החשיבות של פעילות גופנית בתקופת ההיריון

2

עד לפני מספר שנים לא רבות, היה נהוג לחשוב שנשים בהריון לא אמורות לעשות פעילות גופנית, אלא להיפך.

החשש שיקרה להן ולעובר שלהן, כתוצאה מפעילות גופנית גרם לרופאים ומומחים רבים לטעון ולהמליץ להן, שלא לעשות פעילות כזו, ואם כן, אז בסיסית ביותר.

עם השנים, יותר ויותר מחקרים הראו שפעילות גופנית איננה מסכנת את האישה ואת העובר, ולהיפך:
היא מאוד מומלצת במשך רוב תקופת ההיריון.

כיום אנחנו יכולים למצוא נשים שמבצעות פעילות גופנית מאומצת אפילו עד לחודש התשיעי. הכול כמובן בהתחשב במצב הפיזי והבריאותי שלהן מחד ובאופי התקדמות ההיריון מאידך.

במאמר זה אנחנו נסביר, מדוע פעילות גופנית בתקופת הריון היא חשובה, ונציע דרך כיצד אפשר לבצע אותה בצורה בטוחה ונוחה, מבלי לגרום נזקים לגוף. חשוב להדגיש שתי נקודות לפני שנתחיל.

ראשית, כל פעילות חייבת להתבצע באישור רופא ותוך כדי מעקב שלו.

שנית, ההמלצה היא אומנם לעשות פעילות גופנית, אך רצוי לא להתחיל לבצע פעילות בפעם הראשונה בתקופת ההיריון, כלומר, אם אישה לא רצה עד עכשיו, מוטב שתמתין עם זה ולא תתחיל לעשות את זה כשהיא בהריון, אלא תבצע פעילויות שהיא מכירה ומנוסה בהן.

מדרסים בהתאמה אישית – לפעילות גופנית בטוחה

ישנם אמצעים ודרכים שונות כיצד לשמור על הגוף כאשר מבצעים פעילויות שונות בזמן הריון.

למשל, מדרסים בהתאמה אישית. מאחר והגוף חווה שינוי במשקל, אז ייתכן מאוד שיהיה צורך להשתמש בהם בשביל להקל על כף הרגל, למנוע פצעים או דברים אחרים.

יש חשיבות לבחור מדרסים בהתאמה אישית בעזרת אנשי מקצוע, שכן אז ניתן לבחור מדרסים שמותאמים למבנה כף הרגל באופן ספציפי, יכולים למנוע פציעות ומאפשרים לבצע פעילות גופנית בצורה נוחה.

מדוע פעילות גופנית היא טובה בתקופת הריון

יש שלושה הסברים עיקריים לכך. ההסבר הראשון זה השינוי הפיזיולוגי שהאישה עוברת, העלייה במשקל.

ככל שהריון מתקדם, אז מן הסתם עולים יותר במשקל, זה יכול להשפיע בצורות שונות על התנועה ועל היכולת של הגוף לבצע פעולות שונות. פעילות גופנית יכול להקל בכך בהיבטים רבים.

מה עוד שאם הגוף היה רגיל לבצע פעילות גופנית, חבל מאוד להפסיק את זה, שכן אחרי זה יהיה מאוד קשה לחזור לשגרת פעילות כזו. אחרי ההיריון, אחת הדרכים להוריד במשקל יהיה דרך פעילות שכזו.

ההסבר השני הוא, שפעילות גופנית עוזרת להתמודד עם תופעות שונות שחשים בזמן ההיריון.

הגוף עובר שינויים פיזיולוגיים שמשפיעים על פעולות שונות שהוא מבצע. פעילות גופנית, הליכה, שחייה, יוגה, ריצה, פילאטיס ופעילות אחרות. הן יכולות להקל ברמת מה על הגוף ובכך על התחושה בזמן ההיריון.

הסבר שלישי הוא נפשי. במקום להיום כל היום בבית או בעבודה, במקום לשבת כל היום, זה טוב להיות בתנועה, להיות בחוץ, לעשות פעילות גופנית עם אנשים אחרים, זה ללא ספק יכול לייצר תחושה הרבה יותר נעימה ונחמדה.


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *