דרכים להתמודדות עם בכי של תינוק/ סיגל מיכאלי

2

תינוקות בוכים. בכי הוא שפה וצורת תקשורת עם העולם החיצון כשתינוק בוכה הוא בעצם רוצה תשומת לב מהוריו ושיקלו על מכאוביו.  מה עושים כשהתינוק בוכה דרכים להרגעה.


סוגי בכי:

בכי המלווה בשפשוף העיניים התינוק משפשף את עיניו או ממצמץ או מפהק ובוכה עם עיינים עצומות מעיד על בכי מעייפות. התינוק זקוק לשינה

בכי המלווה בהנעת  זרועותיו של התינוק לכיוון הפנים או הכנסת אצבעותיו לפה מעיד על בכי מרעב.

בכי עם טונים גבוהים ביותר, בכי שמשלב טון גבוה, התינוק מנסה לנוע מצד לצד או לקרב את רגליו לבטן זהו בכי שיכול להיות ארוך ולא מרפה גם כאשר התינוק בידיים של אמא. הבכי נגרם כתוצאה מגזים ולכן התינוק משדר לאמא או לאבא אני סובל, כואב לי, תנסו בבקשה למצוא איזושהי דרך על מנת להקל על הכאבים שלי.

בכי יללני  צליל הבכי בינוני עד שקט  בשילוב הברות שונות בדרך כלל בכי מסוג זה דורש התינוק יחס הוא רוצה תשומת לב ומגע של אמא או אבא או שמשהו מטריד את התינוק טיטול רטוב או לבוש מטריד.

בכי נוסף הוא בכי שקשה להתעלם ממנו בכי שקורא לעזרה בכי שהצליל שלו גבוה מאוד שנגרם מכאב בגופו של התינוק, בסוג כזה של בכי ההמלצה היא לגשת לרופא ילדים ולהיבדק.


איך מקלים על תינוק בוכה:

מרימים את התינוק  ומניעים מצד לצד,

מתבוננים  בין אצבעות ידיו ורגליו כדי לראות אם שיערה לא מסובבת על אחת מאצבעותיו

מעבירים את התינוק לבן הזוג  או לקרובי משפחה

נושמים עמוק ומנסים להרפות את עצמנו {תינוק חש שאנו לחוצים וממשיך לבכות }

משמיעים מוסיקה ורוקדים עם התינוק

מעסים את התינוק

מרימים לגרפס

יוצאים לטייל בגינה

עושים אמבטיה מרגיעה לתינוק  ומלבישים בבגד נעים

מציעים לו לאכול

משמיעים לתינוק קולות המזכירים לו את הרחם  :ההורה מכניס אוויר דרך האף ומוציא דרך הפה בליווי צליל אההה אוווו ,איי  מווו מיייי מההה

סיגל מיכאלי – סופרת “הסוד בגידול קטנטנים”, אחות מוסמכת אשר ניהלה טיפת חלב, מדריכת הנקה ויועצת ליולדות טריות בדרכן החדשה לאמהות, מלווה ומדריכה מדי יום תינוקות והורים בייעוץ אישי וסדנאות חווייתיות.


ליצירת קשר 050-7585893 כתובת אתר: www.sigaliot.net
לינק למצגת: http://www.youtube.com/watch?v=bG12Qokh160




Response (1)
  1. ציפי ב יוני 7, 2010

    טיפים נכונים וזה עובד בחלק מהמקרים אבל בחלק מהמקרים גם לא. אותי באופן אישי הכי מעצבן זה כששואלים- למה התינוק בוכה. הדבר היחיד שבא לי להגיד כדי להירגע ולא לפוצץ להם בלונים בפרצוף זה ש”הוא בוכה כי הוא תינוק”. בלי שום סיבה אחרת. זה מה יש. יעזור לו כשייגדל.

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *