דילמה. גן עיריה או גן פרטי ?

2

בימים האחרונים אני קצת בסטרס.

קיבלנו מסמכים המזמנים אותנו לרשום את יובל לגן עיריה.

כרגע הוא בגן פרטי. מבחינתי זה לא היה שיקול בתחילת השנה הנוכחית והיה לי ברור שהוא עוד קטן ומאחר והוא לא גמול נשאיר אותו בגן פרטי לשנה נוספת.

אמנם המשכנו עם הגן הקודם שהתברר כלא מתאים והחלפנו גן באוקטובר, אבל הוא התאקלם ממש יפה ואני די מרוצה מהגן שלו עכשיו. גם טוב לו שם, מכל הבחינות, יש לו גננת מקסימה ואכפתית שבאה במקור מגן עיריה והיא יודעת להשליט משמעת, היא דידקטית, מדברת בשפה גבוהה, חמה ויובל מאוד התחבר אליה.

היא גם מלמדת אותם הרבה דברים חדשים ואני שומעת את יובל פולט החוצה את הדברים שהוא לומד בגן, הוא משתף ומספר ואני רואה שהוא מקשיב.

האמת שהייתי די בטוחה שנרשום אותו לגן עיריה בשנה הבאה אבל עכשיו אחרי שהתחלתי קצת לברר על המשמעות של גן עיריה ועל ההבדים אני כבר לא בטוחה כל כך אם זה הדבר הנכון לעשות עבור יובל.

ראשית – עלויות – בגן עיריה המחיר יוצא כולל צהרון 1800 ש”ח, בגן הפרטי זה 2100 ש”ח. הבדל של 300 ש”ח, סכום שאנחנו יכולים לעמוד בו.

לוח חופשות – אין מה להשוות, יש למעלה מחודש שהילד נמצא בבית במהלך השנה לעומת גן פרטי. כשאני חושבת על פסח, חגי תשרי והחופש הגדול, וכל הימים האלה שאני אצטרך להיות איתו בבית ולמצוא לו סידור וזה יפגע לי בעבודה, זה הולך להיות ממש קשה. רק בשביל זה עדיף לי להשאיר אותו בגן פרטי שאמנם עולה יותר אבל מצד שני החופש הגדול מתחיל ב11.8 ויש לנו קייטנה עד ה20.8 לעומת למצוא סידור לילד מה1 ליולי. לסבתות אין כח וסבלנות להיות איתו ליום שלם במשך כמה ימים רצופים, וכשהוא בבית אני לא ממש מצליחה לעבוד. גם ככה לאחרונה הוא נכנס לשגרת חורף שכוללת הרבה מחלות שבגללן הוא נשאר לא מעט בבית. אני נגד לשלוח ילד שלא מרגיש טוב לגן, גם אם אין לו חום ובשבוע שעבר השארתי אותו כשהוא רק השתעל, לא היה לי לב לשלוח אותו. לכן הוא די הרבה בבית, אבל למזלי אני עצמאית לפחות אני מצליחה לתמרן על חשבון שעות הערב והלילה.

אוכל – בגן עיריה צריך להכין לילד כריך לארוחת בוקר , ארוחת צהריים ברוב המקרים מבוססת על מזון מתועש, אין הקפדה על מהלך הארוחה של הילדים כמו בגן פרטי. יש לי ילד עם בעיות אכילה קשות, הרבה דברים הוא לא אוכל ואם לא יושבים לו על הראש הוא לא יאכל כמו שצריך. לפחות בגן הנוכחי נותנים לו שניצלים בימים שיש דברים שהוא לא רוצה לאכול (התפריט שלו מאוד מצומצם והוא מסרב לטעום דברים חדשים).בנוסף, בגן הפרטי יש להם מבשלת עם אוכל טרי מדי יום.

שנת צהריים – בגן עיריה אין שנת צהריים, הילדים עוברים ב1 לצהרון שזה מעין בייביסיטר שנותנת להם לשחק ולצייר ולעשות פעילויות. יובל מאוד אוהב לישון בצהריים וזקוק לזה וחבל לי למנוע ממנו את זה. בימים שהא לא ישן בצהריים הוא הפוך כל אחר הצהריים. גם בשישי ושבת הוא לא מוותר על שנת הצהריים שלו וכשאנחנו מחוץ לבית בסופשבוע ליום ארוך, ברגע שנכנסים לאוטו הוא נשפך מעייפות ונרדם תוך דקות. נראה לי שבנוסף לעובדה שיהיה לו קשה לסחוב את שעות הצהריים, הוא יצטרך להיות עם אנשים אחרים שיהיו איתו וזה סתם נראה לי כמו התעללות בילד.

מבחינת מרחק – הגן שלו כיום הוא במרחק של 5 דקות הליכה ודקה של נסיעה, זה ממש לא נורא וזה גם המרחק של גני עיריה פה בשכונה.

כשאני חושבת על זה שראיתי למעלה מ15 גנים שונים עד שבחרתי לו את הגנים שהוא היה בהם, ולמה שאני ככה אתפשר בשביל 300 ש”ח פחות?

יש לו גננת נהדרת, היא משקיעה בהם, הוא מקבל דפי עבודה הביתה , האוצר מילים שלו השתפר בצורה משמעותית בחודשיים האחרונים ויש לו הרבה יציאות שברור לי שמגיעות מהגן וגם מבחינה חברתית הוא יודע להסתדר והוא די עצמאי. אז נראה לי שחבל לוותר על כל זה.

הדבר היחיד שמדאיג אותי זה אם יהיו מעט ילדים בגילו אם בכלל שישארו בגן יחד איתו ואז הוא יהיה מהגדולים ויש לי חשש כלשהו שהוא ישתעמם אולי למרות שמצד שני זה יתן לי שקט לעוד שנה שהילד שלי במקום טוב ושאני יכולה להיות בראש שקט.

אשמח לשמוע אם למישהו יש השגות בנושא. אולי יש משהו שאני מפספסת, אבל בגיל 4 אני חושבת שעדיין מותר לילד להיות במקום מפנק ועוטף יותר מאשר להתמודד עם גן עיריה שידרוש ממנו להתבגר באופן מיידי שייתכן שהוא לא מוכן לזה, ואולי זו אני שלא מוכנה. אבל נראה לי שבעיקר נושא החופשות קורץ לי . למצוא סידור לילד למשך חודשיים באוגוסט נשמע לי כמו משימה יקרה מאוד ובלתי אפשרית ודווקא בגלל זה שווה לי.


Response (0)
  1. עינב ינואר 3, 2011

    לעניין החופשות- בד”כ צהרון מכסה את כל יולי ואת כל החגים למעט ערבי חג, חגים וחוה”מ פסח

    1. אמא ינואר 3, 2011

      נכון, אבל מצד שני לא עדיף שבמקום קייטנה של צהרון שזה כמו בייביסיטר , הילד יהיה בגן, עם גננת, וילמד דברים עד ה-10 לאוגוסט?

  2. עינב ינואר 7, 2011

    זה ההבדל במחיר…. ולא כל הצהרונים הם בייביסיטר- יש צהרונים מאוד איכותיים…

  3. מירית ינואר 10, 2011

    אם מדובר בפער של 300 ש”ח בחודש לא הייתי מתלבטת בכלל
    אני מעדיפה להשאיר ב”חממה” כמה שרק אפשר….
    אצלנו הפער הוא יותר גדול (בערך 800 ש”ח לחודש) ואני עדיין מתכננת לצמצם בהוצאות ולהשאיר בפרטי. בגלל כל הסיבות שציינת ובעיקר כמות הילדים והיחס בין כמות הגננות למספר הילדים והאוכל הבריא שהיא אוכלת בגן שלה וקשה לי לעבור לשניצלים תעשייתיים…

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *