני המשפחה יתגייסו גם הם, ויעזרו לך להגשים את עצמך. תוכלי אפילו להכין לוח זמנים מפורט מבעוד מועד, שבו כתוב מתי בן זוגך יאסוף את הילדים מהגן, מתי הסבים והסבתות יבואו לשמור על הנכדים, באלו מטלות בית יכולים ילדייך לסייע ועוד. תכנון מוקפד מבעוד מועד יעזור לכל המערך המשפחתי להתאים עצמו למצב החדש. 

 

בחני אפשרות של למידה מרחוק

יתכן כי בשלב זה של חייך אינך מתגוררת בקרבת מקום למוסד אקדמי כלשהו, ונסיעות ארוכות דורשות הקרבות נוספות. כדי לחסוך את הריצה מהעבודה, לילדים, ללימודים ולבית, נסי לבדוק את האפשרות של למידה מרחוק. מוסד המציע מודל מסוג זה מאפשר לך ללמוד את הקורסים בנוחות מרבית מביתך תוך בחירת הקצב הנכון עבורך. זהו פתרון נפלא שיסייע לך לחסוך זמן יקר. 

 

הערכות כלכלית

בטרם תתחילי את לימודי התואר השני, חשוב להתכונן גם מהבחינה הכספית. חיי המשפחה דורשים הוצאות כספיות לא מבוטלות ויתכן שעם תחילת לימודייך תצטרכי להוריד את אחוזי המשרה, כך שגם ההכנסה תפחת. כמובן שמומלץ תמיד לבדוק האם ישנן מלגות המתאימות לך שאליהן תוכלי להגיש בקשה, אך גם עם מלגות נדרשת התגייסות מראש. תכנני בקפידה גם את התוכנית הכלכלית שלך לזמן התואר, מה שיעזור לך גם בתכנון פריסת הלימודים. יתכן ויהיה עדיף לקחת פחות קורסים בסמסטר כדי לא להקריב זמן רב מדי מהעבודה או שאולי השלמת התואר השני תגדיל את הכנסתך בצורה כזו שישתלם לך לסיים בזמן קצר ועמוס יותר. 

 

לסיכום, אם יש בך את הרצון להמשיך ללימודי תואר שני, להעשיר את הידע שלך ולהתפתח במישור המקצועי והאישי, תוכלי למצוא את הדרך להגשים את עצמך ללא ספק. הסוד טמון בהכנה מראש ובחינת כל האפשרויות המוצעות. בעולם האקדמי של ימינו תמצאי שלל פתרונות נפלאים, המאפשרים התאמה אישית של מהלך התואר כולו. אולי תהיה זו תקופה מאתגרת ומורכבת לתמרון, אך בסופה תצאי נשכרת ועם תחושה של ניצחון. זכרי כי אין דבר העומד בפני הרצון. 

 


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *