הורים מתנתקים מהרשת ומתחברים לילדים – קמפיין חברתי

2

בוודאי כולכם מכירים את זה. אתם חוזרים הביתה בסוף יום עבודה, אוספים את הילדים מהמסגרות, מבלים איתם את אחר הצהריים ואז כל רגע הסמארטפון מצלצל – הקבוצה של הכיתה או הגן בווטסאפ, התראה בפייסבוק, מייל, אסמס, ואפילו טלפונים. בינינו, זה קשה לעמוד בצפצוף הזה ולפספס אולי מדובר בהודעה חשובה.

בואו נלך רגע אחורה, 10-20 שנה. ההורים שלנו היו איתנו נטו בד”כ אחר הצהריים. היו להם עבודות, אבל מאחר ולא היה להם טלפון סלולארי, הם לא היו נגישים וזמינים בכל מקום – בגינה הציבורית, בסיבוב עם הילדים, בחוג או מפגש חברתי כזה או אחר. ואתם יודעים מה? שום דבר לא קרה. העולם לא קרס או התמוטט כי הם לא היו זמינים 24 שעות ביממה או בשעות אחר הצהריים בהן הם אמורים להיות עם הילדים, ובינינו, רובנו חוטאים בזה.

אני מודה שאני משתדלת להתעלם מהפלאפון שלי והרבה פחות זמינה בשעות הערב ואחר הצהריים כשאני עם הילדים, אבל קורה שהם יושבים ומשחקים ואז אני “רק מציצה לרגע” על המיילים והפייסבוק והווטסאפ ולפעמים גם נשאבת.

 

אז בעצם מה עושים פה?

קבוצה של הורים חברה יחד במטרה להעלות קמפיין חברתי שבו הורים מתנתקים לשעה מהסמארטפונים פעם בשבוע, ומבלים נטו עם הילדים (וכן, להתנתק זה גם מהלפטופ והטאבלט והמחשב בבית).

מטרת הקמפיין היא לעורר מודעות בקרב ההורים לצרכי הילדים, ולהזכיר לנו מה באמת חשוב בחיים. ומניסיון , אני יודעת לומר, שגם כשאנחנו לא זמינים לא קורה אסון והעולם ממשיך להתקיים כסדרו.

תנסו רגע לחשוב  מתי בפעם האחרונה קיימתם עם ילדכם שיחה שנמשכה יותר מעשר דקות בלי שאחד מכם קיבל לסלולרי שיחה / הודעת טקסט או עדכון בוואטסאפ?;

מתי באחרונה החלפתם עם הילד שלכם  יותר מכמה משפטים בלי שהוא הסיט את עיניו למסך הטלוויזיה / המחשב / הטאבלט (ואולי אתם הם אלה שהסיטו את המבט – אפילו לחדשות)?;

מתי בפעם האחרונה שוחחתם ביניכם באמת – שיחה מהלב, אמיתית ונעימה, נטולת ביקורת וכעס? מתי בפעם האחרונה שיתפתם, הזדהיתם, התרגשתם, התגלגלתם מצחוק – רק אתם והילדים?

 

בדיוק בגלל זה צריך לקבוע מראש מועד קבוע, על בסיס שבועי, לשיחה משפחתית – כזו שבמהלכה נסתכל האחד לשני בעיניים – ולא על שום דבר אחר!.

 

נירית צוק, אמא לשלושה שהקימה את עשר פלוס הרימה את הכפפה וקוראת לכם להצטרף אליה המטרה:  העלאת הנושא על סדר היום ההורי, הציבורי ויצירת שינוי, כזה שיגרום לכולנו לשפר

לפעילות הורית חברתית.

משהו בקטנה.

מתחילים כבר השבוע,  יום חמישי הקרוב ה 23/10  בשעה 19:00 – ההורים בישראל מתנתקים מהמסכים למשך שעה ומתחברים לילדים.

 

אנא הפיצו בין חברים ושתפו אותנו אח”כ, לחצו על לייק ושתפו!