היעד המוכר בטוויסט חדש – טיול אקסטרים ביוון

2

ישראלים רבים חושבים על יוון במושגים של חופשת בטן-גב, אבל מי שכבר עשה את הטוויסט בראש גילה שיש ביוון הרבה יותר מזה.

מדינת האיים המגוונת משופעת באתרי טבע מיוחדים ומהווה יעד מעולה לחובבי אקסטרים שאוהבים רפטינג, קניונינג, סנפלינג, טיולי ג’יפים, טרקים ועוד.

קבלו טעימה מכמה אתרי טבע “מייד אין יוון” שישנו לכם את כל התפיסה! 

 

  • יוון היא הרבה יותר מחוף עם טברנה
    איי ייוון הם חגיגה של טבע מסעיר, של רכסי הרים נישאים, שביניהם נחבאים אגמי טורקיז יפהפיים, של מצוקים שהנשימה נעתקת למולם, של נהרות, קניונים, חורשים, כפרים, מנזרים עתיקים וטברנות מסורתיות. הטבע האדיר הזה, המשובץ פה ושם בטביעת יד אדם, מהווה בסיס נפלא לפעילויות אתגריות כמו רפטינג מרגש, סנפלינג עוצר נשימה, קניונינג מרתק, טרקים מאתגרים, טיול ג’יפים ביוון ובמרחביה האינסופיים ופה ושם גם גיחה לכפרים ציוריים ולפסטיבלים סודיים. אז איפה מתחילים?

 

  • תמיד כדאי להתחיל עם טיול באתונה, אבל לא רק בשביל לסמן וי על האקרופוליס ורובע הפלאקה.
    תשקיעו בה כמה ימים ותגלו בה אגם מיוחד של מים חמים, חופים מרהיבים באזור הריביירה, פלנטריום נפלא, מוזיאונים מעולים, וכמובן הרבה מוסיקה יוונית, שצליליה נשמעים חלומיים מתמיד על כוס אוזו או צ’יפורו, קערת חוריאטיקי (סלט יווני) ומאפה פיטס מענג.
    טיילו באתונה והקיפו אותה, תנשמו את ההיסטוריה המופלאה של יוון העתיקה, ואז תהיו בשלים לצאת ממנה אל נפלאות הטבע.

 

  • שעה וחצי נסיעה מאתונה ואתם בטריקלה קורינטיאס, חלום לאוהבי הטבע, שכולל מסלולי הליכה לצד האגמים והמעיינות, ההרים והכפרים. מאוד מומלץ לאלה מכם שלא מתכננים להצפין לצומרקה וזגוריה.

 

  • המנזרים התלויים במטאורה – מומלץ לא לפספס את המנזרים התלויים על צוקי מטאורה במחוז תסאליה, כי זהו השילוב האוטימטיבי של פלא טבע עם פלא אנושי. מצד אחד נופי הצוקים האדירים ומצד שני המנזרים המבודדים שהוקמו עליהם, תלויים על גג העולם ואוצרים בתוכם ציורי קיר ביזנטיים ורקמות זהב.

 

  • להתוודע להארד קור של יוון ההררית בצומרקה בחבל אפירוס – כי כאן זורם נהר  שאפשר לעשות עליו רפטינג ואומגה, וכאן יש הרים משוננים ונופים דרמטיים, מפלי מים ונחלים שוצפים. כאן אפשר לטייל בג’יפים, לעוף על טיולי טבע ולבקר בכפרים. מכאן גם כדאי לעבור אל כפרי זגוריה.

 

  • לנשום את הטבע בכפרי זגוריה וכמה טבע יש באזור הזה, מהר הוידומאטיס וקניון ויקוס העמוק בעולם, ועד יער האבנים ומעיינות רוגובו.  זוהי יוון ההררית במיטבה עם כל הנחלים והמפלים, עם מסלולי הליכה מרתקים, רפטינג מסעיר, כפריים שמחים וטברנות מסורתיות.

 

  • ליהנות מכל העולמות בחצי האי פיליון – בחצי האי הירוק הזה תוכלו לפתור את ההתלבטות: נופש או אתגר? כי יש בו את שניהם ובשפע. מצד אחד חופי טורקיז, אוכל נפלא וכפרים מקסימים ומצד שני מעיינות, יערות, קניונינג, שייט קיאקים ומסלולי הליכה נהדרים. אם במקרה תגיעו לאזור בחודש נובמבר, תוכלו ליהנות מחוויה בלתי רגילה בפסטיבל הצ’יפורו, המשקה הלאומי המופק ממש כאן.
  • לשלב היסטוריה וטבע בפלופונס כי כאן נמצא התמהיל של אתרים היסטוריים עם נופים בתוליים, חופים, כפרים ואוכל טוב. כאן תוכלו לשוט בסירה במערת נטיפים מהממת, לנסוע ברכבת בקניון סלע צר, ליהנות מרפטינג כיפי על נהר הלוסיוס, לעבור בין מבצרים עתיקים אפופי היסטוריה, ולא לשכוח לקנות שמן זית משובח על הדרך.

 

  • לעצור את הנשימה בחבל אבריטניה כי הנופים פה פשוט לא יאפשרו לכם לנהוג אחרת. אתם בהחלט עלולים לטעות לרגע ולחשוב שהגעתם לשווייץ או לצפון איטליה, אבל זוהי יוון.  טפסו אל המערה השחורה, טיילו בקניון מפלי הגשם הנצחיים  בתוך ג’ונגל של צמחייה, מפלים ופלגים, וגם כאן אל תדלגו על הכפרים המיוחדים.

 

ואם אתם אוהבים טבע ואקסטרים, אז ג’יפים זה מתבקש – טיול ג’יפים ביוון

דמיינו את הג’יפ נוסע בשבילי יוון ההררית, כשאל הרוח הנעימה מצטרפת גם רוח סיפורי המיתולוגיה. יש ביוון מקומות שאפשר להגיע אליהם רק בנסיעת שטח, לעצור בתצפיות יפהפיות, לדלג בין הסלעים, לעצור לעוד מנת אקסטרים מרעננת של ראפטינג או קניונינג, ולגלות את הטברנות  הכי אותנטיות. טיול ג’יפים המשלב פעילויות וסיורי טבע, סיפורים היסטוריים ומפגש עם מקומיים – זה הטוויסט בראש שמאפשר לחוש את יוון מהבטן.

 


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *