הילדים גדלים – מה לעשות כשהם בכיתה א’

2

כאשר הילדים שלנו עולים לכיתה א’ הם מתחילים לגלות מסגרת שונה מזו שהורגלה אליה עם השנים בגנים. לפתע, יש להם יותר תחומי אחריות. הם מתחילים לקבל שיעורי בית, צריכים לשמור על שקט לאורך השיעור ואפילו הישיבה בחלל הכיתה שונה ממה שהורגלו אליו בגן הילדים. עכשיו, כאשר גם הסביבה מתחילה להתייחס אליהם כ”ילדים גדולים” תוכלו להתחיל לבלות איתם בפעילויות באתרים ובמקומות שונים המותאמים לכם ולהם כאחד.

מבקרים במוזיאון

זוכרים את המוזיאונים בהם הייתם מבקרים כילדים? לא רק מתרשמים מיצירות אומנות אלא משתתפים בחוויות יצירה והכרות עם עובדות מדעיות. בשנים האחרונות יש מגוון עצום של חוויות לילדים בכיתה א’ ובגילאי יסודי הכוללים התנסות חווייתית עם חומר, אור, צורה וצליל. חוויות שישארו עם הילדים גם לאחר שיחזרו הביתה. תוכלו לבלות איתם בסופי השבוע במגוון רחב של פעילויות או להמליץ עליהן לבית הספר וכך כל הכתה תוכל ליהנות יחדיו.

יוצאים להצגה

פעילות נוספת שמתאימה לילדי כיתות א’ היא הצגות ילדים. בכל תאטרון תמצאו את ההצגות המשעשעות ומלאות החן המיועדות לגילאי שש ושבע. חלק מההצגות כוללות גם הפעלות של הילדים, שירה וריקוד ובאחרות ישנו מוסר השכל אותו יזכרו כאשר יתקלו בסיטואציות דומות לאלה שראו בהצגה. הצגות המותאמות לילדים פותחות את האופקים ומרגילות אותם לצרוך מופעי תרבות גם בעתיד.

נרשמים לחוגים

השנה בה הילדים מתחילים את כיתה א’ היא זמן מצוין לחשוף אותם למגוון רחב של תחביבים באמצעות חוגים. חלק מהילדים יתחברו לחוגי ציור ואומנות, אחרים דווקא לכלי נגינה שילמדו לאורך השנים ויש ילדים שמתחברים למחול, קראטה ואומנויות לחימה אחרות או לפעילויות ספורט. מצאו את החוגים הקרובים אליהם לבית הספר או קרובים לבית ופתחו בפניהם צוהר לעולמות תוכן מרתקים וחדשים שעשויים ללוות אותם לאורך כל חייהם.

טיולים לקטנטנים

לפני שהגשמים מתחילים אפשר לצאת עם הילדים לטיולים ברחבי הארץ. תוכלו ליהנות יחד מנופים מרהיבים, ליטוף של בעלי חיים, רכיבה על סוסי פוני או חמורים ועוד שאר פעילויות מהנות בכל הארץ. סיפורים מרתקים המותאמים לגילם יכולים להוסיף גם תוכן נוסף לטיול ולהעשירו. נסו להתארגן עם קבוצה של מספר ילדים ולהפוך יום מרתק בחוץ לחוויה בלתי נשכחת עבורם ועבורכם.

איך מכינים את הילדים לקראת בית הספר?

לפני שאנחנו נפרדים מהילדים השמים על גבם לראשונה את הילקוט ונכנסים לכיתה בתחילת ספטמבר, כדאי לעשות הכנה לכיתה א’. אתם יכולים לעשות זאת באמצעות שיחות, תרגול של ההליכה לבית הספר והביתה עם האחים הגדולים, החברים ובני המשפחה. להכין ביחד איתם את הסנדויצ’ים של הבוקר ואפילו להתכונן ליום הארוך בו ישבו בכיתה. זה הזמן לספר להם מהו הצלצול? מה אפשר לעשות בהפסקה? ואפילו ללמד אותם בעל פה את מספר הטלפון הנייד שלכם, הטלפון בעבודה וכתובת הבית – ליתר בטחון.


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *